Update software 25 mei

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_TOPIC_LOCKED
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Kan ik weer reageren?

Yes!!!!!!


Ik kon niet meer reageren. Eerst wel toen weer niet!
Met een nieuw wachtwoord en daarna weer hersteld toch weer online!
Ik mis alleen de smiley's!

Vraag:

Op welke eenvoudige wijze kan ik foto's vanuit het album naar een topic uploaden?
De wijze zoals Stijn het aangeeft is voor de kleine foto simpel maar voor de grote foto een marathonprocedure.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Jo
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

WAUW!

Wat een snelheid. Mijn complimenten aan de computechneuten.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Komt ook de link weer terug dat je je eigen aangemaakte topics snel kunt vinden?
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

@ Digilike. Rechts bovenin: Toon ongelezen berichten | Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten

De laatste moet je hebben. :wink:

Edit: Ik lees je vraag nu nog een keer en die dat je het over "zelf aangemaakt" hebt. Kon je die in de oude versie wel selecteren dan?
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Als ik op bepaalde onderwerpen klik, zoals die over de moderator, maar ook andere dan krijg ik dit: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 06&t=81480

Met de tekst: Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen

En toch ben ik ingelogd. Wat is dat?
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

jvanarkel schreefCOLONAls ik op bepaalde onderwerpen klik, zoals die over de moderator, maar ook andere dan krijg ik dit: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 06&t=81480

Met de tekst: Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen

En toch ben ik ingelogd. Wat is dat?
Dit heb ik ook, maar ik ben dan ook geen moderator, zou dat het zijn?
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Je moet inderdaad Mod rechten hebben
om die te kunnen lezen!

Gr Dimitri
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om de links (via "[.url.]") weer aan te zetten?

Voorbeeld.

[JvdH] Ik heb het even voor je gedaan. Zorg ervoor dat "Schakel BBCode uit" en "Smilies uitschakelen" NIET aangevinkt zijn.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

[quote="Dimitri"]Je moet inderdaad Mod rechten hebben
om die te kunnen lezen!

Gr Dimitri[/quote]

Kijk dan of die niet op een andere manier gepost kunnen worden. Aangezien die ook langskomen op de voorpagina mbt nieuwe onderwerpen. Dat staat erg slordig.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het inlog probleem verhaal. Maar aangezien dat niet het geval is, is het wel iets waar jullie even over moeten nadenken.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Jeroen: Deze manco is genoteerd en gemeld. Er word aan gewerkt.

Hou er wel rekening mee in de commentaren dat bij zo'n upgrade als deze niet alles vooraf te plannen valt. Ook de crew komt
deze dagen voor een paar verassingen te staan. Maak overal gewoon melding van en wij zullen alles 'proberen' op te lossen.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

bedankt ben (eindelijk) weer binnen.
nu alleen nog binnen blijven, na aanvinken?
en al mijn opnamen zijn weg?
grt,bouk.
Laatst gewijzigd door 3 op bouk, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

[quote="Pieterr"]Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om de links (via "[.url.]") weer aan te zetten?

[url=http://www.photozone.de/canon-eos/152-c ... ew?start=2]Voorbeeld[/url].

[color=green][JvdH] Ik heb het even voor je gedaan. Zorg ervoor dat "Schakel BBCode uit" en "Smilies uitschakelen" [b]NIET[/b] aangevinkt zijn. [/color][/quote]
@JvdH, deze vinkjes kunnen wij in dit topic (en voor zover ik kan zien in geen enkel topic binnen de nieuws sectie) niet zetten, want die optie is gewoon niet aanwezig bij het posten van een reply. Bij andere topics, bijv. in Showcase gaat dat wel gewoon.

Hier kan je een screenshot vinden om te laten zien wat ik bedoel (had ik gisteren ook al gepost overigens, maar daar is verder niks meer mee gedaan voor zover ik kon beoordelen): http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... age_id=110
En hier eentje die laat zien welke opties er zijn bij het plaatsen in een andere categorie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... age_id=111

De BBCode optie wordt dus ergens overruled boven het gebruikersprofiel.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hier het schreenshot met wat ik bedoel: (hopelijk ziet het er bij jullie net zo uit)

114
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

You are not authorized to view this image......
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

@JvdH, als ik ingelogd ben mag ik het plaatje ook niet zien. Uitgelogd wel... Als je die naast mijn screenshot legt zie je dat wij als gewone gebruikers die opties gewoon niet hebben! In dit subforum niet in elk geval. Jouw screenshot komt overeen met mijn screenshot zoals wij die in andere subforums hebben (ik zeg wij, neem aan dat dit voor de andere gebruikers namelijk net zo is).

Echt.. ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zit al een jaar of 10 op verschillen phpBB fora, dus ken alle opties wel zo'n beetje inmiddels. Maar we kunnen/mogen het in dit subforum gewoon niet!

Edit: Hier http://www.eosdigitaal.nl/forum/gallery ... age_id=115 nog een screenshot van de instellingen in het gebruikersprofiel, BBCode staat standaard gewoon aan zoals je kan zien.
Laatst gewijzigd door 1 op Rocker, in totaal 9 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Misschien kunnen we tijdelijk alle topics over de migratie en problemen in een andere sectie zetten, 'overig fotogerelateerd' of 'off topic', zodat iedereen kan zien hoe het werkt. In elk geval moeten we proberen nog even wat geduld te hebben. Hades-1 is voortdurend bezig met aanpassingen om alle bugs en fouten te verhelpen.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
jazz4ff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 186
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2005 19:42
WoonplaatsCOLON Alphen a/d Rijn

Niet bijzonder maar "de nieuwe reactie" naar mijn mail wordt als spam gezien.
Zal deze uitzetten want "Toon ongelezen berichten | Toon nieuwe berichten | Toon je eigen berichten" werk prima
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLON
Dimitri schreefCOLONJe moet inderdaad Mod rechten hebben om die te kunnen lezen!

Gr Dimitri
Kijk dan of die niet op een andere manier gepost kunnen worden. Aangezien die ook langskomen op de voorpagina mbt nieuwe onderwerpen. Dat staat erg slordig.

In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het inlog probleem verhaal. Maar aangezien dat niet het geval is, is het wel iets waar jullie even over moeten nadenken.

Als het goed is is dit nu geregeld.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
xiphias
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 1348
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 07:03
WoonplaatsCOLON EHHW
CONTACTCOLON

Quickfix voor BBCode die niet word getoond zoals bijv.

CodeCOLON Alles selecteren

   [img]http://.../plaatje.jpg[/img]
   [url]http://...[/url]
Zorg er idd voor dat in je gebruikers forum instellingen BBCode niet weergeven en plaatjes niet weergeven niet aan staan.

Zie je in je eigen post nogsteeds deze tekst ipv de link of het plaatje, klik dan op wijzigen en dan weer op opslaan en dan werken die links wel. We zijn bezig dit proberen te automatiseren.

-XiP
XiPHiAS Photography | GoPro Blog | Blog | USA Sport Fotografie

Sportfotograaf, levensgevaarlijk!
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Het blijft vreemd!

Als ik in "De Achterklep" wil reageren of als ik één vd MODS(bv JvdH) een PBtje wil sturen wordt ik onmiddellijk uitgelogd en wordt mij gevraagd om in te loggen.
Misschien heb ik nog geen reageerbevoegdheid in de achterklep als invited user maar dan vind ik het wel vreemd dat dit ook met een PBtje naar een MOD gebeurt!!!!!!!!!!!!

En met foto's op juiste grootte uploaden naar een topic zal ik nog maar even wachten totdat het wat duidelijker wordt!

Jo
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar