Zigeunerjongetje

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Volgens mij ben ik al zo'n jaartje niet meer actief geweest op dit forum en maar af en toe gefotografeerd. Onlangs toch de spullen weer klaargemaakt omdat mijn kleinkinderen kwamen. Teun is nu 2 1/2 jaar en een echte peuterpuber. In het begin vond hij het nog wel leuk maar na 10 minuten had hij het wel gezien.
Dit is de allerlaatste foto van die middag en ik vind hem super. Daarom wil ik hem met jullie delen. Hij doet me denken aan het schilderij van Het Zigeunerjongetje.

42254


Groetjes Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 3

Mijn eerste vraag:
Waarom in landschap- en niet in portretstand?
Verder een lekker koppie, waarin ik wel scherpte mis.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie plaat wel. Staand komt ie wel beter tot z'n recht denk ik. De glimmertjes op de onderlip en kin zou ik wegsjoppen. die op z'n neusje misschien iets afzwakken. Verder bevalt de belichting mij wel.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Had hij net gedronken en een beetje geknoeid op zijn shirt?
Of was hij er echt klaar mee?

Het zwart van zijn trui komt net los van de achtergrond, best knap eigenlijk. Maar ietsje meer zou wellicht mooier zijn?

ZW/W komt goed uit, want die Cars figuren die knallen qua kleur echt overal overheen...
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik ben het met mijn voorgangers eens: veel zwart en te weinig kindje, portrait was voor mij ook een betere keus geweest. En een beetje scherper lijkt me ook prettig, misschien gewoon een beetje naverscherpen?

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Welkom terug in ieder geval..!.

Meeste is al gezegd denk ik.
Scherpte (of bewuste onscherpte) is wel essentieel bij portretten. Men zoekt snel contact met de ogen.

Hoewel een logische gedachte om meer contact te krijgen met model hoeft portretstand voor mij niet altijd. Ook bij deze niet. Meer ruimte kan zeker wat toevoegen.
Maar nu staat hij zowat in het midden, waardoor de ruimte rondom geen functie heeft.
Meer uit het midden plaatsen voegt vaak wat toe aan de totaal beleving.

Het zwart komt niet of nauwelijks los van de achtergrond. Het is dat er ritsen aan zitten.
Dat moet beter kunnen met kunstlicht.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hoi Inge, ook van mij een welkom terug,
Sprekend plaatje hoor en over de technische details, daar hoef ik niets meer aan toe te voegen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
gewooninge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 218
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2010 22:28
WoonplaatsCOLON Zwolle

Dank jullie wel voor de positieve reacties. Ik vind het ook weer leuk om terug te zijn. Ben van plan om weer vaker wat te posten. Ik heb het origineel er weer bij gepakt en opnieuw de bewerkingen gedaan.
Teun had net met de bellenblazer gespeeld vandaar dat hij zevert en dan zijn shirtje nat is. Hij werd moe en sjagerijnig vandaar deze ernstige foto. Dit is hoe hij ook kan zijn. Meestal staat hij heel uitbundig of met de ogen dicht op de foto. Volgens mij krijgen een heleboel kinderen een hekel aan de flits omdat de moeders steeds met een mobieltje (met flits) de kinderen te pas en te onpas op de foto zetten. :)
Nu in portretstand en minder donker.

42258

Inge
Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dan in de rest?

Met het materiaal zit het wel goed, nu de ervaring en kennis nog…..

https://www.facebook.com/inge.huzen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie belichting maar ik mis een traan.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Beter, vind ik maar... eh... ik vind het commentaar van Frank64 ook zeker iets hebben, ik had er alleen nog niet zo over gedacht.... Je zou ook aan de linkerkant - voor de kijker - meer ruimte kunnen laten en van de landscape-versie aan de rechterkant een stuk weghalen. Ik ben best benieuwd hoe dat eruit zou zien, ik denk dat dat heel goed uit zou kunnen pakken.
Ik vind je update fijner kijken omdat hij ook wat verscherpt is, en de uitdrukking van het jongetje, dat beetje triest-bozige, vind ik heel leuk. Vooral als hij maar af en toe zo is....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar