Bruiloft Harald en Joke #Allereerste huwelijks reportage

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Mijn allereerste bruiloft reportage. Op de valreep, aangezien ik toch terughoudend ben. Maandag getrouwd en ik had het vermoede dat ik het wel beter kon dan familie met compacts. Zodoende toch aan de slag gegaan... :) Hier een kleine selectie foto's van de volledige reportage. Moeilijkheidsfactor:... Ik loop momenteel op krukken... So be gentle... Ik hoop dat ze in de smaak vallen!

1.

34419

2.

34420

3.

34421

4.

34422

5.

34423

6.

34424

7.

34425

8.

34426

9.

34427

10.

34428

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikersavatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 271
Lid geworden op: 27 sep 2006 20:34
Locatie: Sint-Annaland
Contacteer:

De foto's zijn spontaan, en de composities zijn in mijn ogen goed.

Er zijn veel foto's vol open geschoten 1.4, en de binnen foto's met een hoog iso getal.
Dit zie je terug in de scherpte en de ruis, dat vind ik jammer in deze serie.

bv foto 1 mogen beide gezichten scherp zijn, met 1.4 lukt dat niet, foto 10 mis ik ook de scherpte.

Maar over het geheel denk ik dat ze er wel blij mee zijn.

gr
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Bedank A3! Idd heb ik lekker met de 50mm gespeeld... :) Qua scherpte heb je natuurlijk helemaal gelijk. Foto 1 en 10 hadden scherper gemogen. De ruis stoort mij persoonlijk helemaal niet. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
En ja ze zijn erg blij met de foto's. Het is zoiezo meer dan ze hadden verwacht, aangezien er geen budget was. En ik vond het leuk om te doen natuurlijk!

Verder nog iemand? Eén reactie op 260 views...? Tsja ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
niels81
Shooter+
Shooter+
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2012 20:18

Ik view hem nu voor het eerst ;)
en kan me eigenlijk geheel aansluiten bij A3a, qua scherpte en ruis.
Hoewel bij de meeste bovenstaande foto's met ruis, dit mij niet heel erg stoort, vooral bij de zwart-witten niet.
Alleen bij foto 9 wel, vooral in het midden, het beetje ruis gaat daar echt over in grote spikkels vind ik, welke ik wel storend vind, mijn aandacht wordt daar echt naar toe gezogen.
qua compositie vind ik ze geslaagd :) en dat ze we blij mee zijn, kan ik me goed voorstellen.
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Anoniem 3

Ik vind de tweede de mooiste en meest spontane.
Korrel en de onscherpte hier en daar storen me niet zo.
Mooie serie, waar de familie inderdaad blij mee zal zijn.
Gebruikersavatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 126
Lid geworden op: 26 aug 2006 18:20
Locatie: Amsterdam

Kan me alleen maar aansluiten bij de bovenstaande commentaren en kan me dan ook heel goed voorstellen dat het bruidspaar blij is met je foto's
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1967
Lid geworden op: 09 okt 2008 21:14
Contacteer:

Over scherpte en ruis is al het nodige gezegd.
Wellicht de volgende keer toch ook eens wat doen met je externe flitsers.
Bij de meeste foto's is bij een diafragma van 1.4 de DOF toch net even te gering. Met een klein beetje bijlichten kun je dan toch een net wat grotere diafragma waarde nemen.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Bedankt voor de leuke reacties! Ik vind het erg leuk om te doen maar qua verantwoordelijkheid wel zwaar. Je mag geen belangrijke momenten missen. Omdat ik overal leuke composties zie moet ik mezelf telkens tot de orde roepen. het lijkt me dan ook meer dan leuk nog eens met een ervaren kracht mee te lopen.
Uiteraard heb ik veel meer foto's dan deze, ook leukere. Maar niet iedereen vind het leuk om ongevraagd op EOS te staan... ;)
Met foto 7, 8 en 9 ben ik zelf ook meer dan gelukkig. Dat zijn namelijk mijn eigen kids!

@ Peter. Probleem is dat je geen setting kan neerzetten. Je moet het doen op dat moment en daarna is het moment ook weer over. Zeker de spontane portretten.
Ivulflitsje kan wel. Maar dan gewoon met de 430II op de cam. Maar het is idd een goede les. Persoonlijk kan de dof me niet klein genoeg zijn als de ogen maar scherp zijn. Ook dat is persoonlijk natuurlijk. Bedankt voor je reactie!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Misschien wil een ervaren huwelijksfotograaf nog iets kwijt?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
eos550
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 sep 2011 11:29
Locatie: België
Contacteer:

Beasar schreef:Misschien wil een ervaren huwelijksfotograaf nog iets kwijt?
Ai, ik dacht juist een reactie te plaatsen :D .
Een leuk reeksje, al had ik persoonlijk ook een groter diafragma genomen en eventueel iets meer tele.
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Een groter diafragma kon niet. F/1.4 is echt maximaalvoor mijn 50mm. Meer tele zorgt voor een nog kleinere scherptediepte en was ook niet mogelijk voor de binnenschots. Ik had eigenlijk een wijdere prime willen hebben voor binnen. Misschien komt de Sigma 30mm F/1.4 nog een keertje. De romige bokeh van mijn 50 doet mijn oogjes smelten. :)
Bedankt voor je reactie eos550!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
eos550
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 sep 2011 11:29
Locatie: België
Contacteer:

euh kleiner diafragma bedoelde ik uiteraard groter f getal. :D goed opgemerkt.
Voor binnen denk ik ook dat een combinatie van een 35 mm en 50 mm prime ideaal is.
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Eos550, dat vermoede ik al... :)
Het liefst wil ik een 30mm + 85mm erbij. Maar kan het momenteel niet verantwoorden. Financieël wel, maar ik vraag me echt af of ik ze actief ga gebruiken. De 50mm is namelijk zo'n mooie allrounder als prime. Misschien sparen voor de 6D + Tamron 28-75 F/2.8. Dat lijkt vooralsnog echt mijn cam te zijn... Tsja, het is wel hobby! En wat mis ik nou aan mijn set? Hoger in de ISO's, dat is het enige.

Bedankt voor je reactie!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikersavatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 416
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:11
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ik houd er wel van om te werken met beperkte scherptediepte. Dat spreekt mij wel aan in de foto's. Vijf vind ik in z/w niet zo mooi uitkomen en voegt niet zoveel toe t.o.v. de rest van de serie. Foto 6 is wel erg frontaal en op foto 10 ligt de scherpte niet goed.

Ik vind het niet echt een reportage maar meer een registratie. Krijg het gevoel dat er nogal wat afstand is tussen jou en het bruidspaar.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikersavatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3443
Lid geworden op: 28 dec 2010 15:35
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Dank je voor je reactie Peter. De kleine scherptediepte vind ik zelf ook erg mooi gelukt. Wat betreft nr 5 heb je helemaal gelijk. Ik had deze wellicht ook beter uit de serie kunnen houden. Wat versta je onder frontaal op 6? Is het vergelijkbaar op 7, of bedoel je iets anders?
Ik vind het ook erg vervelend dat het bruidspaar nogal saai kijkt op de foto's. Van een sociale afstand is geen sprake. Het is gewoon hun houding wanneer ze weten dat ze op de foto gaan. Wanneer ik dat aangaf ging het daarna maar één foto goed... ;)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikersavatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 416
Lid geworden op: 20 nov 2005 22:11
Locatie: Deventer
Contacteer:

Beasar schreef:Dank je voor je reactie Peter. De kleine scherptediepte vind ik zelf ook erg mooi gelukt. Wat betreft nr 5 heb je helemaal gelijk. Ik had deze wellicht ook beter uit de serie kunnen houden. Wat versta je onder frontaal op 6? Is het vergelijkbaar op 7, of bedoel je iets anders?
Ik vind het ook erg vervelend dat het bruidspaar nogal saai kijkt op de foto's. Van een sociale afstand is geen sprake. Het is gewoon hun houding wanneer ze weten dat ze op de foto gaan. Wanneer ik dat aangaf ging het daarna maar één foto goed... ;)

6 Is vergelijkbaar met 7 maar bij de laatste vind ik het niet storend.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”