Mijn állerlaatste huwelijksreportage

Huwelijksreportages, bruiloften en andere feestelijkheden

Moderators: Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 jan 2006 22:46
Contacteer:

Vaker wordt er een éérste reportage geplaatst, maar ik plaats hier een kleine greep uit mijn allerláátste huwelijksreportage.
Afgelopen zomer heb ik besloten te stoppen met de trouwerijen. Niet langer de stress die al een week van te voren begint, tot ik de laatste nacht bijna niet meer kan slapen. Op de dag zelf voortdurend buikpijn en de dag erna heel veel spierpijn.
Gek genoeg is het nog nóóit een bruidspaar opgevallen hoe gespannen ik was. Da's dan wel weer mooi :D

Ben benieuwd naar jullie commentaar, al doe ik nu geen huwelijken meer ik kan er nog áltijd veel van leren!


1.

33453


2.

33454


3.

33452


4.

33451


5.

33450


6.

33455



7.

33446


8.

33447


9.

33448

Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikersavatar
shyam
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15 mei 2009 12:31
Locatie: Almere
Contacteer:

Ina, prachtig! Vooral 7 en 8 kan ik zeer waarderen. Jammer, dat je er mee gaat stoppen. Over twee en halve week ga ik mijn eerste huwelijk doen. Ik hoop in de buurt van jouw niveau te komen. :wink:
Gebruikersavatar
jelleruben78
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 dec 2010 11:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ziet er geweldig uit. 4 en 6 vindt ik erg mooi. Jammer xat je het niet meer doet. Is het de spanning dat het verkeerd gaat?
Canon EOS 5D Mark IV | Canon EF 24-105mm F/4.0 L USM IS
Gebruikersavatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 2942
Lid geworden op: 03 jun 2007 10:25
Locatie: Een plek onder de zon.
Contacteer:

Mooie kleuren en lekkere spontane foto's...
Die spanning herken ik, ik heb om die rede ook besloten geen trouwerijen meer te doen.
je wil Te perfect en bent Te bang dat er iets mis gaat wat door jouw handen komt.
Wel jammer want denk wel dat je een hoop bruidjes en gommen blij had kunnen maken nog ;-)
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 4136
Lid geworden op: 24 feb 2005 18:19

Herkenbaar, ik zou ook dood gaan voor die tijd...
Doe vooral waar je jezelf in terugvindt!!!
Blijf vooral INA dingen doen.
En voor de centjes kun je best een trouwreportage doen. Is best goed!!!!
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1967
Lid geworden op: 09 okt 2008 21:14
Contacteer:

eos4all schreef:Doe vooral waar je jezelf in terugvindt!!!
Helemaal mee eens.
Al begrijp ik niet waar die spanningen vandaan komen als ik deze foto's zo bekijk.
Dit is een mooie en goed gevarieerde serie.

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikersavatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3805
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:38
Locatie: Maastricht

jammer Ina, had nog graag wat meer trouwerijen willen zien van je!!
maar doen waar je jezelf het beste/fijnste bij voelt uiteraard! ;)

het ziet er allemaal erg goed uit.. :D
1 puntje is dat foto 8 wat paarsig uitkomt.. of het komt door meneer zijn (paarse) hemd aan de linker kant.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikersavatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
Berichten: 8582
Lid geworden op: 08 jul 2006 14:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Ik vind op de laatsten de witbalans niet helemaal lekker, maar in mijn beleving zet jij hoe dan ook kwaliteit neer. Goed, die kwaliteit heeft een prijs, en het is aan jou om te bepalen hoe diep je in de buidel wilt tasten. Heb je weleens samengewerkt? Dat is nl mijn oplossing. Ik kan een hoop, maar ik haal zelden mijn eigen lat. Door samen te werken heb ik meer tijd om minder dingen extra goed te doen. Maar nogmaals, als jij een vierkantje bent, kun je maar beter niet proberen door een ringetje te kruipen.. Daar word je niet blij van.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikersavatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 jan 2006 22:46
Contacteer:

Bedankt mensen voor jullie positieve bijdrage!

Bij mij komt de spanning voornamelijk voort uit een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en NIETS mogen missen, NERGENS de fout ingaan.
Perfectie nastreven en in mijn eigen optiek dat niet kunnen nakomen.
Ik vind daarom de laatste zin van Gumpje wel een hele goeie: als je een vierkantje bent, kun je maar beter niet proberen door een ringetje kruipen. Die ga ik zéker onthouden :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
tempest
Shooter
Shooter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 15:50
Locatie: Harlingen

Heb je bij foto 8 een statief en/of flitser gebruikt. Hoe hoog heb je je iso staan?
Overigens, schitterende foto's.
Groet, Piet
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3186
Lid geworden op: 08 feb 2008 18:25
Contacteer:

Piet, als je in de exif info kijkt zie je de volgende instellingen:
sluitertijd 1/50, diafragma 3.2 (voorkeur), iso 2000, niet geflitst, op 24 mm
of er een statief is gebruikt, houdt de camera niet bij :mrgreen:

gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikersavatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 469
Lid geworden op: 22 okt 2009 21:23
Locatie: Houten

Mooie serie hoor. Jammer dat je er mee stopt; jouw foto 's moeten veel bruidsparen een fijne terugblik op de dag hebben gegeven.
Moet je toch eens uitleggen hoe je zelf met je onderschrift Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........ bent omgegaan. Schijnt bij jou tegendraads te hebben gewerkt. Ga je 'm nu veranderen in: Gespannen?? Gebruik eens wat minder de ontspanknop........ :mrgreen: ??
Wel gewoon blijven posten hoor.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Gebruikersavatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 mei 2006 16:29
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Haha Ina dat is waar, je spreekt je eigen onderschrift tegen; maar ik snap het gevoel helemaal, voor mij ook reden om geen bruiloften te fotograferen; toen ik die van Sophie en Thijs mee fotografeerde heb ik weken vantevoren gedroomd over lenzen die kapot gingen enz enz :)
Omdat ik niet 100% verantwoordelijk was voor de reportage heb ik toch een aantal mooie foto's gemaakt, waar het bruidspaar ook erg blij mee was (zie in t topic hier).

Jouw serie is hardstikke mooi, maar dat wist je al :)

edit: linkje vergeten
Laatst gewijzigd door Marfique op 17 nov 2012 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 jan 2006 22:46
Contacteer:

Hé wat leuk; zomaar nog een paar reacties :D Bedankt!!

Jazeker, ik weet dat ik mijn onderschrift hier tegenspreek. :D
Overigens wel apart dat mijn onderschrift net nú genoemd wordt. Het is nl al zo'n kleine 5 jaar oud.
Mijn (enige) zus werd toen geconfronteerd met een zeer ernstige ziekte, maar ging het gevecht aan. Ze heeft gewonnen en a.s. maandag heeft ze na 5 jaar haar laatste controle :!:
Tegelijkertijd kreeg mijn man destijds een burn-out, maar omdat we kleine zelfstandige zijn keerde de verzekering niets uit en moest hij gewoon door.
Eén van onze kinderen werd enkele maanden later opgenomen bij GGZ omdat hij niet de zin van zijn leven kon vinden.

Het was een hele zware tijd en ik wilde er voor iedereen zijn. Ik móést er ook zijn.
Maar soms had ik even tijd voor mezelf nodig, dan pakte ik mijn camera en ging het veld in.
Achteraf is het werkelijk verbázend hoe ik ónbewust foto's heb gemaakt die zó perfect mijn gevoel/spanning lieten zien.
De eerste foto's zijn overwegend grijs. Naarmate de tijd verstreek en het allemaal weer beter ging kregen de foto's wat meer kleur. Totdat er uiteindelijk alleen maar kleurrijke foto's ontstonden.

Gelukkig is alles ten goede gekeerd!
Mijn onderschrift blijf ik echter wel houden, omdat ik aan den lijve heb ondervonden hoe fotograferen je kan helpen in tijden waarin het allemaal wat moeilijker gaat.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikersavatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 469
Lid geworden op: 22 okt 2009 21:23
Locatie: Houten

Ina schreef:Hé wat leuk; zomaar nog een paar reacties :D Bedankt!!
Zag 'm vandaag pas; maar Ina, dank voor de uitleg; ik begrijp nu waarom. Dus houden zo dat onderschrift. En voortaan dus lekker ontspannen de foto 's blijven maken, die je zelf leuk vind.
Afbeelding
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
Plaats reactie

Terug naar “Bruiloften & Jubilea”