Eerste MACROFOTO's met nieuwe body...CANON 6D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Vermazeren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 06:18

Beste allen,

hierbij mijn eerste forumbericht, hier.
Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe body gekocht...de Canon 6D! Wat een beauty......
Ik had een eos 400d, je kunt je voorstellen wát een upgrade dit voor mij is.

Paar dagen geleden wat eerste Macro shots genomen.
Body: Canon 6D
Objectief: Canon macro 100mm L serie 2,8 IS USM
Flitser: ja, Speedlite 430EXII

De foto's zijn beide ietsje nabewerkt.
Graag hoor ik jullie tips/tricks en adviezen.

Vlieg, zat midden in de zon. Is vanuit de hand geschoten
Afbeelding
1/180s | f5,6 | ISO 100 | 100mm | flash: ja

Springspin. Gevangen en op een A4'tje gezet. Vannuit de hand geschoten. Binnenshuis.
Afbeelding
1/180s | f5,6 | ISO 100 | 100mm | flash: ja

Bedankt voor het kijken.
Canon eos 400D (+ batterygrip)- Canon eos 6D - Canon 18-55mm (kitlens) - Canon 24-105mm L-serie (kitlens) f4.0 IS USM - Canon 70-200mm L-serie f 4.0 USM - Canon 50mm f1.8 - Canon 100mm L-serie Macrolens f2.8 IS USM - Canon Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Je kunt goed zien dat je gefiltst hebt. Dat doet echt afbreuk aan de foto's.
Als je flitst moet het subtiel en egaal zijn. Het beste is om te flitsen met een ringflitser, geeft je veel meer mogelijkheden.

De eerste foto is erg hard wat licht betreft betreft en heeft overbelichte delen. Midden in de zon en toch geflitst?
En de tweede....tja....een spinnetje hoort niet op een wit stuk papier :wink: Ook hier vind ik de belichting niet mooi.

Flitsen in macro-foto's is echt een vak apart. Veel oefenen en spelen met de intensiteit waarmee je flitst.
Sowieso vind ik macro-fotografie een kunst op zich om daar iets moois van te maken.
Zo, blijf oefenen!!
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Je foto's zijn lekker scherp maar ga met het commentaar van Aldert mee. Net wat subtielere belichting mag wel, het komt net wat te hard over.
Ik ben benieuwd naar de volgende foto's :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Gefeliciteerd met je nieuwe camera

De eerste is wel close, maar ik vind de compositie erg rommelig.
Dat ik niet direct kan zien waar ik naar kijk is een, maar hij kijkt ook onrustig.

Met de donkere spin op wit papier en flitsen vraag je wel het uiterste van je camera en diens dynamisch bereik. De foto en met name het wit oogt erg hard nu.

Als je veel macro doet idd als volgende eens investeren in een ringflitser.
Met een reportageflitser is het haast ondoenlijk om op die korte afstanden het licht daar te krijgen waar je het wil hebben.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ook van harte met je aanwinst. Ik denk dat dit ook wat test foto's zijn gezien de omstandigheden (uit de hand)
Nr 1 is inderdaad wat hard maar nr 2 vind ik nog niet zo verkeerd. Nog heel veel plezier met de nieuwe camera.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

kiran schreefCOLONOok van harte met je aanwinst. ........Nr 1 is inderdaad wat hard, maar nr 2 vind ik nog niet zo verkeerd. Nog heel veel plezier met de nieuwe camera.
Mee eens!
Groeten, Jaap
Vermazeren
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2014 06:18

Dank voor jullie reacties dusver.
Het zijn idd enkele eerste testshots.

Ik heb zoals jullie zien, nog geen ringflitser.
Ben aan het ''spelen'' geslagen met externe flitser. Hierbij merk ik, dat ik regelmatig te ver van mijn onderwerp af ben, met de flits. Heb een flashcord besteld voor mijn speedlite. Hoop dat we hiermee iets meer ''softness'' kunnen vastleggen.

tot snel weer.
Canon eos 400D (+ batterygrip)- Canon eos 6D - Canon 18-55mm (kitlens) - Canon 24-105mm L-serie (kitlens) f4.0 IS USM - Canon 70-200mm L-serie f 4.0 USM - Canon 50mm f1.8 - Canon 100mm L-serie Macrolens f2.8 IS USM - Canon Speedlite 430EX II
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar