Achtergrondmuziek op website: dat wordt dokken!

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
sdirkx
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 624
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2007 13:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Muziek op een website is toch redelijk not-done en wekt nogal wat irritatie op, dus zal er niet mee zitten :)
[size=75]Canon 30D | 40D | 17-55 f/2.8 IS USM | 70-200 f/4 L IS USM + extender 1.4x | 430 EX | Nikon SB-26 (x4) + SB-25 | Lowepro Fastpack 350... | thuisstudio etc... [/size]
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Precies dat is zo 1996 met een bckgrnd.wav. :) Toen vonden we dat al irri, maar nu is het soms gewoon schrikken. Ben je bezig iets te lezen komt er nog een muziekje of een leuk iets achteraan en was je vergeten de speakers iets terug te draaien.

Mijn compu staat altijd aan en standaard wavjes staan uit en als je dan bivoorbeeld bij www.colorvision.com komt dan komen er na verloop van tijd explosies voorbij. Errug schrikken als die pagina nog aan het laden is op de achter grond en ik al weer 2 andere schermen geopend heb :)

Jeroen.

Ik hoorde trouwens op BNR gisteren dat dit ook geldt voor samples. Een duitse artiest heeft een stukje muziek gemaakt van een paar minuten met 74.000 samples. En hij heeft als straf ze allemaal legaal aangevraagd via de duitse buma. Hij belde op om 70.000 formulieren :twisted: Het werd even stil aan de telefoonlijn en de reporter vertelde dat een 1 week later diverse bestelwagens met formulieren retour gezonden waren.

Dat is pas ludiek :twisted:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
dommel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 465
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2008 13:30

Particulieren hoeven meestal niet voor muziek te betalen, maar zodra sprake is van zakelijke websites wel. Ongeacht het aantal bezoekers kost dat 26 euro per maand.

bron: telegraaf.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

En als ik nu m'n eigen muziek op m'n website laat horen? :?:

Krijg ik dan vrijstelling?
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

dommel schreefCOLONParticulieren hoeven meestal niet voor muziek te betalen, ....
Ik zou de site van Buma/Stemra maar aanhouden :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Zie je wel dat downloaden idd niet strafbaar is maar aanbieden wel :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

musicjohn schreefCOLONEn als ik nu m'n eigen muziek op m'n website laat horen? :?:
Krijg ik dan vrijstelling?
Nee, je betaalt gewoon en dan krijg je van Buma/Stemra een vergoeding als rechtenhebbende :lol:

Dus je blijft betalen (BTW + kosten Buma/Stemra), geheel in lijn met de belachelijke opvattingen van de doorgeslagen regelneven en nichten. :shock:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLON
musicjohn schreefCOLONEn als ik nu m'n eigen muziek op m'n website laat horen? :?:
Krijg ik dan vrijstelling?
Nee, je betaalt gewoon en dan krijg je van Buma/Stemra een vergoeding als rechtenhebbende :lol:

Dus je blijft betalen (BTW + kosten Buma/Stemra), geheel in lijn met de belachelijke opvattingen van de doorgeslagen regelneven en nichten. :shock:
Neen, de opbrengsten worden verdeeld. Een groot deel word gebruikt om de salarissen van de BUMA medewerkers te betalen. En het hele kleine beetje wat er dan nog overblijft (ca. 30%) word vaak nog verdeeld onder de verkeerde personen. Er word namelijk niet vastgelegd welke muziek iemand gebruikt op z'n website, dus kun je de opbrengsten ook niet deligeren naar de juiste artiest / belanghebbende. Dus delen er ook heel veel andere artiesten mee uit deze pot, die niet eens op websites van particulieren of bedrijven gebruikt worden.

Ik mag dus blij zijn als ik van ieder 100 euro die ik moet afdragen aan BUMA voor het gebruik van mijn eigen muziek op mijn website hooguit 3 euro terug ontvangen aan "royalties'.

Maar het gaat lekker in dit land. Overbetutteling op alle fronten, regeltje zus, regeltje zo, verbodje hier, verbodje daar...

Straks word het nog riskant om überhaupt aan het dagelijkse leven deel te nemen zonder je af te moeten vragen of je wellicht in overtredeing van één of andere regelgeving bent. Maar pas op... voor je het weet moeten we nog een "leef-tax" gaan betalen, opdat het een voorrecht zou zijn om te mogen leven in dit land.

Oja, kijk ook eens hier, dat is nog een website van me:

www.nederlandblijftroken.nl

Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik laat mijn mening tenminste horen. Dat zouden meer mensen in dit land moeten doen, in plaats van alle regeltjes en betuttelingen van overheidswege zonder enige vorm van inspraak of protest maar voor zoete koek aan te nemen.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Oja, ondanks dat er geen muziek op die website voor komt zal ik over die laatste twee regels ook wel successsierechten aan de BUMA moeten betalen. Die twee regels zijn namelijk geschreven door Fluitsma en van Thijn.

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
christianos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 13:48
WoonplaatsCOLON Weesp

musicjohn schreefCOLON
boels069 schreefCOLON
musicjohn schreefCOLONEn als ik nu m'n eigen muziek op m'n website laat horen? :?:
Krijg ik dan vrijstelling?
Nee, je betaalt gewoon en dan krijg je van Buma/Stemra een vergoeding als rechtenhebbende :lol:

Dus je blijft betalen (BTW + kosten Buma/Stemra), geheel in lijn met de belachelijke opvattingen van de doorgeslagen regelneven en nichten. :shock:
Neen, de opbrengsten worden verdeeld. Een groot deel word gebruikt om de salarissen van de BUMA medewerkers te betalen. En het hele kleine beetje wat er dan nog overblijft (ca. 30%) word vaak nog verdeeld onder de verkeerde personen. Er word namelijk niet vastgelegd welke muziek iemand gebruikt op z'n website, dus kun je de opbrengsten ook niet deligeren naar de juiste artiest / belanghebbende. Dus delen er ook heel veel andere artiesten mee uit deze pot, die niet eens op websites van particulieren of bedrijven gebruikt worden.

Ik mag dus blij zijn als ik van ieder 100 euro die ik moet afdragen aan BUMA voor het gebruik van mijn eigen muziek op mijn website hooguit 3 euro terug ontvangen aan "royalties'.

Maar het gaat lekker in dit land. Overbetutteling op alle fronten, regeltje zus, regeltje zo, verbodje hier, verbodje daar...

Straks word het nog riskant om überhaupt aan het dagelijkse leven deel te nemen zonder je af te moeten vragen of je wellicht in overtredeing van één of andere regelgeving bent. Maar pas op... voor je het weet moeten we nog een "leef-tax" gaan betalen, opdat het een voorrecht zou zijn om te mogen leven in dit land.

Oja, kijk ook eens hier, dat is nog een website van me:

www.nederlandblijftroken.nl

Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ik laat mijn mening tenminste horen. Dat zouden meer mensen in dit land moeten doen, in plaats van alle regeltjes en betuttelingen van overheidswege zonder enige vorm van inspraak of protest maar voor zoete koek aan te nemen.

:wink:
Dat is nou een website naar mijn hart! 8)

Ik steek er nog even ééntje lekker op .. mmm..
Die lens wil ik we[color=red]L[/color]
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Heeft iedereen al betaald voor de foto's van de zons op- en ondergangen?

Hier wordt tegenwoordig fpm over geheven. Per foto van de zonsop- en ondergang moet je € 0,31 afdragen aan de staat.
PER forum ook nog! Dus veelposters........

Maak je geen foto van de zon, ook dan betaal je er extra voor. Dit is verdisconteerd in de verhoogde accijnzen op tabak.





























Ik steek nog even weer een sigaartje voor jullie op :lol:
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLONHeeft iedereen al betaald voor de foto's van de zons op- en ondergangen?
Hier wordt tegenwoordig fpm over geheven.
En op foto's van koeien die naast dolfijnen zwemmen tegenwoordig ook!

Dat heet de "zeldzaamheid-tax" :lol: :lol: :lol:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

OK mensen, dat was lachen. Nu weer on-topic aub!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar