Het meisje met de parel, Mona Lisa, The birth of a doll, fun

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Een paar portretten die ik afgelopen week heb gemaakt.

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding

Ik ben er nog niet over uit welke van de 2 ik het beste vind?
3.
Afbeelding


4.
Afbeelding


5.
Afbeelding


6. The birth of a baby doll
Afbeelding
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Hoe bedenk je het! Geweldige foto's
Van zoveel creativiteit kan ik alleen maar dromen...
Surrealisme... Zo als het hoort...
Confronteren en tegelijk het hart verwarmen...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

Ja, hoe bedenk je het...
Daarmee ben ik met de vorige spreker eens.

Maar in tegenstelling tot zijn wens over creativiteit hoop ik alleen maar dat mij dat bespaard blijft.

Niet negatief bedoeld overigens, maar dit kan me niet bekoren. :(

Technisch klopt het natuurlijk allemaal, dat dan wel....
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Wibo53 dank je wel!!!

Telescoop -Oke mijn creativiteit mag jou bespaard blijven hahahahha.
Toch heb ik liever dat iemand mijn foto voelt dan dat die technisch klopt:( hoewel dat natuurlijk ook belangrijk is!
Maar zoveel mensen zoveel smaken, en gelukkig maar toch.

Heb nog erg veel bloed over dus ga hier nog wel mee verder...:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hoera! Foto;s van Marianne!

[1]

Deed het bij mij niet helemaal. En ik moest even zoeken waarom, maar als ik het Vermeer-origineel erbij haal - zie ik gelijk waarom: je hebt deze *exact* andersom uitgelicht. Bij jou komt het licht van rechts, bij Vermeer van links - en dat maakt het glimmen van de parel ook een stuk lastiger. Ik zou deze over doen, en dan geen bloed op de parel, enkel oor en nek...

Klopt het trouwens dat de scherpte op het linkeroog (voor de kijker) ligt? Naar mijn idee kijkt deze niet helemaal scherp, maar ik heb een lange barbecue gehad en het gele vocht smaakte.. dus het kan aan mij liggen

[2]

3 is beter dan 2 - en de belichting van Mona klopt beter (prachtig model heb je daar trouwens!). hier is de houding van Mona's hoofd anders dan op het schilderij van Leonaro, terwijl je veel aandacht besteed hebt aan de houding van de handen. Ik mis het netje over het hoofd (want daarom glimlacht Mona: ze is zwanger!). Hier vind ik de witte zakdoek met bloed er iets te veel uitspringen. Ik had denk ik voor bloedvegen op haar handen gekozen, of haar een onthoofd konijn vast laten houden of zo.

[4]

Jahaa!

[5]

kus had ook op arm zichtbaar mogen zijn, en de handen onderin ook - dan was het ronde / circulaire in het geheel wat duidelijker geweest, als je begrijpt wat ik bedoel: nu heb je een prachtige situatie waarbij je van de kus op het hoofd automatisch de lijn van de kale kopjes volgt naar de armen - daar had ook een zichtbare mond mogen zijn, en de handjes helemaal in beeld die het afmaken als kader.

[6]

iets te steriel naar mijn smaak. Het kostuum van het kind dat de pop vast houdt had bloedplekken mogen hebben, of misschien had je bij de slager iets organisch kunnen halen dat als placenta waarvan ze dan net de navelstreng doormidden knipt

UIt pure nieuwsgierigheid: heb je net de Chess-serie van Erwin Olaf bekeken of zo? Ziet er naar uit dat je die kant op gaat met deze serie :-)
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Hahahaha Hari...ja ik post weer en hoop nog steeds dat het hier drukker gaat worden:)

Thanks voor je uitgebreide commentaar, je weet dat ik dat zeer waardeer als daar moeite voor gedaan wordt.
Foto 1 en 2 had ik eigenlijk moeten bijtypen inspiratie van de schilders. Want het is nooit mijn bedoeling geweest om ze exact na te maken hoor.
Dat zou mij zowiezo niet lukken :)
Moest wel erg lachen om je konijn hahha, ik krijg nu al steeds te horen waarom toch steeds dat bloed.
Foto 5 ja daar kan ik helemaal in vinden, had het ook graag gewild. Maar deze ukkies waren te klein om echt te kunnen sturen.
Maar ik snap helemaal wat je bedoelt.
Foto 6 jij gaat nog een stap verder en ik mag dat graag horen. Ook al zullen velen het niet met ons eens zijn.
Voor mij hoeft een kinderportret echt niet altijd happy en vrolijk en lief te zijn.
Ik heb nog geen idee hoe de serie verder gaat ...
De modelletjes zijn trouwens allemaal kinderen uit de regio met totaal geen ervaring qua poseren, maar wel een crea mind.
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik zal eens een uitstapje maken naar het mensenforum qua reageren. 8)

De laatste vind ik het meest intrigerend, een boeiend geheel van deze jonge verpleegster.


Rob,
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Heel mooi Marian,
Qua kiezen mijn eerste indruk was 2: lekker arrogant, toen weer nee toch 3, dat meewarige. Ik twijfel ook maar voor mij werkt uiteindelijk 3 het beste . Die is subtieler, ligt er minder dik bovenop. Zal misschien niet als eerste opvallen bij mensen, maar werkt langer in. Wat een beeldspraak.
Ik vraag me wel af hoe het is als de huidtoon bij deze een tikkie koeler is. Denk dat dat ook mooi is.
(By the way dat die kus op de arm er net niet is vind ik dan weerjuist de charme in deze foto. Anders was hij te "gemaakt" geweest, nu is het bijna alsof ze wegkruipt. Ben blij dat het idee niet perfect gelukt is dus , haha
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Mijn voorkeur gaat uit naar de derde foto. Foto 5 vind ik ook heel bijzonder. De eerste foto intrigeert/boeit mij wel maar niet omdat ik het een mooie foto vind.
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

heb je deze foto's met een bepaald doel gemaakt.
kale hoofden bloed, heb het idee van `ziek maar toch trotse en dappere kinderen.

groet

jan
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Hoi Jan,

Nee ik heb een beeld in mijn hoofd wat ik wil maken, en doe dan oproepjes op fb.
En dan komen kinderen op je pad die dat ook willen.
Het meisje met de bloedneus heeft altijd bloedneuzen en helemaal gek van bloed. Ja dat soort kinderen bestaan echt :)

Het meisje met de pop was het idee erachter een poppenbevaling, want ook zo denken kinderen.

De kale meisjes worden elk jaar voor de vakantie kaal geschoren is traditie, en die genieten daar zelf zo ontzettend van.
Die zitten de hele tijd elkaars hoofdjes te aaien en vinden het een verademing. Kleding aan doen zonder dat je haar in de war raakt.

Ik denk ook dat dit soort kinderen uniek zijn en zeldzaam.
En vind het dan ook bijzonder om ze te ontmoeten en met ze te schieten.
Niet elk kind wil vrolijk op de foto....en dan komen ze bij mij:)
Als we allemaal hetzelfde zouden schieten zou het knap saai worden toch....
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
photogunner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2016 21:54
WoonplaatsCOLON Amsterdam

dat is mooi dat dat kan.


groet

Jan
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik blijf het bijzonder vinden Marian, wat jij steeds weer laat zien. En hoe je het voor elkaar krijgt vind ik net zo bijzonder! Wel heel intensief, lijkt mij!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Marian Korte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2014 17:05
CONTACTCOLON

Marco nee eigenlijk is het niet intensief :)
Ik weet van te voren wat ik wil gaan schieten en zoek gewoon een kind erbij wat het snapt en het ook leuk vindt hahahha.
En styling hoeft ook niks te kosten. Ik doe altijd een oproepje in mijn straat en iedereen denkt wel mee.
Het zwarte jurkje bij de mona lisa is van haar zelf, en de mouwen zijn opengeknipte kussenhoesje van de zeeman:)
Have fun in life :)
www.mariankorte.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar