John ∞ Mireille

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

Dit zijn John en Mireille, 27-11-2013 getrouwd in Princenhage Breda.

Hoe kwamen ze erbij om mij te vragen. Dat begon zo. Als verrassing was ik gevraagd via een kennis om Mireille haar vrijgezellenavond te fotograferen. In eerste instantie vond de vrijgezel het niks dat er een fotograaf meeging, maar op een gegeven moment was ze wel een beetje aan me gewend.. Toen ik alles ongeveer vastgelegd had, en haar een handje ging geven om te vertellen dat ik vertrok, bedankte ze me en vertelde ze me dat ze geen fotograaf hadden voor de trouwerij omdat ze dat niet nodig vonden. De trouwdag was allemaal vrij eenvoudig. Een paar dagen na het vrijgezellenfeest kreeg ik de vraag of ik op haar trouwdag foto's wilde maken om toch wat vastgelegd te hebben. Ze hadden geen eisen, en waren overal blij mee.. Het was de eerste keer dat ik een trouwerij zou schieten, maar omdat ze toch vrij snel tevreden zouden zijn heb ik toegezegd het te doen.

Het was vrij lastig, want de plechtigheid begon pas om 16:00 en het was toen al vrij donker aan het worden. Om na de plechtigheid bij het borrelen nog een beetje omgevingslicht te hebben voor wat sfeer in de foto's moest ik naar 3200 iso, het maximale van mijn kamera.. Met reportageflitser op mijn kamera bouncen via het gelukkig witte plafond..

Erg getwijfeld of ik de foto's hier zou plaatsen. Toch besloten om het te doen. Lastig om er 8 uit te kiezen, en toch een idee te geven van de sfeer.. De mooiere/leuke/aparte momenten eruit gepikt omdat ik ze zelf zo ervaar.

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Groeten,
Mattie

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1633
Lid geworden op: 28 sep 2008 11:30

Nette serie, maar 5 vind ik er uitspringen - mooi moment!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikersavatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3648
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:50
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Hi Mattie,

Lijkt me erg spannend om te doen zo'n shoot.
Moet je durven denk ik.

Over de foto's:

1: Centrale compositie doet het goed hier, maar ik mis scherpte in de gezichten
2: Focus op het achterste meisje waardoor het meisje op de voorgrond onscherp wordt vind ik niet zo prettig kijken. Liever beide scherp / hoger F-getal
3: Heel mooi! Overal strakke lijnen. Goed gezien! Zw/w doet het goed. (jammer dat de mevrouw rechts in beeld is)
4: Tsja, kijkt niet lekker weg. De mevrouw kijkt naar de hand (met de ring neem ik aan), waardoor ik dat ook doe en die is niet scherp / goed zichtbaar
5: Prachtige uitdrukking. Hier werkt het scherp verder naar achter met ervoor minder scherp prima!
6: Leuk, maar past niet echt in deze serie
7: Beetje zoals foto 5 met leuke uitdrukking, maar iets te druk naar mijn smaak
8: Idee is leuk, maar dan moet het glas kraakhelder zijn zonder ruis en rete scherp. Wat helaas niet zo is.

Kortom: Mijn favo's zijn 3 en 5 gevolgd door 7
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
wernerfotografie

Voor een bruidspaar die overal blij mee zijn gaan ze hier zekers blij mee zijn. Puntjes zijn al gezegd maar prima serie !
Gebruikersavatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 548
Lid geworden op: 09 okt 2013 11:35
Locatie: Land van Maas&Waal
Contacteer:

Mooie serie waar je het bruidspaar erg blij mee maakt!

Groet, Richard
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1572
Lid geworden op: 05 mei 2010 08:29

Netjes gedaan voor een eerste keer.
3 en 5 springen er voor mij uit
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Eens met Thabita :)

Nr 6 vind ik ook leuk maar dat heeft meer met de inhoud te maken :)
Gebruikersavatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1567
Lid geworden op: 30 sep 2012 13:08
Locatie: Noorwegen

Leuke spontane serie. Nummer 2 en 8 had ik weg gelaten. Nummer 2 vanwege het ontbreken van scherpte bij voorste meisje en 8 omdat ie wat mij betreft weinig toevoegt. In dat kader zou 6 er ook tussenuit moeten, maar dat vind ik dan wel weer een erg lekkere foto...

Groet!
Dward
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Dave bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik kan me vinden in je commentaar.
2: exif van deze foto: ISO400 | 1/250sec | f/2.8 | 75mm | EV+0,7. Ik had inderdaad nog ruimte om een kleiner diafragma te kiezen, maar het ging allemaal zo snel. Korte tijd erna was het achterste meisje alweer de raadzaal ingeschoten.
3: De mevrouw van de burgerlijke stand stond daar inderdaad helaas net in mijn beeld.
4: Mee eens. Helaas ook weer zo'n kort moment.
6: Tussen de foto's van kletsende/drinkende mensen vond ik het zelf een welkome afwisseling om dat op de plaat te zetten. Al was het alleen maar even een momentje voor mezelf. ;)
7: Vraag me niet wat er gaande was. Ik vond zelf al de handjes wel leuk. Maar wel druk inderdaad.
8: Een iets groter diafragma had beter uitgepakt waarschijnlijk. ISO3200, 1/40sec, f/2.8, bij 75mm was niet ideaal voor een rete scherpe plaat.

Ik zie dat Dward net ook een berichtje plaatst. Ook bedankt voor je mening.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Anoniem 3

#6 is voor mij de favoriet. :wink:

Mooie serie, behalve #1. Die zou ik croppen tot net boven de tweede stang, zodat de benen van de dame, die er nu in mijn perceptie er onnatuurlijk bijstaan, niet meer te zien zijn.
Gebruikersavatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:56
Locatie: Etten-Leur

Dank je Gabriël! Zelf vond ze haar benen er wel leuk op staan. Ik heb zelf een beetje dezelfde mening als jij. Croppen is niet in me opgekomen.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikersavatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3648
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:50
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Ze heeft mooie benen en dat vind ze zelf vast ook (anders had ze geen korte rok aan gedaan).
Ik denk dat ze zelf graag haar benen terugziet op de foto...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 3

Ik had het niet over de kwaliteit van de benen, maar over de stand.
Gebruikersavatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3648
Lid geworden op: 14 aug 2013 18:50
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Snap ik
Maar om ze er af te choppen... zou ik niet doen :)

Bedtijd... welterusten!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikersavatar
raycko
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 398
Lid geworden op: 28 feb 2009 10:45
Locatie: Vriezenveen

let goed op de scherpte vooral bij 1 en 2 , voor de rest erg leuke en warme sfeer neer gezet... heb je meer van de bruid?
Ewout Scholte op Reimer
http://www.jouwfotograaf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”