Bruiloft J&P + update

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 nov 2012 13:55

Begin september heb ik een bruiloft gefotografeerd, van de laatste voorbereidingen van de bruid t/m de ceremonie op kasteel Vaeshartelt. Morgen laat ik de foto's zien aan het bruidspaar (spannend!), maar eerst wil ik er toch een paar hier laten zien, wie weet verander ik dan nog dingen n.a.v. jullie commentaar. Sabel me a.u.b. niet neer ;) , ik weet dat het fototechnisch niet perfect is, maar volgens mij wel acceptabel, zeker voor het bruidspaar. En je moet toch ergens beginnen, niet?!
Het zijn er een beetje veel, sorry, moeilijk om te kiezen!

1.
Afbeelding Afbeelding

2. eerste ontmoeting met moeder
Afbeelding

3. eindplaatje. Leerpuntje voor mij: eerst de kamer rond die plek (laten) opruimen, op een andere foto ligt de tas van de kapster prominent in beeld helaas en ook hier vind ik het redelijk rommelig, maar ja, je kunt ook niet alles veranderen
Afbeelding

4. wenskaartjes
Afbeelding

5. geheimpje tussen opa en kleinkind
Afbeelding

6. eerste ontmoeting. Ik vind de foto's zelf fototechnisch niet zo geslaagd (vooral de tweede), maar de emotie wel, vooral van de eerste. Iemand ideeën om er eventueel meer van te maken? De derde is trouwens eigenlijk landscape, maar voor de drieluik heb ik hem als portret gecropt.
Afbeelding

7. remake van een foto bij het huwelijk van de ouders van de bruidegom, op dezelfde plaats bijna 50 jaar geleden. De ruis is expres toegevoegd
Afbeelding

8. wachten op het bruidspaar
Afbeelding

9.
Afbeelding Afbeelding

10. in zwart-wit omgezet, omdat het bootje erg stoort in kleur. ik ben niet goed genoeg in klonen om die weg te poetsen
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding Afbeelding

16.
Afbeelding

17.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Aniras op 01 okt 2013 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 nov 2012 13:55

Twee foto's toegevoegd, omdat ik een nieuw effect heb ontdekt in de NIK-software en omdat ik ontdekte dat de laatste zoveel leuker is in zwart-wit.
Weet alleen niet of het zin heeft om het te plaatsen, aangezien het weer storm loopt met commentaar... :?

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding
Gebruikersavatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 265
Lid geworden op: 02 sep 2012 17:23

Ik kan verkeerd zijn, mits op de iPad het er mss anders uitziet, maar sommige foto's zijn denk ik niet scherp.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 nov 2012 13:55

canon-eos schreef:Ik kan verkeerd zijn, mits op de iPad het er mss anders uitziet, maar sommige foto's zijn denk ik niet scherp.
Zou je misschien iets specifieker kunnen zijn, welke foto's? Ik weet dat 14 en 19 niet scherp zijn, maar vooral bij de laatste vind ik dat geen probleem, ik vind het moment en haar gezichtsuitdrukking zo vrolijk, dat heft mijns inziens de bewegingsonscherpte op (maar dat is persoonlijk).
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3895
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:45
Locatie: Gemert

Aniras schreef:Weet alleen niet of het zin heeft om het te plaatsen, aangezien het weer storm loopt met commentaar . . . :?
Dit is al (veel) vaker aan de orde geweest en zal ook niet echt veranderen vrees ik :x . Tenzij . . . je inderdaad een superserie kunt laten zien.
En misschien wil het ook wel helpen als je zelf meer reageert op topics van iemand anders :wink: .

Maar goed, hoewel ik (bijna) nooit reageer in deze forumgroep mensen/bruiloften kan ik je misschien wat advies geven betreffende de 'presentatie' van je foto's.
Het zijn er (veel) te veel. Men zal er eerst vlug doorheen scrollen maar afzien van reageren omdat je niet weet waar mee te beginnen.
Dan plaats je kleur en zwartwit door elkaar heen. Ook het wisselen tussen verticale, horizontale en 3-luikfoto's maakt de serie nog onrustiger.
En wat me het meest opvalt: waarom heb je bij 1 - 9 - 12 en 15 foto's aan elkaar 'geplakt'? Bij foto 15 geeft dat wel een speciaal effect maar of dat ook zo de bedoeling is ?

Welke foto's niet scherp ? Vooruit 1 - 7 - 8 - 11 - 13 . . .
Maar het is zo te zien wel een leuke dag geweest :) .

Jan
Canon materiaal
Aniras
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 55
Lid geworden op: 15 nov 2012 13:55

Jumper schreef:
Aniras schreef:Weet alleen niet of het zin heeft om het te plaatsen, aangezien het weer storm loopt met commentaar . . . :?
Dit is al (veel) vaker aan de orde geweest en zal ook niet echt veranderen vrees ik :x . Tenzij . . . je inderdaad een superserie kunt laten zien.
En misschien wil het ook wel helpen als je zelf meer reageert op topics van iemand anders :wink: .

Maar goed, hoewel ik (bijna) nooit reageer in deze forumgroep mensen/bruiloften kan ik je misschien wat advies geven betreffende de 'presentatie' van je foto's.
Het zijn er (veel) te veel. Men zal er eerst vlug doorheen scrollen maar afzien van reageren omdat je niet weet waar mee te beginnen.
Dan plaats je kleur en zwartwit door elkaar heen. Ook het wisselen tussen verticale, horizontale en 3-luikfoto's maakt de serie nog onrustiger.
En wat me het meest opvalt: waarom heb je bij 1 - 9 - 12 en 15 foto's aan elkaar 'geplakt'? Bij foto 15 geeft dat wel een speciaal effect maar of dat ook zo de bedoeling is ?

Welke foto's niet scherp ? Vooruit 1 - 7 - 8 - 11 - 13 . . .
Maar het is zo te zien wel een leuke dag geweest :) .

Jan
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik denk dat dit gewoon niet mijn forum gaat worden. Er wordt erg weinig in het onderdeel 'mensen' geplaatst; ik heb niet zoveel met de andere categorieën (zoals landschappen of dieren, best mooi maar het doet me vaak niet zoveel) behalve macro, maar daar wordt weer zoveel geplaatst dat een dagtaak wordt en ik kan daar niet heel veel toevoegen aangezien ik daar niet zoveel ervaring in heb. Ik wil dus best wel reageren, maar veel spreekt mij of niet aan of kan ik er niet veel zinnigs/nuttigs over kwijt, behalve 'mooi' of 'niet mooi'.

Over het aantal foto's heb je gelijk, kiezen is niet mijn sterkste punt :roll:
Ik bekijk per foto welke bewerking het beste aansluit en heb zo mijn favorieten in kleur en zwart-wit, maar ik begrijp je wel dat het zo onrustig wordt.

En wat scherpte betreft; bij 1 is op de gsm scherpgesteld, bij 7 is het het gevolg van het filter uit NIK en de toegevoegde ruis, bij 8, 11 en 13 zie ik het zelf niet, die laatste twee zijn verkleind op het forum, misschien dat dat het is?

Anyway, bedankt voor de moeite, maar ik laat het hier bij...
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Jumper schreef:En misschien wil het ook wel helpen als je zelf meer reageert op topics van iemand anders :wink: .
Dat alleen al.....
Gebruikersavatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 nov 2006 20:07
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Wat ik een beetje raar vind aan je manier van werken, je laat eerst de foto's hier zien en vervolgens pas aan het bruidspaar. Ik neem aan dat dit andersom de bedoeling moest zijn?

Mijn reactie op je foto's: Helemaal niet slecht, goed bedachte compo's en de scherpte daar is al iets over gezegd, probeer te kijken hoe het komt dat je foto's niet scherp zijn en werk hieraan voordat je een nieuwe uitdaging aangaat als fotograaf voor een bruidspaar.
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”