Nieuwe indeling van het forum

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Karin: Die beren zullen we nog wel even vangen.. De rechten zullen nog zo aangepast worden, dat leden daar geen nieuwe topics kunnen openen. Daarmee voorkom je dat namelijk ook.
En inderdaad... ik zie dat jullie het intussen hebben opgelost. Slim bedacht zo!
Nou, ik vind dat het er allemaal nog weer een stuk toegankelijker op is geworden.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Is nog even wennen, en er staan nu allerlei topics waar ik alleen maar deze melding te zien krijg:

"Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen"

Terwijl ik ingelogd ben. Lijkt me niet helemaal de bedoeling ?!
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Complimenten. Ziet er goed uit!
En hulde aan alle vrijwilligers die het mogelijk maken.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

AvanO schreefCOLONIs nog even wennen, en er staan nu allerlei topics waar ik alleen maar deze melding te zien krijg:

"Je beschikt niet over de nodige permissies om dit forum te lezen"

Terwijl ik ingelogd ben. Lijkt me niet helemaal de bedoeling ?!
Dat is zeker niet de bedoeling. Kun je wat linkjes geven van topics waar je niet in kunt? Dan kijken wij hoe dat kan...
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

@gumpje

O.a. deze geven de melding dat ik ze niet mag lezen.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102742" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102741" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102740" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze werkt wel "gewoon"
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2&t=102746" onclick="window.open(this.href);return false;

De links die het niet doen, zijn overigens allemaal van bramos_ditaljanos. :mrgreen:
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Anoniem 3

Heb ik ook.
Alles wat begint met [F.A.Q.]
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Wilde het melden idd, maar wist niet onder welk topic. Ook deze doet het niet: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3&t=102744" onclick="window.open(this.href);return false; en dit is geen FAQ.
Maar idd ook een post van 'ditaljanos'. Dus blijkbaar heeft het daar iets mee te maken.

Voor de rest even wennen, maar een goede stap denk ik.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik denk dat het nu is opgelost, maar ik ga achter de schermen alle instellingen nog even na. Dank voor het melden!

(Overigens, die topics krijgen jullie binnenkort wel te zien, want ook de Huisregels/F.A.Q. sectie wordt grondig aangepakt.)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Daar is iets fout gegaan inderdaad.
Normaal zijn topics voor de crew niet zichtbaar voor leden, en dit zijn de conceptteksten die we straks op de portal willen zetten en bij FAQ's en HuisRegels :)
Het is even de vraag hoe het kan dat ze wel op de portal stonden. Het is geen raadsel waarom jullie er niet in konden; zo zijn de permissies niet ingesteld. Ik heb ze in de crew-kliko gezet, en Bram mag ze daar later weer uitvissen :mrgreen:

Dus als het goed is komen deze foutjes niet meer voor straks. Voor de zekerheid ga ik het even testen natuurlijk..
En ja, de test is ook zichtbaar, dus we moeten even met de rechten aan de slag. Tot die tijd zullen we er om denken geen grootse geheimen prijs te geven ;)
... Spiegel-Werk ...
benv

Jeldo schreefCOLONMoest even wennen vanochtend maar denk dat ik nu ook heel blij ben met de wijziging.
Ik was standaard al aan het plaatsen in testcase want ik had genoeg van mensen die dan
met 1 zin je post diskwalificeren met de opmerking: Twijfel of dit wel showcase waardig is?!
De boom in met zulke gasten bah!
Daar ben ik het wel mee eens, kritiek op een foto mag altijd lijkt mij hoewel er zijn die dat niet waarderen....maar aan een opmerking of iets niet showcasewaardig is heb je niets.
Bovendien zijn er mensen die nooit in de testcase of showcase kijken en daar ben je nu vanaf.
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Wat ik ook wenselijk zou vinden dat je je eigen posts en dan met name opening posts kunt aanpassen. Dat is sinds enige tijd verdwenen.
Wanneer ik een update wil doen dan kan ik dat niet laten weten via de titel door er bijvoorbeeld de tekst UPDATE er bij te plaatsen. Nu is de kans groot dat de mensen die je foto's al hebben gezien en eventueel van commentaar hebben voorzien, niet meer terugkeren en dus je update 'missen'.
Voorheen kon dat altijd wel.
En om nou een nieuw onderwerp te starten met hetzelfde lijkt mij ook niet wenselijk.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Die mogelijkheid is inderdaad een aantal weken geleden uitgeschakeld en wordt nog geëvalueerd. De kritiek die jij plaatst is terecht en horen we vaker, maar we willen het experiment niet voortijdig afbreken. In de tussentijd: als je 'n mod 'n berichtje stuurt of een melding maakt met hetgeen wat je graag geüpdatet zou zien kunnen wij dat voor je in orde maken ;).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Jammer vind ik de oplossing voor feedback gewenst. Dit is eigenlijk de vervanging van Testcase. Ik had liever gezien dat je in het juiste topiconderdeel kan aangeven dat je feedback wenst (onder het schrijfveld waar je alle ander opties ook kan aanvinken) . Als ik bijvoorbeeld dierenfoto's maak, dan horen deze bij dieren thuis. Ik zal ze in feedback gewenst plaatsen aangezien ik altijd feedback wil. Nu kan je dierenfoto's dus in twee forum onderdelen terugvinden. Jammer!
Ook blijft de discussie nu dus bestaan. Mensen gaan nu aangeven dat een topic hier niet thuishoort maar naar feedback moet.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

De insteek van Feedback gewenst is anders als die van de testcase. Er is in het verleden tijdens de tijden dat er geen testcase was verweten dat de drempel te hoog werd geacht door nieuwelingen om gelijk in de showcase te plaatsen. Die drempel werd met de testcase terug te brengen weer verlaagd, maar de uitwerking werd door andere als onwenselijk gezien. Vandaar dat we nu het onderdeel Feedback gewenst hebben, dat moet ervoor zorgen dat er toch een laagdrempelig onderdeel blijft bestaan zonder daar een kwaliteitsoordeel aan te hangen. Het zal altijd blijven schipperen tussen de wensen die er zijn, en hopelijk zorgt deze invulling voor een zo groot mogelijk draagvlak.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik snap het. Voor mij persoonlijk vind ik het wel jammer. Voorheen kon ik in een passend subforum plaatsen. Nu dus alleen in feedback gevraagd.
Bedankt voor de uitleg.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Prima veranderingen zo! Er blijft natuurlijk altijd wat te miauwen, maar dat is dan weer voor de volgende evaluatie.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mooie veranderingen... ik mis alleen wel een subforumpje onder de spotters en dat is de "wie gaat er mee spotten..." subforumpje... Was reuze handig voorheen en is weg nu.. vergetelheid of ... ??
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Die staat nu bij de andere uitjes!!

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=116" onclick="window.open(this.href);return false;

We houden de spotters-roots in ere !!
... Spiegel-Werk ...
Rinaldo Gisquiere
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2012 06:18

mss een nieuwe bbcode invoegen om tekst en foto's te centreren.
Bij interesse kan ik de code geven om in te voegen in phpBB.
Ik hoor het wel.

Mvgr
Rinaldo
Canon eos 60D , EF 85mm f1.8USM, EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
slashdesign
kiezel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 111
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2007 10:24
CONTACTCOLON

Wat een goed idee! Bedankt voor jullie tijd en energie!

Groet, Kiezel 8)
-- http://kiezel.in" onclick="window.open(this.href);return false; --
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar