Reactie op EOS 5D Mark II "black dots"

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

In a brief interview today, Chuck Westfall, Technical Advisor at Canon USA, stated that Canon is preparing an announcement that addresses the EOS 5D Mark II "black dots" problem being widely discussed on Web forums since shortly after the camera's release late last month.
http://www.robgalbraith.com/bins/conten ... -9319-9812
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

We gaan weer lekker Canon, waarom horen we toch veel minder problemen bij Nikon? Ik merk daar weinig van problemen op andere grote allround fora en het Nikon forum zelf.

Test Canon te weinig voor ze een camera op de markt brengen, dit kan toch zelf ook ondervangen worden? Wel koren op de molen voor Nikon, die nu de 5d ook slecht leverbaar is en de oude 5d op is toch wel wat extra D700 body verkopen :wink:

Ik ben blij dat ik besloten had in ieder geval een half jaar te wachten op eventuele kinderziektes en echte vergelijkings tests.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Twins
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 357
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 15:05
WoonplaatsCOLON Hoogeveen

Had het afgelopen woensdag ook gelezen bij tweakers.net. Die spraken zelfs over zwarte gaten. Het bewuste artikel is hier te lezen.

Groeten Henk.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik heb er geen een en ook geen 1DSMkIII en geen 1DMkIII. Alle 3 hebben ze behoorlijk mindere 'dingen'die wel belangrijk zijn en eigenlijk niet horen voor te komen. Zoals deze spots en het scherpstellen en missen bij de 1DMkIII en de ruis en andere verwachtings patronen bij een dergelijk dure camera als de DSMkIII. Ok R Gailbraight is wat structopatisch maar hij heeft wel gelijk. Zeker omdat een DIII gemaakt is als actie camera en een DSIII als studio high performance camera. Sterker nog toen de DSIII uitkwam was de vraag of je nu nog wel een hasselblad met een leaf ed moest nemen zeker als je wat ambulanter bent. Nu blijft men gewoon de hasselbalds gebruiken.

En ja Nikon loopt in, en Canon doet als of we achterlijk zijn. Zij die al langer naar BNR ed luisteren weten dat de krediet krisis al vorig jaar op dook met de banken/hypotheken [censored] in Amerika, en ik vermoede toen al dat wij daar ook de skjaak van zouden worden. Dat dat in 1 maand zo hard achteruit is gegaan dat had niemand verwacht.

Maar goed dat betekent nog minder camera's en dus staat de nummer 1positie van Canon nog meer onder druk. Dan in mijn ogen de meest stomme zet met pricing en features en cashback en he vertellen dat de 40D blijft en de 50D geen vervanger is. Jez.s Canon wij zijn niet dom hoor!!!

Een D40 of D60 tegenhanger hoeft er niet te komen in de vorm van de 1000D gewoon de prijs laten zaken en werken aan de 500D. De 40D is goed maar laat hem gewoon verdwijnen en de 50D als vervanger, zo ziet iedereen dat en iedereen wil toch de 50D ipv een 40D, dat lees je zelfs in de wat moet ik kiezen topics steeds weer terug.

En Sony die gezegd heeft de top 3 te willen bereiken en dat ook gedaan heeft in 1 jaar, de sensoren levert voor Nikon en dus zal straks naast de D300 en de A700 er waarschijnlijk ook een Fuji S7 gaan komen.

Dat leidt er weer toe dat Canon weer paniek voetbal gaat doen en nog meer geld in bodies gaat steken. De 1DSMkIV wordt in het eerste kwartaal van 2009 verwacht en de 60D en de 3D (een goedkopere 5DII) komen er ook snel aan. Maar zitten we daar wel op te wachten zo snel achter elkaar. Ik denk dat meer firmware updates meer gewaardeerd worden en dat camera's uberhuabt meer met firmware updates beter zouden worden en niet als vervangen worden door hun opvolger zonder 100% kwaliteit.

En mensen zaten niet te wachten op een 18-200IS van Canon. Er was geen mega zoom, maar dat is toch de markt van de goedkopere eenvoudigere oplossings gerichtheid van de thirdparty leveranciers. Misschien hadden ze beter een 24-70L IS en een 100-400 draaizoom met f/4 kunnen maken.

De camera's worden toch wel verkocht en bij de concurrent doet men dat wel.

Resumerend levert Canon te weinig, te laat en slordig op. Kijk maar naar het aantal VR lenzen welke er zijn gekomen bij Nikon en het aantal bodies waar iedereen stil van wordt.

En dan zijn ze bij Canon ook nog bezig met nog een consumer slr zonder mechanische sluiter en een 1Di elcheapo (nog steeds duur natuurlijk :) ) sport camera die echt voor het ratelen is bedoeld.

Fantastisch en producten gamma die zometeen uit meer bodies dan lenzen bestaan, terwijl de sensoren meer kunnen vastgleggen dan de lenzen en het kiezen van bodies alleen maar moeilijker maakt.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Zo Jeroen das een lekkere lap tekst lekker van je afgeschreven. Ik ga aardig mee in je betoog en dit soort zaken geven nu niet echt vertrouwen.

Ik overweeg steeds vaker om toch een overstap te maken echter houd het flinke verlies me tegen. en met dit soort slechte verhalen wordt je stuff alleen maar minder waard. Ik heb zelfs een paar offerte aanvragen gedaan voor een D3 en bij behorende glasbak echter is inruil zakelijk echt een lachertje maar ik ga zeker een keer een Nikon D3 huren.
En wacht voorlopig even af wat 2009 gaat brengen aan nieuwe canons :roll:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

hallo

als ik het dus goed begrijp dan kan ik op dit moment beter een nikon d700 kopen dan een canon 5d m2 .

ben nu nog in het bezit van een canon 10d doet het nog goed.
alleen vind hem traag met opslaan en de crop factor baal ik van.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jandb schreefCOLONWe gaan weer lekker Canon, waarom horen we toch veel minder problemen bij Nikon?
Omdat dit een EOS-forum is :lol:
Ik plaats geen nieuws over andere camera-merken (geen beginnen aan :wink: ), tenzij het wereldschokkend is.

Ik zou best een zinloze ellenlange lijst van (al dan niet verholpen) onvolkomenheden kunnen produceren van andere merken.
Van Sigma tot Leica, via Nikon en Sony.

Dit gedoe is natuurlijk niet handig van Canon.
Wel speelt zich dit af op pixelniveau (er zijn er 21.026.304) en wordt het behoorlijk opgeklopt.

Er komt, denk ik, een firmware update.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
ernie115
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 106
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2007 15:54
WoonplaatsCOLON almelo

mooi om te horen dus toch maar een 5d m2 kopen .

bedankt in ieder geval voor de hulp.
ga er volgende week een kopen in den ham.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

jandb schreefCOLONWe gaan weer lekker Canon, waarom horen we toch veel minder problemen bij Nikon? Ik merk daar weinig van problemen op andere grote allround fora en het Nikon forum zelf.
@ Boels, ik kijk ook verder dan EOS, al zijn jou voelsprieten een stuk groter en meer aanwezig op het web :lol:

Maar echt grote problemen hoor je niet over Nikon en die komen ook niet naar buiten met statements enz. en dan zou onze Rob G. er zeker ook over schrijven. Maar als je interesante links hebt over Nikon met problemen dan mag je ze wel PB'en ivm vervuiling :wink:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

ernie115 schreefCOLONhallo

als ik het dus goed begrijp dan kan ik op dit moment beter een nikon d700 kopen dan een canon 5d m2 .

ben nu nog in het bezit van een canon 10d doet het nog goed.
alleen vind hem traag met opslaan en de crop factor baal ik van.
Dat zeg ik niet echter wel dat het koren op de molen van Nikon is omdat slechte publiciteit terecht of niet altijd gaat ten koste van verkopen of twijfelaars.

Je moet zelf kijken wat het beste bij je past.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

jandb schreefCOLON.... dan zou onze Rob G. er zeker ook over schrijven.
Dat betwijfel ik een beetje :wink:
Na zijn focustest (hoe rommelig dan ook) van de MKIII's is hij door verschillende partijen uitgenodigd om hetzelfde te doen met een Nikon.
Het blijft al vele maanden angstvallig stil :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

ernie115 schreefCOLON ga er volgende week een kopen in den ham.

Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt met de huidige beschikbaarheid van de 5D Mk II.
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mike Philippens gaf in een ander topic de volgende link door:
http://www.kenrockwell.com/canon/slrs/5 ... pixels.htm
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Vind het ook maar een zooitje zo. Ze zitten even in een dip :cry: Tja.. ik weet niet hoelang dit zo al is, maar om nou gelijk te gaan denken 'nikon heeft minder problemen dús overstappen....' :roll:

Zal eerst maar eens afwachten wat canon gaat doen aan deze problemen. Ze maken een gehaaste indruk. Ze maken teveel 'tussen' (afslankers van duurderen) body's naar mijn idee.. maar ja.. mijn 40D doet het prima.

Ik hoop dat ze het hoofd er weer gauw bij pakken.. :)

p.s. zijn ze niet een beetje bang dat ze de marktleider positie gaan verliezen? En zodoende 'teveel' nieuwe dingen op de markt brengen?

Mjah, heb er verder nog niet zoveel problemen mee.. word allemaal zo heel erg uitgemolken... :oops: (ja, ik weet het.. het gedoe rond de 5MKII klopt idd niet..;))

Thavipa
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Thavipa schreefCOLON
p.s. zijn ze niet een beetje bang dat ze de marktleider positie gaan verliezen? En zodoende 'teveel' nieuwe dingen op de markt brengen?


Thavipa
Volgens mij heeft Nikon al een poosje de koppositie in DSLR land, eind vorig jaar over genomen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tqam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2008 16:24

In September heb ik mijn 1dmark2 N verkocht. Ik wachte op de opvolger van de 1D maar plots werd de 5D M2 aangekondigd. IK heb lang gewacht en stond op de voorbestel lijst van de 5D M2. Toen ik hoorde van de blackspots heb ik de knop doorgehakt en heb ik navraag gedaan voor een 1DS Mark 3.

Ik verwacht zelf dat er nog meer problemen aankomen met de 5DM2.
De reacties zijn niet positief

Ik heb een super prijs gekregen voor een nieuwe 1DS mark 3 in doos.
Voor iets meer als de 5D M2 werk ik nu met de 1DS Mark 3 en moet zeggen ik heb nog nooit zo'n goede keus gemaakt.

Prijzen van € 6.300,00 voor de 1DS Mark 3 zijn al lang niet meer aan de orde.
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Als alle gearsletjes nu allemaal lekker naar Nikon overstappen en hun mooie apparatuur gaan testen op muren, focus charts en felle spots dan ga ik rustig verder fotograferen met mijn Canon :wink:

Ben al dat pixelgepeep een beetje beu. ;)

En ja, ik weet dat ik hier niet hoef te lezen en al helemaal niet hoef te komen als het me niet bevalt...
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wel fijn dat je zelf al een conclusie kan trekken :mrgreen:
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Als ze nu allemaal overstappen naar Nikon, komt er veel gebruikte apparatuur op de markt. :lol: :lol:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
Thavipa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 293
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2007 17:51

Heb net met een D200 geschoten.. wat een top camera! We gaan switchen! :lol:


:wink:
Canon EOS 40D | Tamron 17-50 | Sigma 70mm Macro | Speedlight 430ex II | Man-frotto statief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar