Anoniem @ ftl-fotografie (18+)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Al een tijdje geleden dat ik zelf een resultaat gepost heb van mijn studio resultaten.
Bij deze toch zelf ook maar weer eens laten zien. Een enkele dit keer.
Min of meer anoniem.... 8)



Afbeelding
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

275 keer bekeken en kennelijk niemand een mening of bereid die mening even te delen...?
Volgens mij een nieuw persoonlijk record....
Nu weet ik weer waarom ik gestopt was met hier eigen werk plaatsen...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Inderdaad Frank..
Erg jammer dat er niemand wil reageren maar dat zie je niet bij elk topic dus misschien is het probleem dat het onderwerp niet zo ligt bij de meeste om te reageren? Ik snap het ook niet zo..

Je foto is erg mooi Frank.. Mooie belichting zo.
Alleen vind ik de vingers/nagels er een beetje vreemd uit zien? :roll:
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Iedereen moet wel de kans krijgen om te reageren. Daarnaast wil je waarschijnlijk meer feedback dan alleen "leuke foto".

Betreft de foto: de belichting vind ik zeker geslaagd. De compositie is aardig, maar ik ben geneigd om "zoek de verschillen" te doen. Perfecte symmetrie is bijna onmogelijk, en valt zo extra op. Naar mijn mening althans.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Thx.

Als we met zijn alleen alleen nog maar gaan kijken kunnen we beter stoppen met een forum.
Wel tijd hebben om te kijken, maar 275 keer geen kans hebben om te reageren, sorry, wil er bij mij niet in.
Werkt gewoon demotiverend voor mensen, gebeurd niet alleen bij mij hoor....

Het model heeft idd heel lange nagels.
Een mensenlichaam is slechts heel zelden symmetrisch, dus als je dat zoekt ivm met pose en belichting wordt het heel lastig Steven. Een borst is bijv. al groter.

Maar dank voor jullie reactie op mijn reactie en kritische nootjes in ieder geval.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hoi Frank ik was gisteren ook een van "kijkers" maar ik zat nog even te broeden op mijn reactie.

Technisch gezien een mooie plaat voor mij. Mooie belichting juiste sfeer en scherpte. Qua compositie ben ik minder enthausiast. Het afgehakte hoofd doet een beetje vreemd aan als snap ik wel de bedoeling gezien de tiltel. Ander klein puntje zijn de twee witte vlekjes tussen haar benen die had ik even weggepoetst.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Just Be-Art
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2006 18:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ook ik ben één van de kijkers geweest, maar kon op dat moment niet goed formuleren wat ik nou goed en minder vind aan de foto en met name aan de compositie. Zoals Richard hierboven al zegt, is het het afgehakte hoofd die de compositie geen goed doet. Wellicht was een afgewend hoofd net zo anoniem geweest en dat had de compositie completer gemaakt. Anderzijds had dat weer een vreemd beeld gegeven tov de rest van het lichaam.
Gebruikers-avatar
richardlange
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2007 17:24
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Hoi Frank,
Ik ben ook één van de kijkers. Ik zie je post net voor het eerst. En ik reageer bijna nooit op een post omdat de gene die het wel doen. Al hetzelfde zeggen, als dat ik zie in de foto. Ik respecteer je mening. Maar ik vind ook dat je deze opmerking pas kunt plaatsen als je een week verder bent. En wees trots op het feit dat je foto zo vaak bekeken word. Ik lees je onderschrift "Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..! "
Past niet bij je opmerking in dit topic, vind ik.
Over je foto, Mooie plaat.
Technisch, kan ik je er niet veel over zeggen omdat ik er geen ervaring mee hebt.

Richard
Soms zijn de dingen in het leven, niet te bevatten in woorden !

http://www.rl-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Motorbart
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2013 19:33
WoonplaatsCOLON Heemskerk

Het incomplete hoofd doet me denken aan afdrukken bij de H*ma ... daar was in het verleden ook nog wel een deel van de foto verdwenen zoals een hoofd doordat ze zelf een crop maakte :)
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Qua belichting is hij uitstekend. Compositie wel OK en dan blijft eigenlijk alleen de houding over. En die maakt de foto naar mijn smaak toch iets minder. Ik vind de houding best gespannen overkomen, door het hoog ophouden van de armen en de hals.
En de armen vormen nu een beetje een afkapping in de foto, als je net even scrollt zodat het hoofd er net af valt, dan vind ik de foto aparter.
En ik weet niet of de dame in kwestie lang haar heeft, maar als ze haar hoofd nu naar beneden had gehouden, als het ware rustend op haar armen en dan het lange haar aan één zijde over de armen heen... Dat leek me ook een mooie.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vind het een mooie sterke foto, juist door het "afgehakte" hoofd.
Pose is mooi, sterk en krachtig. En geen mens is perfect symmetrisch, gelukkig maar.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik vind de symetrie hierin wel mooi, en het afgekapte hoofd kan me ook niet echt storen, dat hoort/past hier wel bij!
Jammer dat het licht links (voor de kijker) nog net iets feller is dan rechts.. had het hierin mooier gevonden als dat ook echt in balans was. Verder wel knap gedaan, want de schaduwen links/rechts lijken bijna gelijk te lopen!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooie plaat, het afgehakte hoofd stoort mij ook niet, ik vind het de plaat juist sterker maken...zo zie je maar..zoveel mensen, zoveel meningen.
Belichting vind ik erg mooi net als de symetrie.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Thabita schreefCOLONIk vind het een mooie sterke foto, juist door het "afgehakte" hoofd.
Pose is mooi, sterk en krachtig. En geen mens is perfect symmetrisch, gelukkig maar.
Hier ga ik in mee! Wel gedacht, als het beeld nou aan de onderzijde tot iets onder de borsten zou worden gecropt, wat vopr effect zou dat voor een effect hebben? Just a suggestion ;-)
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

vind dit ook wel spijtig dat er soms veel te weinig word gereageerd op de foto's, zeker naar nieuwelingen toe die alle hulp en tips wel kunnen gebruiken.
zelf kan ik ook maar persoonlijk zeggen dat ik het wel een mooie foto vind, maar over de technische kant kan ik weing zeggen mits ik daar nog veel te weinig over weet.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Iedereen bedankt voor de reacties en kritische nootjes.
Weer wat dingetjes om een volgende keer mee te experimenteren en te bewaken, altijd leuk.

En mijn excuses voor mijn te kort door de bocht opmerking...
Nogal wat tegenslagen gehad in 1 week, had ik echter niet hier moeten ventileren...
Gedane zaken nemen geen keer, maar moge men het mij vergeven...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ja hoor Frank, het is je vergeven! ;) ik kijk alweer uit naar je volgende foto!!
Gebruikers-avatar
Zana
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 29 Aug 2011 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-Limburg

Frank, voor wat het waard is na alles wat hier al gezegd is; ik vind het heel mooi en stijlvol gedaan.
Zelf had ik waarschijnlijk de mond nog in beeld gebracht om het een iets "zachter" geheel te maken. (Kan het even niet anders omschrijven) ;)
Maar ook dat is een kwestie van smaak.
You can't please everyone..... so I don't even try.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Voor mij mocht het donker deel onderaan wel minder groot zijn. Voor de rest smaakt ze me wel.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Mooie en verassende compo, mooi lichtgebruik ook. Had het leuker gevonden als er nog een spatje licht tussen haar benen was, zodat je zou zien dat ze er daar ook twee van heeft :D
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar