Foto's van broodjes voor website

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Per 1 April (nee geen grap) gaat mijn vrouw een broodjes delivery service beginnen.
Nu hebben we hiervoor foto's nodig op de website en voor flyers.
Nu heb ik nog nooit eten gefotografeerd op een manier dat er bij iemand anders het water in de mond gaat lopen bij het zien van de broodjes. Nu plaats ik er een aantal met verschillende achtergronden.

Plaats aub commentaar (slechte en goede punten) zodat ik goede foto's kan leveren.

Alvast hartstikke bedankt


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Op zich wel aardig gelukt zou ik zo zeggen. Ik zou, persoonlijk hoor, soms wel net wat minder ham gebruikt hebben. Gewoon aan de achterkant die in het broodje steekt een stukkie afnijden. Dan ligt het plakje ham net wat verder op het broodje in plaats van er zover overheen


Het rood in de achtergrond kan, maar rood als achtergrond is vaak een gevaarlijke kleur. Je moet hem goed combineren met de omgeving (de rest van de website of huisstijl)
En zorg dat je witte ondergrond ook witter is, dat maakt het een stuk frisser.

Food for thoughts: http://fstoppers.com/category/food" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

zonder verstand van zaken zeg ik:
de rode achtergrond viel me direct op, zelf vind ik dat niet mooi (tenzij het misschien inderdaad ergens terugkomt in je huisstijl, zoals Jeroen zegt)
ik vind je foto's wat mat ogen, ze mogen van mij frisser of lichter (ik bekijk ze op een niet gecalibreerd laptopscherm, dus dit zegt niet alles)
wat betreft de achtergrond zou ik kiezen voor 1 lichte kleur en zodanig dat je ook geen overgangen ziet.
productfotografie en fotograferen van levensmiddelen, is wel een vak apart, gebruik ook google eens voor tips&trucs.
succes met jullie zaak !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

De foto's hebben een frisse aanblik en dat vind ik erg belangrijk bij dergelijke foto's. Ik zou hier voor het broodje op foto 3 kiezen! :) En daarna voor het bruine broodje op foto 6. Ik vind dat je op de goede weg bent. Ik denk dat de klanten minder geïnteresseerd zijn in de foto's zelf, als de broodjes er maar lekker uit zien op frisse scherpe platen.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Wat mij direct opvalt is de witbalans, de foto's doen nu gelig aan..haal ze even door lightroom of photoshop.
Verder netjes gedaan! ;)
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Angelique1304
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 34
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2013 18:48
WoonplaatsCOLON Nieuw Weerdinge

Ik vind de broodjes er lekker uit zien :) De achtergronden vind ik qua kleur, dus zowel de rode als de beige-achtige geen goede keuze. Ik zou, heel veilig, toch voor wit gaan. Niet alle etenswaren zien er even lekker uit op een gekleurde ondergrond/achtergrond en op wit doet het meeste het wel goed, zeker gezien het broodomhulseltje wat ze allemaal hebben. Verder vind ik dat het hele broodje met inhoud scherp moet zijn.
Maar op zich, voor ene eerste opzet vind ik dit allemaal niet verkeerd. Het belangrijkste...de broodjes mooi en netjes presenteren zit wat mij betreft wel goed.
https://www.flickr.com/photos/lique1304/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Judith schreefCOLONWat mij direct opvalt is de witbalans, de foto's doen nu gelig aan..haal ze even door lightroom of photoshop.
Verder netjes gedaan! ;)
+1
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Johnalb

DavevdrH schreefCOLON
Judith schreefCOLONWat mij direct opvalt is de witbalans, de foto's doen nu gelig aan..haal ze even door lightroom of photoshop.
Verder netjes gedaan! ;)
+1

-2
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Je hebt een keurige serie neergezet. Ik heb wel een paar opmerkingen, maar die neigen naar nitty-gritty.

De witbalans bij de bovenste foto's zit er meer naast dan de witbalans bij de onderste foto's. Ik zou je zeker aanraden om sowieso met een grijskaart en wellicht ook nog met een kleurprofiel te werken. Eenheid van kleur is essentieel als foto's naast elkaar op een website komen, of in een folder.

De scherpte-diepte vind ik soms te beperkt. Bijvoorbeeld bij foto 1. Bij foto 4 vind ik hem erg mooi. Die mate van scherpte-diepte zou ik bij alle broodjes willen nastreven. Daarbij is eenheid denk ik ook weer erg belangrijk.

Verder vind ik de broodjes mooi opgemaakt (belangrijk!) op de foto's staan ze naar mijn mening alleen soms te krap gekaderd. Iets meer ruimte om de broodjes heen zou ik mooier vinden.

Het gaat hier niet alleen om een technisch mooie foto, waarbij smaken kunnen verschillen, maar om een foto met zeggingskracht die een consument verleidt tot het kopen van een broodje. Dan komen we weliswaar meer in het domein van marketing, maar de foto is een belangrijk middel om dat doel te bereiken.

Als je daar iets meer over wilt lezen is het boek Brandwashed van Martin Lindstrom, een aanrader. Daar beschrijft hij onder andere wat de impact is van waterdruppeltjes op een flesje frisdrank bij een reclame foto (spoiler: zonder druppels geen verkoop met druppels heel veel verkoop ;-))

Verder denk ik dat een broodje ergens op hoort te liggen en niet direct op tafel. Daarbij zou ik niet voor een klinisch witte achtergrond gaan. Voor productfoto's prima, maar vaak niet voor eten. Dat associeer ik (als klant) niet met een lekker broodje. Ik zou meer zoeken naar warme kleuren en materialen, zoals hout. Je kunt bijvoorbeeld het broodje op een houten plank presenteren. Maar goed, het hangt natuurlijk ook af van de branding die je zoekt (budget of premium). Ter inspiratie zou je eens goed kunnen kijken naar hoe grote ondernemingen met veel marketingbudget dat doen. Dr Oetker heeft bijvoorbeeld drie soorten salami-pizzas in het vriesvak van de supermarkt liggen. Van Ristorante (basis), via casa di mama naar tradizionale (premium). Je kan kijken wat het verschil is met de kleuren die ze gebruiken. Dan weet je meteen welke kleuren geassocieerd worden met welke uitstraling en dan ongegeneerd kopiëren. Scheelt weer zelf te onderzoeken ;-)

Verder kan je het beeld dat je wilt uitstralen ook versterken (wat je overigens al doet) met mooie natuurlijke ingrediënten (sla, tomaat, fles olijfolie etc).

Enfin, het zijn mooie foto’s en mogelijk kan je hier je voordeel mee doen.
Succes met de business.
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor de reacties. De achtergrond was wit en rood. Ga zeker spelen met witbalans.

Hier nog een drietal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Even een reactie op de laatst geplaatse foto's. Wat mij direct opvalt zijn de plastic bekertjes. Dit oogt niet lekker fris en fruitig. Gebruik een mooi schoon glas en het liefst nog de sap er in zonder schuimlaagje. ;)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Welk diafragma heb je gebruikt?
Exif data wellicht even erbij zetten...

Ze ogen wat flets / mogen meer pit hebben. In nabewerking wellicht iets meer contrast denk ik?
De kleuren springen er niet echt uit, wat voor mij een kleine "afknapper" zou zijn.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Ik vind ze aan de donkere kant. Verder Kan je met gericht licht (of oplichten in de nabewerking) de aandacht trekken naar de plekken waar het om gaat. Bij 1 het eten op het bord, bij 2 de kaas en bij 3 de aardbeien.

Verder vind ik het jammer dat bij 2 een deel van het broodje mist en bij drie de helft van de aardbeien.

Toto slot is het groen van de aardbeien een beetje rommelig
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Hoe verzorg je nu je belichting?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

ik kan het zelf niet, dat even voorop. :oops:
Wat ik wel kan is een mening geven. :mrgreen:

Ik vind ze teveel op elkaar lijken, lastig met keuzes maken.
Dat rood, ik weet niet, instinctief gaan er intern alarm belletje's rinkelen.
Dat heeft verder helemaal niets met het product te maken, maar is psychologisch. (houd dat even vast in het achter hoofd)
Is de rest van de menukaart, of broodjes ruimte ook rood, dan is het veel te veel rood.
Verders houden de foto's niet lang genoeg mijn aandacht vast,
een gemiste kans, mijn brein zou nu moeten zeggen, mmm zou ik best 1tje lusten nu.

Van de andere kant, zou iemand nu iets besteld hebben en tevreden zijn, dan kan al het voorgaande overboord, men zal er nooit meer naar kijken, de smaakpapillen hebben immers al gewonnen.

verders zoals door anderen al eerder opgemerkt, mis ik ook wat frisheid.
Ik heb wel eens gezien dat men groente met een hele lichte water nevel besprenkelde. (geeft gevoel van versheid).
Verder zou ik hele broodje willen zien, dus meer afstand zodat alles erop staat.
Ik zou ook een lager standpunt kiezen voor de foto, het product komt dan wat majestueuzer over (wederom psygologisch).

Zo dat wat ik denk, hoever het van de realiteit afstaat :? :mrgreen: :wink:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank jullie wel voor alle op en aanmerkingen. Hoop mee gedaan. De foto's staan nu op de site. Wel in gedachten houden er staan foto's op niet van ons maar de site is nog niet 100% af

http://www.broodjesexperience.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ziet er goed, duidelijk, overzichtelijk en vooral eenvoudig uit, dat alleen al is een dikke +
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
LandRobert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2009 06:19
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLONHoe verzorg je nu je belichting?
Beetje laat Jeroen maar toch een antwoord, ik heb een studiootje gekocht bij staples. met 2 lose lampjes ernaast en een er boven.
One Life Live it

7D mkII, sigma 50-500 4.6-6.3 EX APO DG HSM, Canon EF 24-105 ..........
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Maar je gebruikt volgens mij nog steeds papier als achter/ondergrond?
Ik zou dat vervangen door dunne sheets acrylaat of ander kunststof. Een stuk duurzamer en egaler
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar