vuurwerkfestival Scheveningen 2013

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Ben afgelopen vrijdag en zaterdagavond in Scheveningen geweest om een aantal foto's te maken van het vuurwerk dat gefabriceerd wordt door diverse landen uit Europa.

Ik wil graag nog een aantal tips van jullie krijgen om nog betere foto's te kunnen maken a.s. weekend voor het vervolg van dit festival.

1. 16 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 3 sec / 28mm / 100 ISO

40201


2. 16 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 2 sec / 17mm / 100 ISO

40202


3. 16 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 2 sec / 17mm / 100 ISO

40203


4. 17 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 2 sec / 38mm / 100 ISO

40204


5. 17 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 2 sec / 41mm / 100 ISO

40205


6. 17 aug 2013
exif gegevens: canon D40/ ef-s 17-85mm F4-5.6 IS USM/ f/9.0 / 1 sec / 44mm / 100 ISO

40213



Deze foto's zijn bewerkt in lightroom 4 m.b.t. hooglichten, witte tinten, helderheid, levendigheid en verzadiging en ze zijn gecropt.


groet

Theo
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

wat ik vaak zie op andere hele mooie vuurwerk fotografie is naast het vuurwerk ook een deel van de omgeving door bv de skyline oid. dus op de foto vast te leggen.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Kan me vinden in het commentaar van Mark. Daarom is voor mij foto 1 meteen de beste, hier zie je de pier ook nog redelijk verlicht.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Ik vind de prenten zonder skiline mooier.
Het gaat bij mij om het vuurwerk. En dat heb je nmm prima vastgelegd.
Ben benieuwd naar het vervolg.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
snarie

op zich behoorlijk moeilijk om een mooi standpunt te zoeken en dan tevens ook het vuurwerk er mooi op krijgen, dat is niet overal mogelijk,
je foto's vind ik wel aardig, maar volgens mij had je erg veel last van wind, waardoor het vuurwerk er minder mooi uitkomt dan bij windstil, maarjah het weer heb je geen invloed op.

je bent goed bezig, gewoon blijven proberen

Groeten
Stefan
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Ik heb ook vuurwerkfoto's gezien met een prachtige omgeving erop zoals oudejaarsvuurwerk van Sydney en Moskou waarbij de fotograaf op een hoog punt staat. Ik heb deze mogelijkheden niet op het strand van Scheveningen, er zijn geen hoge plekken aanwezig waar je makkelijk bij kunt komen om mooie vuurwerk foto's te kunnen maken. Ik moet een plek zoeken op het strand en wel zodanig dat er ook niet teveel publiek om me heen staat en dat ik ook niet in het water terecht kom. Er wordt groot maar ook klein vuurwerk afgeschoten en bij klein vuurwerk moet ik inzoomen om een beetje een normale foto te kunnen maken want anders wordt het wel erg klein op de foto. Ook is het van belang waar het ponton komt te liggen voor het strand.

Wat betreft de wind klopt het, er was later op de vrijdagavond wind aanwezig maar op zaterdagavond was het weer bijzonder slecht, zeer veel wind en later op de avond begon het ook nog te regenen, China begon 5 minuten eerder en was na 10 minuten al klaar terwijl een show 15 minuten duurt. De wind was ook niet goed voor de apparatuur, je zag in de lichtschijnsel van strandtenten stuifzand voorbij schuiven. Ik hoop dat het volgende week het weer beter zal zijn.
snarie

Succes volgende week, je hebt nu misschien een indruk waar je moet gaan staan.
Ik hoop dat je iig windstil en droog weer hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar