Nieuwe indeling van het forum

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Een I Like-button zou ook een upgrade zijn. 8)
Voor de rest alleen maar mijn respekt aan alle medewerkers van dit forum.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

goed bezig hoor.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Na een tijdje weer online en ik moet zeggen jullie zijn goed bezig :wink:
Vooral de verdeling tussen show en testcase vind ik een goede zaak +1 :D
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Markboefje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012 13:52

Aangezien ik een vrij nieuwe gebruiker ben is/was de overgang naar de nieuwe indeling voor mij niet heel schokkend :roll: :?: :?:

Wat ik wel een soort van mis(te) is het volgende.
Als mensen een (groot) aantal foto's posten, wordt er uiteraard door veel mensen gereageerd. Daarin wordt vaak specifiek verwezen naar het nummer van een bepaalde foto.
Sommige doen dit zo uitgebreid dat ze per foto een reactie geven.

Zeker als er een groot aantal foto's zijn geplaatst weet je niet welke foto precies bedoelt wordt. Gevolg is dat je dat moet heen en weer scrollen tussen foto's en commentaar.
Met name als er veel gereageerd wordt en de post uit meerdere pagina bestaat.

Is het technisch mogelijk dat de foto's als een thumbnail bovenin de pagina blijven staan zodat het commentaar op de foto's makkelijker te bezien is.
Dat beperkt het heen en weer scrollen.

Het is maar een gedachten, ik weet niet of dit mogelijk is!?
Yes we Can(on)..
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Ja daar kun je moe van worden. :lol:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Markboefje schreefCOLON Is het technisch mogelijk dat de foto's als een thumbnail bovenin de pagina blijven staan zodat het commentaar op de foto's makkelijker te bezien is.
Dat beperkt het heen en weer scrollen.
Ja, dat kan. Als degene die reageert deze foto tussen [thumbid]-tags in zijn post neerzet, dan krijg je een kleine thumb in die reactie. Dit is automatisch echter onmogelijk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Claudia007 schreefCOLONNa een tijdje weer online en ik moet zeggen jullie zijn goed bezig :wink:
Vooral de verdeling tussen show en testcase vind ik een goede zaak +1 :D
Dit begrijp ik even niet.
Daar zij we nu toch juist van af? Of bedoel je dat, Claudia?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Gabriël: Testcase heet nu "Feedback gevraagd".

Ik ben ook blij dat het onderscheid tussen de Show- en Testcase onderdelen op deze manier veranderd is.
Anoniem 3

Dank je Pieter.
Dus nooit te oud om te leren... of toch?
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLON
Claudia007 schreefCOLONNa een tijdje weer online en ik moet zeggen jullie zijn goed bezig :wink:
Vooral de verdeling tussen show en testcase vind ik een goede zaak +1 :D
Dit begrijp ik even niet.
Daar zij we nu toch juist van af? Of bedoel je dat, Claudia?
Jup weg, weg, weg met showcase......gewoon je foto plaatsen en als je tips wilt dan plaats je hem in feedback.
Waar ik mij aan irriteerde was als mensen die blij waren per ongeluk hun foto in showcase zetten dat er gelijk geroepen werd dat is niet showcase waardig.
Daarom plaatste ik alles in testcase want op al mijn foto's is wel wat te vinden. Ondertussen heb ik een hele andere mening gekregen en zie zat dingen die top zijn waar ik om moet lachen in de media, dus ja wat is nou een goede foto want soms doet een naam ook wonderen in de buitenwereld. En elke kunstenaar heeft zijn eigen styl :mrgreen: zo ook een fotograaf.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het lijkt er inderdaad op dat een hoop onbegrip en irritatie nu achterwege blijft door het aanpassen van de testcase-showcase verdeling. Ik hoop dat degenen die graag willen leren van hun foto's in 'feedback-gevraagd' voldoende feedback (blijven) krijgen. De meeste leden die hier binnen komen zijn toch vaak beginnend in de wereld van fotografie, en juist leren van tips van elkaar is een kracht van dit forum.
... Spiegel-Werk ...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar