Huwelijk Lusette en Farai 17-05-2013; update 6 juni

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Ondanks mijn twijfels toch maar besloten om wat foto's te laten zien; twijfels omdat er technisch gezien heel wat aan te merken is op de foto's. Ik heb best wat stomme fouten gemaakt maar gelukkig is t bruidspaar niet zo kritisch als ik zelf ben en zijn zij iig blij met deze foto's :)

Ze zijn in ieder geval wel 'anders' :) :) :)

Van de rest hebben ze zelf nog niets gezien, dus er volgt nog n keer een update!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marfique op 06 jun 2013 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3525
Lid geworden op: 11 aug 2007 21:31
Locatie: Borsele
Contacteer:

Ik vind de tweede foto het best, de leukste en eigenlijk ook het mooist. De compositie van de eerste vind ik ook wel erg mooi maar ik vind de belichting op de gezichten van het bruidspaar niet helemaal lekker, maar afgezien daarvan vind ik het toch een mooie foto. Foto 3 komt in dit rijtje dan ineens wat harder over.
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Dank je Henriëtte! Je hebt helemaal gelijk vwb de belichting in de eerste foto; ik had dus eigenlijk wat moeten inflitsen!

Een aantal foto's zijn genomen in het Goffertstadion; superleuke locatie en weer eens heel wat anders :)
Het bruidspaar is geboren in Nijmegen (toen nog 080!!!) en speelden als kinderen veel met elkaar; Lusette zei altijd dat ze later met Farai zou gaan trouwen; helaas verhuisden de ouders van Farai met t hele gezin naar Curacao. 17 jaar later is hij terug in Nederland en vonden ze elkaar weer :) Ik vind t een mooi verhaal en mn Nijmegen en de omgeving Goffertpark en Goffertstadion zijn voor hun daardoor heel belangrijk!
Gebruikersavatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 6247
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:57
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

De belichting van de derde foto vind ik het beste gelukt.
Foto 2 is mij te blauw..die zou ik qua temperatuur wat warmer zetten en bij foto 1, kun je daar de hooglichten nog wat van terug schroeven? De lucht is wat uitgebeten en daarmee ook de haargrens van het bruidspaar..dat is zonde..

Al met al weer een goede oefening Ans en zeker als het bruidspaar niet te kritisch is en op de hoogte was. Op naar het volgende bruidspaar ;)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Tnx Judith; ik heb de kleur van nr 2 idd nog wat aangepast; hij was nóg veel blauwer :)

Ik denk dat dit de laatste bruiloft was haha, ik maak me van tevoren veel te zenuwachtig!!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Gisteren had ik de serie af en heb ik de foto's aan het bruidspaar gegeven! Ze waren er erg blij mee!
Dus bij deze een kleine impressie; vooral de foto's die in het Goffert-stadion gemaakt zijn vind ik zelf ook erg leuk :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Gebruikersavatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1948
Lid geworden op: 15 mei 2013 09:30

Mooie impressie! Ik zou er ook blij mee zijn :)
Gebruikersavatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 8582
Lid geworden op: 08 jul 2006 14:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik ga niet al je foto's bij langs, beetje veel,
maar ik wil je wel zeggen dat ik bij de eerste drie een beetje 'schrok', en dat je dat gevoel bij je update heeeelemaal hebt weggevaagd.

Op de eerste foto heb je met heel moeilijke omstandigheden te maken. Weet niet of je tijd had om dingen te proberen. De achtergrond is erg licht, en de personen zelf zijn zowel te licht als te donker. Misschien had je hier alleen met stevige flitsers de balans tussen over- en onderbelicht kunnen opheffen? De tweede was idd erg blauwpaarsig. Gewaagd om zo'n achtergrond te kiezen. Vind dat het wel kan zo. De derde is een mooi moment, mooie rustige pose van beiden, jammer dat er zoveel hek in beeld is. Ik had misschien met een flinke tele ook een foto gemaakt van alleen hun bovenlichamen. Mja, als als als...

De spiegelfoto vind ik mooi. Jammer dat de bank er op staat, en misschien is haar kijkrichting niet helemaal de allermooiste, maar knappe plaat! De opmaaksessie-collage is leuk voor hun heb, maar vind ik niet de allermooiste. In een album kan dat goed werken. Er moeten ook rustmomenten zijn :)
De foto met de brug op de muur vind ik ook mooi bedacht, maar compositie vind ik niet super met al die ruimte aan de rechterkant. Was waarschijnlijk niet anders, omdat de muurtekening aan de linkerkant ophield?
In de collages heb je mooie momenten mooi te pakken. Heb je die foto's ook gewoon los en groot voor ze?
Sommigen zijn heel sterk! Jammer om daar postzegels van te maken.

al met al een geslaagde reportage hoor!!



Ben je serieus dat je geen bruiloften meer wilt doen? De spanning kan best heftig zijn, de tijdsdruk, de prestatiedruk, de variabelen, maar ik vind dat je je er qua beeld goed van af maakt hoor ;)
Misschien gewoon juist meer ervaring op doen! Goed evalueren waar jij het lastig hebt, wat je daaraan kunt doen, en of de stress de moeite waard is.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Dank je Martijn!

Gump bedankt voor je uitgebreide reactie!
Met flitsen heb ik geen ervaring, dus daar ben ik maar vanaf gebleven, maar t viel niet mee met t licht soms...
Bij de foto met t hek was t ook de bedoeling dat 080 in beeld bleef (misschien had ik de ahctergrond iets moeten oplichten; 080 is t vroegere netnummer van Nijmegen)
Qua compositie met de Waalbrug heb je helemaal gelijk; ik zou m zelf vierkant afgesneden hebben, maar ze wilden de Stevenskerk er persé ook bij op hebbe!Ik zal nog eens een vierkante uitsnede maken voor mezelf :)

De meeste foto's op de collages heb ik ook los :)

Bedankt voor je compliment! Achteraf ben ik nog redelijk tevreden, maar t was niet mijn beste dag (de dag ervoor onze herder Tessa laten inslapen, dus die dag een beetje op de auto-piloot doorgekomen; ik kon het bruidspaar natuurlijk niet in de steek laten!)
En qua techniek kom ik hier en daar echt nog wel wat tekort, dus dat maakt onzeker; dus of ik nog vaker een bruiloft ga doen?
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”