Bruiloft G en N (8 mei 2013)

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:49
Locatie: Lochristi, België

Niet al te lang geleden had een goed bevriend koppel gevraagd of ik op hun bruiloft foto's wou maken. Ze hadden al wat foto's van mij gezien en vonden dat ik wel goed genoeg zou zijn.
Ik voel me lang niet goed genoeg om opdrachten aan te nemen, dus deze was ook nog eens extra lastig. Maar goed, na goed gepraat te hebben met hun, vonden ze het toch goed op deze manier. Tenslotte zullen ze zowiezo beter worden dan die van tante Truus met de mobiel en budget voor een professionele fotograaf was er niet.
Dus de dag zelf heb ik lekker rondgelopen met de camera en we zijn nog eventjes op locatie geweest voor het feest.

Na overleg mocht ik ze ook hier plaatsen. En de bruid was nog wel eens reuze enthousiast over de foto's (ik vind ze zelf ook wel aardig goed gelukt) dat ze nu met mij eens in de trouwjurk naar een urbexlocatie wil en lekker contrastrerend wil gaan schieten. Dus een soort van Trash-the-dress zeg maar... Dat wordt nog uitgewerkt...

Maar goed, hier dus de serie. Tips/tricks en opmerkingen zijn welkom. (let wel, is zowat eerste keer dat ik een trouw shoot doe...)

1.

37904

2.

37905

3.

37906

4.

37907

5.

37908

6.

37909

7.

37910

8.

37911

9.

37912

10.

37913

11.

37914

12.

37915

13.

37916

14.

37917

15.

37918

16.

37919

Grts,
Jeroen
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3895
Lid geworden op: 13 dec 2006 22:45
Locatie: Gemert

Nog geen enkele reaktie op deze fraaie serie :shock: ?
Ik begrijp best dat het bruidspaar (en jij ook) hier blij mee zijn.
Mooie foto's met voldoende variatie en speelse elementen, top om dit zo voor het eerst te doen.
Tips kan ik je niet geven, doe dit zelf (nog) veel te weinig.

Jan
Canon materiaal
Nena
Shooter
Shooter
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:09

Leuke reeks.
Wel jammer dat je hier en daar het wit niet onder controle had (ik vermoed zo door het flitslicht). Misschien in nabewerking de hooglichten in het kleed wat terughalen.
Maar algemeen een leuke reeks, de ene bevalt me al wat beter dan de andere.
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Voor een eerste keer vind ik het wel goed gelukt hoor :) ! En dit is zeker stukken beter dan tante Truus met dr mobiel :mrgreen:
Ik zie nog niet helemaal een eigen stijl of lijn die je terugziet in de foto's maar dat maakt de foto's zeker niet slecht. Ik heb er zelf geen ervaring in dus ik laat de tips ook over aan de mensen die het vaker hebben gedaan.
Gebruikersavatar
jill.tje
Shooter+
Shooter+
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 feb 2013 21:16

Mooi mooi maar er gaat hier en daar iets mis in je nabewerking.
Bv, het pak van de man ziet er op veel plaatsen raar uit aan de randen, waarschijnlijk heb je teveel verscherpt?
11 en 12 vind ik het mooist. :)
Ze zullen zeker blij zijn met hun foto's!
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn.
http://www.facebook.com/pages/Mj-Photog ... 0191889408
Gebruikersavatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 416
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:11
Locatie: Deventer
Contacteer:

Het is niet mijn smaak of stijl, maar als zij er gelukkig mee zijn... Foto 11 vind ik wel erg mooi qua compositie.

De overall nabewerking vind ik wel storend, maak je het niet beter van.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Weer eens heel wat anders! Er zitten leuke foto's bij; vooral nr 11 ev!
Qua nabewerking kan je idd misschien n beter resultaat krijgen.
Gebruikersavatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21 nov 2006 19:49
Locatie: Lochristi, België

Dank voor de comments...

@ Jill.tje... er is bijna niet naverscherpt... sommige foto's zelfs niet eens... Kan je even een voorbeeld geven waar je de rare randen ziet van het pak?

@ DigiLife. Dat het je smaak niet is, kan goed zijn. Dat het je stijl niet is, gelukkig maar... elk is uniek denk ik zo...
Wat betreft de nabewerking, tja... Ik heb verschillende bewerkingen gehanteerd en zo doorgestuurd naar het paar. Deze bewerking droeg hun voorkeur uit. Wie ben ik dan om daarin tegenin te gaan. Sommige foto's zou ik evenuteel wel wat kunnen anders bewerken, maar het bruidspaar vond het op deze manier het mooist...

Laat ik wel wezen, deze is een shoot om een bevriend koppel plezier te doen. Ik ben hier niet voor betaald (behalve dan een flesje wijn als bedankje) en zou ook niet durven om hiervoor geld te vragen aangezien ik bij lange na niet de ervaring en materiaal heb om gegarandeerd mooie foto's te maken. Ik zette ze hier even neer om een beeld te krijgen wat anderen van de foto's vinden.
Dat mijn nabewerking storend is, so be it. Maar kom dan eens zeggen ook wat er niet goed is aan de nabewerking. Kan ik kijken of ik een foto naar voorkeur kan nabewerken op een manier waarop jullie dat niet storend vinden?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikersavatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1546
Lid geworden op: 19 nov 2006 11:10
Locatie: Het bosch van den hertog

Echt leuke foto's. Lef dat je het hebt gedaan. Het is toch een belangrijk moment. Zowel voor het koppel als voor jou :-)
Voor mij in ieder geval een geslaagde serie.

Het zal hier-en-daar technisch wel beter kunnen. Dat is dan maar zo. Je bent geen prof. Door vooraf de verwachtingen te managen weet iedereen waar men aan toe is.
Het belangrijkste: dat het koppel tevreden is met het resultaat. Dat telt!

En ja, bij een volgende software update van je fotobewerk proggies ga je er misschien opnieuw mee aan de slag.
En dan zien de foto's er mogelijk weer anders uit. En zo blijf je bezig........
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Nicole30

ik vind t heel erg mooi gedaan
Flevospotter
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 165
Lid geworden op: 27 mei 2013 19:01
Locatie: Almere-Stad
Contacteer:

Mooie serie... En met de dame in die jurk naar een urbex locatie is zeker een idee dat naar meer smaakt.
Regelmatig op het juiste spoor...
EOS 6D: Tamron 24-70 f2.8 . Canon 70-200 f2.8L IS II USM . Canon 50mm f1.8 . Samyang 14mm f2.8 . Tamron 150-600 (BigRon)
EOS M3: 22mm f2
flickr
Gebruikersavatar
Superkiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 944
Lid geworden op: 04 jun 2011 21:10
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Mooie foto's geworden hoor :D
Ik wou dat ik dit resultaat kon behalen bij een eerste keer ;)

Groet,
Danny
Kiwi says hi!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3706
Lid geworden op: 08 jun 2008 14:58
Locatie: Zaanstreek
Contacteer:

Een leuke spontane serie. Op mijn pc is (muv nr 2) het wit vrijwel onder controle. Dus geslaagd!
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”