Canon celebrates 50 years of single-lens reflex camera sales

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

More than 50-million units produced since 1959.
With film-based SLR camera sales of more than 39 million units and digital SLR camera sales exceeding 14 million units, Canon is sincerely grateful to all of its users for their support and will continue pursuing the challenge of creating cameras that deliver superior imaging performance and reliability.
http://www.canon.com/news/2009/jan06e.html
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

En dat doen ze met een bedankje naar de klanten. Met een Firmwareupdate voor alle EOS 20D gebruikers zodat ze veel 30D dingen krijgen en hetzelfde geldt voro de 40D/50D. En verlagen ze de prijzen mede door de krediet krisis en worden vraag en aanbod meer op mekaar afgesteld en niet kunstmatig hoog gehouden. :)

Nee dat zal allemaal niet maar de EOS 500D schijnt 28 januari 2009 geannonceert te worden, als mede een later geplande Speedlite 700EX die niet de 580EXII vervangt maar zal aanvullen. Ergo de bodies volgen elkaar zo snel op dat je als gebruiker nu in minder dan een jaar het gevoel geeft dat je WEEEEEER een oud model hebt :(

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Maarten_G
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2008 23:35
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Knappe prestatie van Canon inb deze turbulente wereld.

Ik zou graag willen dat je gelijk had Jeroen, HD filmen zou ik wel waarderen op mijn 50D 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Maarten_G, in totaal 6 keer gewijzigd.
Ixus 300HS / EOS 5D Mark II / 7D / Flitsbuisjes / Tokina & Canon Glaswerk / Seatool Onderwaterhuis

http://www.greenpictures.nl
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jvanarkel schreefCOLON.... dat je als gebruiker nu in minder dan een jaar het gevoel geeft dat je WEEEEEER een oud model hebt :(
Ander merk kiezen, er is er één die camera's maakt die al verouderd zijn vóórdat je die koopt :lol:

Wat is er mis met de 40D (of liever gezegd: wat mis je)?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Jan, niets. Maar ik had in april vorig jaar nog mijn 10D, toen een 20D gekocht, en uiteindelijk mijn 10D met grip en 28-105 tegen inruiling met bijbetaling vervangen door een 30D. De 10D was stiller en goed, maar traag. De 20D vervangen door een 2e 30D en toen had ik 2 zeer goede camera's waar niets maar dan ook niets over te klagen valt. Echter liep ik wederom achter het 'huidige' model. Na een diefstalletje een 40D gekocht omdat de 30D natuurlijk niet meer verkrijgbaar was. Maar behalve dat de RAW files groter zijn vind ik alleen je eigen menu presets en de 3 C standen de echte meerwaarde. Hij voelt hetzelfde en is in veel gevallen hetzelfde.

Maar wat ik bedoel is dat je tegenwoordig net zoals met autoradios ene tijdje terug maar een half jaar het 'huidige' model hebt.

Dus de 40D was voor mij 1 maand huidig en nu al weer het vorige model. Daar merk je niets van maar het voelt toch weer .......

Jeroen, die dit jaar waarschijnlijk alleen een EF 100-400L of Ef 300L gaat kopen en dan op een 2e 430EX echt alles heeft en dan waarschijnlijk een andere hobby gaat nemen omdat hij dan alles heeft. :twisted: 8)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Op naar de 50th cash back :?: :?:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONJan, niets. Maar ik had in april vorig jaar nog mijn 10D, toen een 20D gekocht, en uiteindelijk mijn 10D met grip en 28-105 tegen inruiling met bijbetaling vervangen door een 30D. De 10D was stiller en goed, maar traag. De 20D vervangen door een 2e 30D en toen had ik 2 zeer goede camera's waar niets maar dan ook niets over te klagen valt. Echter liep ik wederom achter het 'huidige' model. Na een diefstalletje een 40D gekocht omdat de 30D natuurlijk niet meer verkrijgbaar was. Maar behalve dat de RAW files groter zijn vind ik alleen je eigen menu presets en de 3 C standen de echte meerwaarde. Hij voelt hetzelfde en is in veel gevallen hetzelfde.

Maar wat ik bedoel is dat je tegenwoordig net zoals met autoradios ene tijdje terug maar een half jaar het 'huidige' model hebt.

Dus de 40D was voor mij 1 maand huidig en nu al weer het vorige model. Daar merk je niets van maar het voelt toch weer .......

Jeroen, die dit jaar waarschijnlijk alleen een EF 100-400L of Ef 300L gaat kopen en dan op een 2e 430EX echt alles heeft en dan waarschijnlijk een andere hobby gaat nemen omdat hij dan alles heeft. :twisted: 8)
Jan, ik neem aan dat je ook bij iedere update voor je auto een nieuwe koopt, of voor je TV, of voor je mobieltje, of voor lenzen, of voor je..........ach je begrijpt met wel neem ik aan.

Canon heeft er helemaal NIETS meet te maken dat jij je geroepen voelt iedere keer een nieuwe camera te moeten kopen.
Als Canon niet iedere 1,5 jaar een nieuw model introduceert zal heel de fotografie communitie op zijn achterste poten staan schreeuwen om brand, kijk maar eens naar de 5D, dat duur enkel 2 x zo lang als de andere modellen en gelijk vind iedereen het belachelijk.

Vind je nu niet dat jij (en met jou veel anderen) je niet een beetje tegenspreekt hiermee?

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Wardie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1209
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2007 21:50
WoonplaatsCOLON Watergang
CONTACTCOLON

Als je echt bij de laatste mode wilt horen koop je een oude camera. :lol:

Ik heb er zelf zo een en dat bevalt verdomde goed. Scheelt weer dat waarschijnlijk niemand hier het nieuwste model icm met digitale digiback kan betalen, dan hoef je je daar in ieder geval niet meer druk om te maken. ;)
5D | 24 | 35 | 50 | 430EX I [url=http://flickr.com/photos/whellendoorn/]Mijn [color=blue][b]FLICK[/b][/color][color=red][b]R[/b][/color] stream[/url]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ken iemand die een EOS D60 te koop heeft staan...

Iemand interesse? :)

Het schijnt blijkbaar in te zijn om oude camera's te bezitten... :)
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Basz Ik heb ook nog een EOS 30EC maar ben op zoek naar een goedkoper EOS 1V, bijdeweg wat doet een D60?

Jeroen:)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

GEEN idee wat een D60 doet...
Hij is ook niet van mij dus ook geen idee...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONBasz Ik heb ook nog een EOS 30EC maar ben op zoek naar een goedkoper EOS 1V, bijdeweg wat doet een D60?

Jeroen:)
Negeer je mijn post voor het gemak even?
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

bmvduin schreefCOLON
jvanarkel schreefCOLONBasz Ik heb ook nog een EOS 30EC maar ben op zoek naar een goedkoper EOS 1V, bijdeweg wat doet een D60?

Jeroen:)
Negeer je mijn post voor het gemak even?
Jawel maar ik heet geen Jan, en ik ben he tniet met je eens. Verder koop ik niet steeds een nieuw model maar een hop mensen hier en op andere fora wel. Dat zie je aan de threads die direct na een nieuwe release van een nieuwe body. Dan komen de vragen weer: Ik heb een 400D maar ben nu toe aan een betere camera en vraag me nu af of je een 50D nodig hebt om betere foto's te maken of een 40D. Dan komen er veel adviezen en dan kies de TS er toch voor om de nieuwste te kopen niet om de adviezen maar omdat het toch maar nieuw is en gaan ze weer door met hun EF 28-135/17-85 en megazoom en andere rotzooi lenzen.

Maar een keer een echte camera improvement zou wel wat wezen. Nikon doet er vrijlang over voordat er weer wat komt en komt dan met een echte vernieuwing op het model, de D40x daar gelaten.

Mij maakt het niet uit. Ik heb een 40D gekocht omdat de 30D er niet meer was en alleen de Custom knoppen en de custom menu vind ik leuk maar zonder had ook gekunt. Echter een MLU setting in een 30D door een firmware daar had ik veel meer aan gehad. :)

Jeroen, die altijd met Jeroen eindigt omdat hij ondaks dat altijd als Jan aangesproken wordt :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

We zijn natuurlijk ook allemaal wel een beetje verwend en fabrikanten maken het elkaar ook niet makkelijk omdat ze iedere keer in de gunst van de consument willen kopen en met nieuwe features klanten bij elkaar weg proberen te halen.

De instapmarkt is volgens mij erg belangrijk voor de fabrikanten, dus ze moeten daar ook met nieuwe odellen komen zodra er nieuwe technologiën bekend zijn. Denk dan aan live-view, filmen, andere LCD-schermpje en ook nog wel meer MP's.
En als je dan een 500D op de markt brengt die betere features heeft dan een 50D, dan moet die kort daarna ook weer vervangen worden, anders loopt dat model weer niet goed genoeg. En als je daar te lang mee wacht (zoals bijvoorbeeld de 5D, bij gebrek aan concurentie) dan haalt de concurent je in en gaan mensen overstappen (Nikon D700 bijvoorbeeld)

Dus het is een markt waarin de ontwikkelingen snel kunnen gaan en fabrikanten snel met nieuwe modellen willen komen omdat de concurent die ontwikkelingen al wel heeft toegepast.
Zelf heb ik op mijn camera wel een aantal dingen die ik graag geintegreerd zou zien (Beter ISO-performance en toch ook wel wat filmen), maar wie weet wanneer Canon met een 1D MK IV komt. Ik wacht wel af. En als hij er is, koop ik hem toch niet meteen. Dit ivm de rpijs en evt technische 'uitdagingen'.

Het heeft namelijk weinig zin om iedere keer het nieuwste model te hebben, dat kost alleen klauwen vol met geld. En zolang de camera alles nog kan wat je wilt, heeft het toch geen zin. Pas zodra je foto's niet kunt maken omdat je camera het niet kan, dan meot je overstappen.

Maar Canon heeft een mooi feestje. Dat ze het dan ook maar eens fatsoenlijk vieren. Ik begreep dat in een hoop landen (USA, Australië) prijzen al omhoog zijn gegaan ivm de lage Yen. Ik zie dat hier ook nog wel gaan gebeuren op korte termijn.
Maar ik vrees dat een eventueel eestje richting consument ook alleen maar weer consumenten in het lagere segment zal bedienen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

Sorry Jan :D :lol:

Ik vind dat als je tevreden bent met je camera en je kunt er mee wat je wilt doen, dan maakt het toch niet uit dat je niet het nieuwste model hebt, of wil je niet dat je buurman een nieuwer model heeft dan jij en gaat het hier dus om iets heel anders? De ontwikkelingen gaan nou eenmaal door en dat is maar goed ook, anders had ik vandaag met paard en wagen naar de hoefsmid moeten gaan ;-)

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Beste mensen,

Ik heb een 300D Digital Retro(Rebel) en ik maak daar soms een aardige plaat mee. Ik kan een ieder aanbevelen om met zijn of haar huidige spullen te gaan fotograferen :idea: en je niet blind te staren op nieuwer/nieuwste modellen. Kijk naar de beperkingen waar je zelf tegenaan loopt. Als dat gebeurt is het (misschien) tijd voor een upgrade. :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar