PowerShot SX1 IS: half-maart schieten in RAW

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Amstelveen, The Netherlands, 18 February 2009: Canon announces an exciting add-on for its celebrated PowerShot SX1 IS digital compact camera: firmware that allows users to capture images in RAW format.

Owners of the PowerShot SX1 IS will be able to download a firmware update which gives them the option of shooting images in high-detail, unprocessed RAW format. This is ideal for photographers seeking control over key image parameters after they shoot – rather than before.

Plus, for powerful, intuitive post-production, users of the PowerShot SX1 IS can also download Canon’s Digital Photo Professional software. This high-speed RAW editor lets users adjust key settings, such as white balance, exposure compensation and sharpness before conversion to JPEG.

The firmware will be available for download from mid-March. PowerShot SX1 IS owners should check http://web.canon.jp/imaging/BeBit-e.html for information and availability. Digital Photo Professional will also be available to download from the Canon BeBit site.
http://www.dpreview.com/news/0902/09021 ... update.asp

Met dank aan musicjohn.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Canon boorbreekt de policy dat ze geen features naderhand toevoegen met deze update.

Hopelijk doen ze dat vaker :)
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Goeie zaak :P

Nu is er geen reden meer om een G9 / G10 te prefereren boven een SX-1 8)

De SX-1 is evenals de G9 en G10 een perfecte backup camera voor de professionele fotograaf. Ik heb zelf een XS-1 en nu er een firmware update komt om ook in RAW weg te schrijven word het voor veel twijfelaars (tussen de G10 en de SX-1) een stuk makkelijker. De enige reden voor velen om een G10 te kopen in plaats van een SX-1 is de mogelijkheid van RAW op de G10. Echter, qua functies is de SX-1 superieur, ook met HD filmen, en met een 20x optische zoom van zeer hoge kwaliteit (inclusief 1 UD element) en USM en een Image Stabiliser in de lens (dus niet sensor shift). De beelden die ik ermee geschoten heb zijn subliem, evenals de filmbeelden. Om nog maar te zwijgen van de stereo microfoons met CD opname kwaliteit (44.1 kHz 16 bits PCM Wave)

Check it out... :mrgreen:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Dianick
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E

musicjohn schreefCOLON Nu is er geen reden meer om een G9 / G10 te prefereren boven een SX-1 8)
Toch wel.
Uiteraard afhankelijk van het beoogde doel.
Een G10 stop je makkelijker in je zak dan een SX-1.

De SX-1 is qua afmeting bijna vergelijkbaar met een 450D
SX-1= 585gr. 128x88x88
450D= 524gr. (OK, zonder objectief) 129x98x61

De G10 how ever weegt maar 350gr. en meet 109x78x46
Ik denk dat de G10 ook niet als professionele "back-up" camera is bedoeld maar meer als een HQ portable.

Ik zou zelf nog steeds zonder twijfel de G10 kiezen.

Gr.
Nick
Anoniem 4

Dianick schreefCOLONIk zou zelf nog steeds zonder twijfel de G10 kiezen.
Ik had daarvoor al gekozen en beslist geen spijt daarvan om onder meer de door jou genoemde redenen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar