bruiloft Tamara en Michael

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tweenie
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 mar 2010 20:15
Locatie: Volkel
Contacteer:

Hallo forumleden,
Het was al weer een tijd geleden dat ik een bruiloftshoot heb gehad.
Begin september had ik daarom het genoegen om deze dag van bovenstaand bruispaar te mogen vastleggen.
Het was een hectische en zeer warme (32 graden) dag die dag.
Ondanks deze omstandigehden vond ik de dag geslaagd en het bruidspaar vindt de foto's heel mooi.
Maar ik ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden en of ik nog zaken kan leren van jullie.
Groeten Twan

1:

41209

2:

41211

3:

41213

4:

41212

5:

41215

6:

41216

7:

41217

8:

41218

9:

41219

10:

41220

11:

41221

12:

41222

13:

41227

14:

41228

als ik het niet meer weet .... kijk ik hier
_________________________________
canon eos6d -- ef24-105[b][color=#FF0000]L[/color][/b] -- ef100-2.8macrousm -- ef50mm 1.4EX -- ef70-210 F4 -- EX430II
Gebruikersavatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 4126
Lid geworden op: 16 okt 2010 21:30
Locatie: Weert

Laat ik beginnen met de opmerking dat het bruidspaar er terecht tevreden mee mag en kan zijn.
Algemeen een mooie herinnering aan hun dag.

Toch wat nootjes omdat je kennelijk ook onze mening wil weten;
Voor mij zitten de betere in het tweede deel van de serie.
Je doet daar mooie dingen met composities, (tegen)licht en variatie en laat zien dat je het beheerst.

Maar de eerste helft van de serie vind ik toch algemeen wat minder.
Nr. 1 is een foto waarvan ik de meerwaarde niet zie. Rommelig en heel vreemde mix van licht/belichting, zelf onnatuurlijk (halo-effect) ogend op de jurk.
Nr. 2 is leuk zo, maar mocht wat meer ruimte rond de schoenen hebben.
Nr. 3 Het colbertje oogt erg slordig zo, had minimaal de knoopjes dicht willen zien.
Nr. 4 is een toppertje, of het nu spontaan of geregiseerd is maakt niet uit verder.
Nr. 5 is goed gezien en gedaan, misschien tikkie te rood
Nr. 6 is niet zo lekker gekaderd en het onderin openstaande jasje is te vermijden.

Misschien moest je er weer even inkomen, maar bij de start van de dag is de meeste wint voor jezelf (en bruidsparen te behalen denk ik. Zou daar eens met wat studeren / rondkijken eventueel wat extra kennis in opdoen.
13 en 14 lijken me overigens ook iets te rood van kleur, maar niet storend.

Tot zover mijn mening
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikersavatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1252
Lid geworden op: 14 okt 2010 12:21
Locatie: Nieuwstadt
Contacteer:

Ik vind het om te beginnen een heel leuke indeling met alle momenten van de dag voor het gezin zo op een rijtje.
En foto 1 vind ik leuk, maar niet helemaal bij de serie passen. Hij heeft een beetje een spookachtige sfeer door de vreemde mengeling van grijzen, de bijna lichtgevende jurk en de lamp die brandt.
Ik vind foto 11 echt heel leuk, alleen vangt het voorhoofd van het meisje een beetje veel licht naar mijn smaak.... Maar als bruidspaar zou ik heel blij zijn met zulke aantrekkelijke foto's die een goed beeld geven van een fijne dag! Als ik ooit gevraagd wordt een bruiloft te fotograferen zal ik deze serie zeker nog eens even bekijken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 179
Lid geworden op: 26 aug 2013 17:38

1 en 2 had ik er helemaal uitgelaten....Je eerste is veel te donker voor de hele serie...Die is mooi licht namelijk zonnig en dan vind ik je eerste erg afsteken..
De 2e foto vind ik de reflectie van de lamp/flits niet mooi en de schoenen ogen grijs....

Voor de rest een heerlijke vrolijke serie!!!
Gebruikersavatar
tweenie
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 mar 2010 20:15
Locatie: Volkel
Contacteer:

@Frank, Elsbeth en Julia.
Bedankt voor jullie reaktie.
Foto 1 is inderdaad na nogmaals bekeken te hebben niet passend in de serie.
Foto 2 ook weer doorlopen en aangepast.
Foto 3 had nu zo neergehangen zodat het niet te gemaakt leek
Foto 4 is inderdaad mooi en spontaan gemaakt, ze was zo benieuwd naar hoe dat papa eruit zag :-)
Foto 5 misschien aanpassen, komt omdat er boven een paarse muur is.
Foto 6 had ik nog meer moeten kaderen, ori, gineel hangt het jasje te ver openen.

Ik zou trouwens wel eens mee willen lopen als tweede fotograaf om meer ervaring op te doen en eens te kijken
bij een andere fotograaf :-) ...... is dit mogelijk ????
als ik het niet meer weet .... kijk ik hier
_________________________________
canon eos6d -- ef24-105[b][color=#FF0000]L[/color][/b] -- ef100-2.8macrousm -- ef50mm 1.4EX -- ef70-210 F4 -- EX430II
Gebruikersavatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 416
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:11
Locatie: Deventer
Contacteer:

Tweede deel spreek inderdaad meer aan maar dat komt waarschijnlijk door de volgorde van de foto's. Foto 9 en 11 zijn naar mijn mening erg mooi. 12 Is erg leuk, mooi om te zien hoe je de kinderen hebt vastgelegd.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”