Open dagen Luchtmacht 2010

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
ReneHenckens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 21:48

Het zijn inmiddels wat oudere foto's, maar ik wilde ze toch aan wat feedback onderwerpen:

Nederlandse demo F-16
Afbeelding

Afbeelding

Deense F-16
Afbeelding

Demo AH-64 Apache
Afbeelding

Mi24 Hind
Afbeelding


Het voornaamste punt van kritiek dat ik al gekregen heb is dat ik een langere sluitertijd had moeten kiezen om de rotorbladen van de helikopters van wat meer beweging te voorzien.
Gebruikers-avatar
Gripen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 454
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2007 14:03

Ik vind ze een beetje te donker.
Op de NL F16 is de leeuw nauwelijks te herkennen.
De DK F16 vind ik wel mooi omdat ie niet scherp is waarmee je (al dan niet bewust) een illustratie/airbrush effect bereikt hebt.
De Hind is een beetje aan de fletse kant.

En zoals je zelf al zegt zit er geen beweging in de rotorbladen maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Am I wrong if I don't agree?
----------------------------------------------------
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sluit me aan bij het donker-punt. Misschien kun je de volgende keer spotmeting proberen ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
kaaskop
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 403
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 09:50
WoonplaatsCOLON alkmaar

moet me helaas aansluiten bij het feit dat ze te donker zijn.
heb je met een vaste sluitertijd gewerkt?
als dit zo is en je diafragma van de lens kon niet lager als wat de camera wilde dan krijg je donkere foto's.
ook mis ik wel wat scherpte? zijn de foto's RAW's of zijn het jpeg's?

verder zou ik ook kijken naar het centreren van de kisten in de foto,niet zozeer de foto's waar een achtergrond in zit maar zeker bij de foto's die in de lucht zijn geschoten.

suc6

groet Ton
Airliners Jetphotos
Quote: "What is the purpose of your visit to the USA? I like to shoot airliners with my Canon." Somehow the immigration officer was not amused...
Canon 50D Canon 300D 18-55 75-300is/usm (nu sparen voor glas)
ReneHenckens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 21:48

Geen vaste sluitertijd gebruikt
Alles geschoten in JPG (fotografeer vrijwel nooit op RAW)

En vwb het centreren, die compositie heb ik gemaakt omdat ik dat veel mooier vind dan pal in het midden.

En die dag waren er nogal vervelende licht-omstandigheden. De lucht was helemaal grijs, maar nogal fel. Zeker bij de eerste foto en de Hind. Ook ben ik een dikke faalhaas met nabewerking, dus meer kleur kon ik er niet uithalen.

Morgen op Schiphol in de herkansing ;)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar