Old man

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bavarian schreefCOLON
Mark v Velsen schreefCOLON
Bavarian schreefCOLONMij valt weer op dat een zwarte pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet. :lol:
Interessant dat je ook iets inhoudelijks post na 1 dag lid te zijn :wink: Knap hoor!
Was retorisch bedoeld, maar waardeer wel dat je het ruiterlijk toegeeft. :wink:
Dat zou een leuk credo zijn voor een kookclubje:"kookclub de pot verwijt de ketel."

Het zou best kunnen dat ik vaak het laatste woord heb, dat hou ik niet zo bij.







...Laatste woord! :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

dukie schreefCOLONook ik vind het een prachtplaat. En heb geintrigeerd zitten kijken naar de ringen in de ogen. Op een of andere manier trekken die heel sterk de aandacht (bij mij dan). Waarschijnlijk omdat je dat nooit ziet...
De ringen rond de ogen zijn naar alle waarschijnlijkheid arcus senilis, wit/grijze verkleuring aan de randen van het hoornvlies als gevolg van degeneratie (veroudering). Als je boven de 60 komt, krijgen we er allemaal in meerdere of mindere mate mee te maken.
Het kan ook wijzen op een beginnende vertroebeling van het hoornvlies en in dat geval is een bezoek aan de huisarts/oogarts aan te raden.
Daar gaan we hier maar even niet van uit.
Normaal valt het misschien niet eens op, maar als je er zoals hier frontaal een bak licht op zet, wordt het duidelijk zichtbaar.
De meeste fotografen proberen het met de sturing van licht te voorkomen, omdat het toch wat onnatuurlijk toont.
Of je de cirkels van de ringflitser in de ogen mooi vindt of niet is een kwestie van smaak.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mark v Velsen schreefCOLONHet heeft commercieel ook nog wel zijn voordelen: Niet veel mensen schieten op deze manier met de ringflitser en dat levert mij flink wat werk op en dat dan juist vanwege de ring in het oog.
Zou je, als je niet beschikte over een ringflitser, het ringflitsereffect er in geshopt hebben?

De ogen zijn (voor mij) de spiegel van de ziel en het ringflitsereffect belemmert.
Ik denk dat met wegshoppen van het ringflitsereffect de foto aan kracht wint, of liever gezegd pas kracht krijgt.
(Ik heb een afdrukje van de foto gemaakt en met een viltstift geretoucheerd; je weet niet wat je dan ervaart)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar zo te lezen is er wat betreft de discussies niet zoveel verandert hahahahhaha. Ik vind het een heel mooie karaktervolle foto. Ik hou wel van rimpels want dat past bij deze foto. Wat betreft de kringetjes in de ogen daar moest ik wel een paar keer naar kijken. Dat had ik nog niet eerder gezien. Zelf vind ik het wel interessant om te zien. Ik heb eerlijk gezegd nog geen andere foto's van je bekeken maar maak je ook dit soort foto's in profiel? En hoe zit zo'n ringetje dan in de ogen? Ik heb in ieder geval weer wat geleerd en daar gaat het volgens mij toch ook om? Dat beginnende fotografen allerlei soorten van fotografie en bewerkingen te zien krijgen samen met de tips en feedback die daarbij kunnen horen.
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

gewooninge schreefCOLONmaak je ook dit soort foto's in profiel? En hoe zit zo'n ringetje dan in de ogen?
Gewoon Inge, dan zit het ringetje van de flash in het oor. (Vrij naar Johan Cruijff 2013) :-)
De humor is hier ook niet veranderd.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Als ik het topic lees dcht ik wel even... Tjonge wat een gedoe zeg ....
Nou, toch een mooi karakteristiek portret... Niet ieders stijl met die sterke tekening in de huid.. Maar wel stoer...
Wat vond je pa er zelf van?
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de ringen van de ringflitser in de ogen verre van mooi of interessant. Ik weet zeker dat ik zonder de foto een stuk beter zou vinden. Ik vind ook de tint van de foto niet zo heel erg mooi. Ik denk dat je bevooroordeeld bent omdat dit je vader is. Als dit een opname van een ander zou zijn, zou je er wellicht zelf toch ook een andere mening over hebben. Ik zeg niet dat dit zo is, maar ik zou mij dat wel goed voor kunnen stellen.

Gr. Henriëtte
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Het is haar mening bij het zien en beoordelen van de foto.
Die opmerkingen gaan dus altijd op, want dat is haar beleving.
De opmerking over je vader is ook niet concreet, ze geeft zelfs aan dat het misschien niet zo is maar ze het zich voor kan stellend ar het zo zou kunnen zijn.

Dat het een serie betreft, prima, dat weerlegt die laatste overweging.
Maar je opmerking dat haar opmerkingen nergens over gaan gaat helaas nergens over...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Zucht... En ik maar denken dat we al waren verlost van onze forumhervormer. Maar blijkbaar is zijn 'missie' hier nog niet volbracht.
Natuurlijk een paar dagen hartstikke druk geweest met zwarte piet spelen...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik vraag het nog maar eens:
boels069 schreefCOLONZou je, als je niet beschikte over een ringflitser, het ringflitsereffect er in geshopt hebben?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 2 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Mark v Velsen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2013 15:31

--
Laatst gewijzigd door 1 op Mark v Velsen, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mark v Velsen schreefCOLONStijl, kleurstelling etc zijn allemaal hetzelfde en niemand die me daarin een andere mening doet krijgen.
Dat had ik al eerder begrepen, maar daar gaat het niet om :wink:
Jouw foto, jouw mening en daar krijg je al dan niet lovende kritiek op; zo werkt het hier.
In potentie vind ik het een zeer sterke plaat, het ringflitseffect doet daar afbreuk aan en maakt het freaky en kitscherig.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mark v Velsen schreefCOLONFijn dat je altijd inhoudelijk reageert. Erg 'ontopic' weer.
Auw! Die kwam aan...
Ik roep gewoon wat ik denk. Ik ga niet inhoudelijk op jou foto's in omdat je nadrukkelijk heb aangegeven daar niet op te zitten wachten.

Groet!
Dward
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Grappig op een of andere manier begrijp ik hem wel! Wanneer je een vorm van fotografie als kunst met een grote K beschouwt,
dan ontstijg je de doelstelling van dit Forum. Dan beschouw je dat gene, dat je maakt als artistiek eigendom. (en dat vind je mooi of niet maar wordt niet technisch beoordeelt) !
Het zelfde wanneer is iets literatuur en de maker schrijver i.p.v verteller? De vraag is echter wie bepaald dat? Aan de hand van welke criteria? fijn weekend,

Gr. Roel Jansen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Roel Jansen:
Smaken verschillen, intenties ook.
Maar gelukkig kunnen kitsch, kul en kunst alledrie met een hoofdletter K geschreven worden :lol:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

boels069 schreefCOLON@Roel Jansen:
Smaken verschillen, intenties ook.
Maar gelukkig kunnen kitsch, kul en kunst alledrie met een hoofdletter K geschreven worden :lol:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Anoniem 3

boels069 schreefCOLON@Roel Jansen:
Smaken verschillen, intenties ook.
Maar gelukkig kunnen kitsch, kul en kunst alledrie met een hoofdletter K geschreven worden :lol:
+1!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar