ACDSee 9 Fotomanager

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Arno Hoogwerf
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2007 15:14
WoonplaatsCOLON Oud-Beijerland
CONTACTCOLON

"ACDSee 9 maakt het organiseren van foto’s erg gemakkelijk. Als u foto’s van uw kinderen en vrienden verspreid op de harde schijf hebt staan, of ze niet meer kunt terugvinden met behulp van andere programma’s, dan biedt ACDSee de ideale oplossing. Met gebruik van trefwoorden en categorieën kunt u iedere foto die u nodig heeft te allen tijde terugvinden. De minder perfecte foto kunt u snel verbeteren en als kwaliteitsafdruk aan familie en vrienden geven, per e-mail versturen of in uw eigen online fotoalbum plaatsen."

Programma ziet er goed uit, net als de site. Zelf werk ik met een Mac dus heb dit gelukkig niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat het voor de Windows-gebruiker zeker een aanrader is.
Gebruikers-avatar
F4-2grapher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2006 12:19
WoonplaatsCOLON Knegsel (gem EERSEL)
CONTACTCOLON

Ja en ? Ik gebruik 8.0 en via me mail krijg ik al deals (engelstalig) voor ver 10

Gebruik het vooral voor resizen gaat lkr vlot - overige bewerkingen altijd in CS3
Grtz
[size=67]EOS 1Ds (EOS-3 +PB-E2) + 420 EX + Stofen OmniBounce + EF 24-105mm L F4 IS USM + EF 24-85mm F3.5-4.5 USM + EF 70-210mm F3.5-4.5 USM+EF 100mm F2.0
[/size]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik werk nog steeds (onder Vista) met ACDSEE powerpack 6 en dat voldoet nog steeds!
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

ACDSee zet een goed en intuitief product op de markt, voor alle segmenten.

Persoonlijk gebruik ik ACDSee PRO (inmiddels versie 2.5) voor al mijn fotobewerkingen, inclusief RAW

De update van 2 naar 2.5 was (in tegenstelling tot vele andere softwarefabrikanten) gratis.

Bovendien doet ACDsee alles wat CS2 / CS3 / Lightroom ook doet, en net zo nauwkeurig en snel. Het enige wat ACDSee niet doet is met lagen werken.

En dat voor je € 86,95 !!!

KLIK voor details
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Een opmerking naar musicjohn (en wellicht ook anderen):

ACDSee 9 en Pro 2.5 zijn beiden slechts zogenaamde DAM's, Digital Asset Managers. Dat houdt in dat ze heel goed zijn in het beheren van je foto's, in dit geval.

Beiden zijn niet echt bedoeld om fanatiek foto's mee te bewerken, als kunnen beide pakketten het wel (een beetje).

Martien
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Biite schreefCOLONBeiden zijn niet echt bedoeld om fanatiek foto's mee te bewerken, als kunnen beide pakketten het wel (een beetje).
Daar is de uitgever/maker het ongetwijfeld niet mee eens. :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Dat zou me niet verbazen nee :).

Maar als je echt wil bewerken kom je toch bij PS of PSP uit. Gimp zou ook kunnen, maar die doet (nog) niks met IPTC (zou voor mij afvallen)
Gebruikers-avatar
Cisco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2008 16:08
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Bovendien doet ACDsee alles wat CS2 / CS3 / Lightroom ook doet, en net zo nauwkeurig en snel. Het enige wat ACDSee niet doet is met lagen werken.
Ik ben geen crack op foto bewerkingsgebied maar "niet met lagen werken" lijkt me toch een aanzienlijk verschil :wink:

Grt Francis 8)
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Biite schreefCOLONEen opmerking naar musicjohn (en wellicht ook anderen):

ACDSee 9 en Pro 2.5 zijn beiden slechts zogenaamde DAM's, Digital Asset Managers. Dat houdt in dat ze heel goed zijn in het beheren van je foto's, in dit geval.

Beiden zijn niet echt bedoeld om fanatiek foto's mee te bewerken, als kunnen beide pakketten het wel (een beetje).

Martien
Het spijt me om je te moeten vertellen dat je er kompleet naast zit Martien.

ACDsee PRO is primair een totaalpakket voor de digitale fotograaf, waarbij het bewerkingsgedeelte bijzonder uitgebreid is en alle merken en modellen RAW ondersteund en deze ook bewerkt, zelfs als batch process. Ook kun je "lossless" jpg's bewerken, dus zonder kwaliteitsverlies. Tevens word er een kopie van he origineel opgeslagen zodat je altijd weer terug kunt naar het originele JPG bestand als je bewerking niet naar wens is.

Ik word onderhand een beetje schijtziek van iedereen die meent dat je uitsluitend foto's kunt bewerken met de pakketten van Adobe en PSP.

Persoonlijk gebruik ik ACDsee al vanaf 2001 toen ze nog met Fotosuite versie 4 bezig waren. Sinds die tijd heb ik meer dan 250.000 foto's bewerkt voor professionele doeleinden. Nog nooit ben ik er iets aan tekort gekomen, noch een gebrek of tekortkoming gevonden waardoor ik de overstap op PSP of Photoshop zou moeten maken.

Ik zit hier absoluut geen reklame te maken voor ACDSee, maar hey... don't knock it before you've used it! :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Cisco schreefCOLON
Bovendien doet ACDsee alles wat CS2 / CS3 / Lightroom ook doet, en net zo nauwkeurig en snel. Het enige wat ACDSee niet doet is met lagen werken.
Ik ben geen crack op foto bewerkingsgebied maar "niet met lagen werken" lijkt me toch een aanzienlijk verschil :wink:
Hoezo?

Ik ben fotograaf, geen grafisch artiest. Als je foto-resultaten in de eerste plaats niet goed genoeg zijn om ze met ietwat nabewerking te durven presenteren dan moet je je toch echt heel diep gaan afvragen waar je mee bezig bent.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Dat laatste is idd waar het oa ook om draait. Ik zelf vind LR voldoende en heb CS alleen als ik iets wil doen wat in mijn iogen niets met fotografie maar met beeld bewerking te maken heeft. En ook ik heb ACDSee heel lang gebruikt omdat ik dat vele malen simpeler vond om batches te verwerken dan dat hele dure pakket van Adobe. En voor LR was ik een Bibble Pro aanhager.

Dus idd ACDSee kan een hoop en werkt op een andere manier maar om de werkwijze van Adobe als maatstaf te gaan zien voor de fotograaf is als Internet Explorer een een goed browser te noemen of in ieder geval ten tijde van de browser strijd de 'meest' favoriete browser te noemen. Dat is IE nooit geweest maar het zat gratis bij windows.

Dus probeer niet Adobe te verheffen als tool waar het om gaat en de rest zou niets zijn. Dan moet je als je dat vind ook maar meteen een 1DSIII kopen en een volledige 14bit kleur diepte scherm en in ProphotoRGB gaan werken met highend spul en L glas en geen point and shoot 40D met een 70-300IS 'hidden'L lens gebruiken.

Sorry ik was even net zo boos als John denk ik. excuses alvast.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ach ieder programma heeft zo het zijne, het ene kan veel(soms te veel wat je toch niet gebruikt) en als men met een programma werkt en het is naar je zin blijf er dan lekker in stoeien, het wisselen van het een naar het ander schiet ook niet op.

Gr Johan
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

musicjohn schreefCOLON Het spijt me om je te moeten vertellen dat je er kompleet naast zit Martien.
Dan verschillen we inderdaad van mening. In mijn optiek is het PRIMAIR een fotoBEHEERprogramma.
Afhankelijk van wat je met je foto's wil kan het volstaan (ACDSee Pro kan zeer veel inderdaad) of je gaat naar een 'zwaarder' fotoBEWERKINGSpakket.

Uiteraard heeft ieder zijn eigen keuzevrijheid natuurlijk :)

Martien
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Dan heb jij mijn linkje toch duidelijk niet aangeklikt.

Als je dat wél doet, dan lees je:
ACDSee schreefCOLONDiscover ACDSee Pro Photo Manager 2.5, the workflow platform that's custom designed for professional photographers. View, manage, edit and publish photos with the ultimate in precision and control.

ACDSee Pro 2.5 comes with all the state-of-the-art tools demanded by professional photographers. Acquire images, leverage metadata, apply non-destructive and pixel-level image editing, and manage your backups seamlessly. You’ll enjoy perfected shots, organized files and a workflow that's optimized for your needs
Hoezo beheerprogramma?

Het is een totaal-pakket wat meer doet (en makkelijker) dan lightroom.
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

AcdSee staat op mijn shortlist, maar nog niet helemaal op mijn buy-list.

Zit nl. nog steeds te puzzelen over wat de juiste verhouding is tussen hard- en software, maar heb niettemin mijn keuzes ongeveer gemaakt. PS CS3 komt daar niet in voor, want voor dat bedrag zou ik 2 hele mooie lenzen kunnen kopen die ik nu ook niet kan kopen. Heb dus gekozen voor PS Elements 6, en zelfs de leercurve daarvan heb ik nog niet helemaal doorlopen. Werken met curves, levels en lagen is beperkt, maar de gratis GIMP en Paint-Net doen het ook niet helemaal dus is het uiteindelijk PSE geworden - mede vanwege de niet onredelijke organizer. Die mist PaintShop Pro, hoewel de bewerkingsmogelijkheden daarin uitgebreider zijn - maar minder intuitief, en ook de selectiemogelijkheden zijn aanmerkelijk minder. Anderzijds is de prijs ook wel weer een heel stuk aantrekkelijker, maar niet genoeg om de keus daarop te laten vallen.

Voor organizerfuncties en meer aanpassingsmogelijkheden op belichtingsniveau heb ik ook de LR 1.3 en 2.0 try-out geprobeerd, maar wat LR 2.0 final biedt voor de prijs (een redelijke macrolens of een flitser en een pola) is te weinig - zeker omdat mijn computer kreunt onder het programmageweld. Try-out van AcdSee Pro 2.5: biedt (bijna) alle functionaliteiten van LR (minder bewerking en overzicht, maar zeer redelijke tot zelfs uiterst aardige mogelijkheden om met levels en curves te spelen maar geringe satbiliteit). Neig daarom sterk naar aanschaf.

Daarmee kom ik uiteindelijk uit op AcdSee als LR-tegenvoeter en PS Elements als pendant voor PS CS3. Voor het experimenteren met HDR en dat soort grappen wend ik me (eventueel) tot dedicated programma's. Totaal prijskaartje: ca € 250 (AcdSee, PSE en Photomatix o.i.d). Acceptabele opstelling? Hoor ik graag!
Gebruikers-avatar
jhintzbe
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 496
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2005 15:07
WoonplaatsCOLON Kop van Overijssel
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook al sinds de vorige eeuw ACDSEE vanaf versie 2 tot nu de laatste versie Pro 2.5 (ja met gratis update), en daar kun je echt heel veel mee.
Daarnaast gebruik in voor de moeilijke dingen Ulead Photoimpact, ook al jaren.. Het is een kwestie van wat je fijn vind werken.

Er zijn daarnaast nog diverse pakketten, meestal freeware of OS die ook leuke dingen kunnen.

Jule
_________________
[size=75]Beauty in things exists merely in the mind which contemplates them.[/size]
Dianick
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E

jonggolde schreefCOLONIk werk nog steeds (onder Vista) met ACDSEE powerpack 6 en dat voldoet nog steeds!
Ik gebruikte tot vorige week tot volle tevredenheid PP7. Echter geeft ACDSee geen support en plugin's voor nieuwe RAW bestanden op hun oudere versies. Eigenlijk jammer dat ze gebruikers van oudere producten een beetje in de kou laten staan, maar ja, tot hoever ga je terug. Ik zou natuurlijk in DPP de RAW om kunnen zetten naar JPG of wat dan ook en vanaf daar verder gaan... Maar dat wil ik niet.

Deze week dus toch maar een upgrade gedaan naar Pro 2.5 (iets meer dan 60,-EU Als je reeds gebruiker van een ACDSee product ben krijg je nm. ook nog eens 30% korting)

vwb. Photoshop. Allemaal hartstikke mooi. Maar ik heb nog steeds de opmerking in mijn hoofd die ik ooit gehoord heb: "Ik wil goed kunnen fotograferen en mooie foto's maken. Goed kunnen computeren en photosjoppen boeit me niet zo."

G's
Nick
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar