Demi

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
leslie_f
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2016 19:55

Eind vorig jaar een vriendin bereid gevonden om voor mijn lens te poseren.
Ook nu heb ik gewerkt met een enkele softbox wat ik toch wel erg moeilijk vond daar sportfotografie mijn voornamelijke bezigheid was.
Maar een mens moet soms van het vertrouwde pad af en iets nieuws proberen. Hieronder een drietal foto's waar ik zelf het meest tevreden over was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

** Puntje ter verbetering wat ik zelf al opgemerkt had was in ieder geval de volgende keer een "haarlicht" toevoegen, maar jullie zullen vast nog vele verbeterpunten voor mij hebben!**
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

leslie_f schreefCOLONEind vorig jaar een vriendin bereid gevonden om voor mijn lens te poseren.
Ook nu heb ik gewerkt met een enkele softbox wat ik toch wel erg moeilijk vond daar sportfotografie mijn voornamelijke bezigheid was.
Maar een mens moet soms van het vertrouwde pad af en iets nieuws proberen. Hieronder een drietal foto's waar ik zelf het meest tevreden over was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

** Puntje ter verbetering wat ik zelf al opgemerkt had was in ieder geval de volgende keer een "haarlicht" toevoegen, maar jullie zullen vast nog vele verbeterpunten voor mij hebben!**
Mooi gedaan hoor! Bij nummer 1 en 3 zou ik de softbox iets meer richting de camera verplaatsen, zodat haar linkeroog iets meer licht krijgt (vind het nu iets te donker). Een andere optie is om het model iets meer richting de softbox te laten kijken, zodat het licht beter op haar valt. Zoals je zelf aangeeft zou een haarlicht of een spot haar van de achtergrond halen.

Nummer 2 vind ik de mooiste uit de serie qua belichting op haar gezicht! 2 verbeterpuntjes: de schaduw op de binnenkant van haar hand en haar vingers spreekt me minder aan, en ik vind haar linkerhand op de schouder geen waarde toevoegen in deze foto.

Al met al een hele goede set om mee te starten! Ga zo door met oefenen, en in dit tempo maak je binnenkort nog een betere serie! Goed bezig in ieder geval!!
Dre Meuffels
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2016 13:38

Nalbandian schreefCOLON
leslie_f schreefCOLONEind vorig jaar een vriendin bereid gevonden om voor mijn lens te poseren.
Ook nu heb ik gewerkt met een enkele softbox wat ik toch wel erg moeilijk vond daar sportfotografie mijn voornamelijke bezigheid was.
Maar een mens moet soms van het vertrouwde pad af en iets nieuws proberen. Hieronder een drietal foto's waar ik zelf het meest tevreden over was.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

** Puntje ter verbetering wat ik zelf al opgemerkt had was in ieder geval de volgende keer een "haarlicht" toevoegen, maar jullie zullen vast nog vele verbeterpunten voor mij hebben!**
Mooi gedaan hoor! Bij nummer 1 en 3 zou ik de softbox iets meer richting de camera verplaatsen, zodat haar linkeroog iets meer licht krijgt (vind het nu iets te donker). Een andere optie is om het model iets meer richting de softbox te laten kijken, zodat het licht beter op haar valt. Zoals je zelf aangeeft zou een haarlicht of een spot haar van de achtergrond halen.

Nummer 2 vind ik de mooiste uit de serie qua belichting op haar gezicht! 2 verbeterpuntjes: de schaduw op de binnenkant van haar hand en haar vingers spreekt me minder aan, en ik vind haar linkerhand op de schouder geen waarde toevoegen in deze foto.

Al met al een hele goede set om mee te starten! Ga zo door met oefenen, en in dit tempo maak je binnenkort nog een betere serie! Goed bezig in ieder geval!!


De softbox meer naar de camera heeft volgens mij ook een voordeel dat de huid meer zachter wordt. Maar de foto wordt dan wel vlakker.
Dré
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Netjes hoor! Ik zou juist geen haarlichtje toevoegen, dan wordt t wat meer "standaard" wel 1 en 3 zouden rechts een tikkie mogen worden opgelicht met een reflectiescherm
Nr 2 vind ik geweldig!!
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
leslie_f
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2016 19:55

Bedankt voor alle reacties en verbeterpunten ik ga deze meenemen (ofja proberen haha) in een volgende poging.
Moet wel zeggen dat de manier van jullie opbouwende kritiek zeer prettig overkomt, dit kom je wel eens anders tegen op andere fora.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

nette serie hoor :-D

Ik zou dan wel kiezen voor een toevoeging van een haarlicht puur om feit om je onderwerp los te maken van de achtergrond en je creëert meer diepte met als effect dat het lijkt dat ze dan net uit de foto komt.

carry on
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar