Draadloze USB verbinding

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

En zou dit wat zijn??

http://netwerkkaarten-adapters.centralp ... k-adapter/

Ik vraag mij af want er wordt verwacht dat dit wordt aangesloten op een pc aan beide kanten waar weer drivers op geinstalleerd moet gaan worden???
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ben heel benieuwd, wacht met spanning af :wink:
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Pandora schreefCOLONDe Belkin Wireless USB Hub is wel te krijgen.
...maar doet ook niet wat je wil: je moet dan je apparaat in die hub steken en vanaf de hub naar je PC is draadloos.
sugarman schreefCOLONEn zou dit wat zijn??
Dat is een simpele netwerk adapter die je aansluit op USB. Daar heb je idd drivers voor nodig (die de camera niet heeft) en je zult er het een en ander op in moeten stellen (wat niet kan vanuit de camera). Dus: nee, dat is niet bruikbaar voor deze toepassing.

Edit: voorlopig lijkt de Samsung NaBee nog steeds niet uit R&D te zijn - er is, buiten de persaankondigingen, nog niets over te vinden bij Samsung zelf.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON
Pandora schreefCOLONDe Belkin Wireless USB Hub is wel te krijgen.
...maar doet ook niet wat je wil: je moet dan je apparaat in die hub steken en vanaf de hub naar je PC is draadloos.
Dit begrijp ik niet helemaal, je doet de stick met antenne in de usb infang van je camera en de hub verbind je toch met de pc ?
Alleen lees ik dat die absoluut geen 10 meter haalt/of de verbinding heel traag wordt.
Een manual vind je hier:
http://cache-www.belkin.com/support/dl/ ... ea_man.pdf
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Pandora schreefCOLON
jeveos schreefCOLON
Pandora schreefCOLONDe Belkin Wireless USB Hub is wel te krijgen.
...maar doet ook niet wat je wil: je moet dan je apparaat in die hub steken en vanaf de hub naar je PC is draadloos.
Dit begrijp ik niet helemaal, je doet de stick met antenne in de usb infang van je camera en de hub verbind je toch met de pc ?
Alleen lees ik dat die absoluut geen 10 meter haalt/of de verbinding heel traag wordt.
Een manual vind je hier:
http://cache-www.belkin.com/support/dl/ ... ea_man.pdf
Het probleem met dit systeem is dat er software geinstalleerd moet worden op twee computers om het werkend te krijgen.
Een camera (geen wabcam) is ook wel een computer maar daar kan je geen software op installeren. Hooguit een firmware.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 14 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON
Het probleem met dit systeem is dat er software geinstalleerd moet worden op twee computers om het werkend te krijgen.
Een camera is ook wel een computer maar daar kan je geen software op installeren. Hooguit een firmware.
Halen we nu niet 2 dingen door elkaar ?

Als ik een usb kabel in mijn 40D doe en deze met de laptop verbind en dan b.v.op de laptop het programma DSLR Remote pro, dan kan ik de beelden gewoon direct laten zien op de laptop, trouwens met canon software werkt dat dacht ik ook.
Dan heb ik toch ook geen software op mijn camera.
Alleen gaat de overdracht nu niet door een kabel.maar een vervanger de wirless usb (kabel).
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Pandora schreefCOLON
sugarman schreefCOLON
Het probleem met dit systeem is dat er software geinstalleerd moet worden op twee computers om het werkend te krijgen.
Een camera is ook wel een computer maar daar kan je geen software op installeren. Hooguit een firmware.
Halen we nu niet 2 dingen door elkaar ?

Als ik een usb kabel in mijn 40D doe en deze met de laptop verbind en dan b.v.op de laptop het programma DSLR Remote pro, dan kan ik de beelden gewoon direct laten zien op de laptop, trouwens met canon software werkt dat dacht ik ook.
Dan heb ik toch ook geen software op mijn camera.
Alleen gaat de overdracht nu niet door een kabel.maar een vervanger de wirless usb (kabel).
Daar heb je een goed punt :) maar zo werkt het helaas niet :?
Dat zendertje moet gevoed worden door software en het systeem van Samsung de Nabee heeft dat al van zich zelf geregeld.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven of ik zit er natuurlijk helemaal naast maar meer lezers/reacties zien meer dan een en meer reacties zullen hieronder wel verschijnen. :wink:
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

sugarman schreefCOLON
Pandora schreefCOLON
sugarman schreefCOLON

Daar heb je een goed punt :) maar zo werkt het helaas niet :?
Dat zendertje moet gevoed worden door software en het systeem van Samsung de Nabee heeft dat al van zich zelf geregeld.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen omschrijven of ik zit er natuutlijk helemaal naast maar meer lezers/reacties zien meer dan een en meer reacties zullen hieronder wel verschijnen. :wink:

Nou breng je me gewoon aan het twijfelen :D
Maar volgens mij heb jij het over een usb netwerk hub :shock:

Mensen help ons eens uit de brand ?
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ja mensen help ons eens uit de brand.
Wel een leuk topic dit :D
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De signalen die gewoonlijk door de USB-kabel gaan moeten nu draadloos overgebacht worden.
Knip de USB-kabel door en plaats aan beide uiteinden een zend/ontvangertje.

De software op de PC en in de camera doen de rest en zien geen verschil tussen de draad- en draadlozemethode.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONDe signalen die gewoonlijk door de USB-kabel gaan moeten nu draadloos overgebacht worden.
Knip de USB-kabel door en plaats aan beide uiteinden een zend/ontvangertje.

De software op de PC en in de camera doen de rest en zien geen verschil tussen de draad- en draadlozemethode.
Dat is een heldere uitleg, bedankt Boels!
Nu nog mensen met ervaring met dat aparaat, want als het goed werkt is het een betaalbaar alternatief .
De WFT is even iets duurder 8)
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Pandora schreefCOLON
boels069 schreefCOLONDe signalen die gewoonlijk door de USB-kabel gaan moeten nu draadloos overgebacht worden.
Knip de USB-kabel door en plaats aan beide uiteinden een zend/ontvangertje.

De software op de PC en in de camera doen de rest en zien geen verschil tussen de draad- en draadlozemethode.
Dat is een heldere uitleg, bedankt Boels!
Nogmaals: die Belkin is *geen* vervanger voor de verbinding camera <-> PC, het is een draadloze vervanger voor een normale USB hub. Dus:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=125887[/img]
(ik moest me een beetje behelpen met standaard tekeningetjes, maar het idee zal duidelijk zijn).

Sla de handleiding er maar op na. 't Is een beetje tricky, want eerst sluiten ze de hub met een draad aan op de PC, dan "pairen" ze hem en daarna vervangen ze deze draad door de draadloze verbinding via die USB-antenne.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON Nogmaals: die Belkin is *geen* vervanger voor de verbinding camera <-> PC, het is een draadloze vervanger voor een normale USB hub. Dus:


(ik moest me een beetje behelpen met standaard tekeningetjes, maar het idee zal duidelijk zijn).

Sla de handleiding er maar op na. 't Is een beetje tricky, want eerst sluiten ze de hub met een draad aan op de PC, dan "pairen" ze hem en daarna vervangen ze deze draad door de draadloze verbinding via die USB-antenne.
Gloeiend...die opstelling wordt er mee bedoeld, nee dat schiet niet op, stel je voor een hub aan je camera.
Bedankt voor de tekening Jeveos, het idee Belkin kan dus in de prullebak.
Maar er moet toch wel ergens een simpele wirless usb te krijgen zijn ?
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Pandora schreefCOLONMaar er moet toch wel ergens een simpele wirless usb te krijgen zijn ?
De NaBee technologie van Samsung (waar dit topic mee begon) zou de eerste zijn. Alleen:
1) tot noch toe is het een papieren tijger (lees: 't spul is aangekondigd, maar nog niet op de markt verkrijgbaar)
2) het is *geen* standaard WUSB oplossing maar een eigen interepretatie van WUSB
Dat laatste is niet zo'n probleem, maar ik kan nu niet overzien wat dat tot gevolg zou kunnen hebben in de toekomst.

Voorlopig zijn we nog steeds aangewezen op de standaard Canon oplossing of op eigen knutsels. Zo ben ik zelf al eens bezig geweest met een single-board PC waarop linux draaide. Daarop een eigen brouwsel dat via USB de JPEGs en RAWs van de camera lepelt en die vervolgens via een standaard Wifi verbinding naar mijn hoofdPC stuurt. Een paar problemen heb ik nooit op kunnen lossen, namelijk: power consumptie (na een half uurtje ofzo moest de batterij van de single board PC weer opgeladen worden) en de transfer snelheid (eerst via USB naar lokale schijf, dan via WiFi naar de PC). Het duurde een seconde of dertig voordat de RAW van mijn 5D uiteindelijk op de PC stond en dat is in de praktijk te lang. Dat is ook het probleem van bijvoorbeeld de Eye-Fi (die zelfs nog aanzienlijk trager is!).

Ow ja, er is ook een reden voor dat deze technologie (men neme een zender en een ontvanger, knipt de kabel door en klaar) niet echt door breekt. Het vervelende van USB is dat het opzetten van de verbinding tussen 2 peers een hardware aangelegenheid is die niet eenvoudig te vervangen met software gedreven protocollen. Technisch gesproken: de initiele handshake vindt plaats op OSI layer 1 (physical layer) en dat willen we nu vervangen door iets dat op de transport layer plaatsvindt.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON De NaBee technologie van Samsung (waar dit topic mee begon) zou de eerste zijn. Alleen:
1) tot noch toe is het een papieren tijger (lees: 't spul is aangekondigd, maar nog niet op de markt verkrijgbaar)
2) het is *geen* standaard WUSB oplossing maar een eigen interepretatie van WUSB
Dat laatste is niet zo'n probleem, maar ik kan nu niet overzien wat dat tot gevolg zou kunnen hebben in de toekomst.
Joost, wederom bedankt voor de heldere uitleg.
Als het nog niet op de markt is, kunnen we het helaas ook niet testen.

Ook met WFT is het niet zo dat hij even snel een raw bestand overzet naar je pc, daarom zou ik het al fijn vinden om alvast de jpg naar de pc te sturen, zodat jij en het model kunnen zien waar je mee bezig bent tijdens een shoot.
De raw bestanden zet ik dan later wel over met een kaartlezer.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik ben weer even aan het zoeken geweest en heb het volgende gevonden voor $ 89.

Bij nader onderzoek (zie berichten hier onder) gaat dit helaas niet werken.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit product.

Hier een review van iemand die hem gebruikt voor een??

REVIEW BY: ilesucram Reviewed Nov 16, 2008
I have been using this to connect my Kodak 4690 camera which sits in the corner of my workroom on its cradle, while I work at the other end of the room on my laptop.


Aankondiging:
http://www.pocketinfo.nl/nieuws/aankond ... kbaar.html

Waar te bestellen voor $ 89:
http://www.tigerdirect.com/applications ... &CatId=944

Fabrikant:
http://www.cablesunlimited.com/products ... code=I4315
Laatst gewijzigd door 2 op sugarman, in totaal 15 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

#
Door: Gerke - Woensdag, 12 november 2008 om 12:55

Helaas is de fabrikant van de benodigde chipset vorige week ter ziele gegaan
Is dit geen probleem voor de leveringen van deze apparaten ?
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

sugarman schreefCOLONIk ben weer even aan het zoeken geweest en heb het volgende gevonden voor $ 89.

Ik ben benieuwd naar jullie mening over dit product.
Zelfde probleem als bij die Belkin, zie de handleiding: het handelt hier om een wireless hub, je hebt nog steeds een draad nodig tussen de hub en het apparaat. Die hub is dan wel erg klein in dit geval, maar hij heeft wel voeding nodig uit het stopcontact...

Hint: dead giveaway... als geen van de componenten een mini-USB of een USB-B steker heeft is het waarschijnlijk niet bruikbaar.

@Peije: de website van WisAir leeft nog steeds, heb geen vermelding van een fallissement gevonden.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik zie het nu ook jeveos aan de hand van die tekening dat dit niet gaat werken.

Jammer maar helaas.
Ik ga verder zoeken :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
StijnSpijker
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2009 00:35
CONTACTCOLON

Wij gebruiken op school al 2 jaar wireless USB, als afstandsbediening voor een robot. Enigste nadeel eraan is dat het bereik beperkt is (±5 meter), het stroom zuipt (vergeleken bedraad USB), en de doorvoer snelheid nulkommaniks is (denk aan 400kb/s ofzo max).

Ik zal eens kijken of ik achter het merk van de chip kan komen..
Canon EOS 400D + Battery grip, EF 50mm F/1.8 II, EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Tokina AF 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar