Het wordt druk

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
ReneHenckens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 21:48

AMSTERDAM - Air France-KLM heeft een belangrijke order voor 100 vliegtuigen verdeeld tussen het Europese Airbus en het Amerikaanse Boeing, stelt een bron bekend met de situatie donderdag.

"Het uiteindelijke resultaat zal een gebalanceerde verdeling zijn tussen de twee bouwers", zei de bron.

Air France-KLM wil de vliegtuigen gebruiken om de Airbus A340 en de McDonnel Douglas MD-11 te vervangen. Dit gaat de luchtvaartmaatschappij tientallen miljarden dollars kosten.

Details over de orders worden naar verwachting volgende maand bekendgemaakt.
bron

MD-11 en A340 eruit. Dat zou betekenen dat er een zwik A330's aankomen. En later wellicht de A350 en hopelijk later ook de 787 en 747-8

Iemand ideeën m.b.t. andere mogelijkheden?

Ben erg benieuwd iig :)
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Misschien de A380 nog.

Malaysia Airlines gaat volgend jaar met dit toestel op Amsterdam vliegen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
ReneHenckens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 21:48

Denk niet dat KLM met de A380 gaat vliegen. En eerlijk gezegd hoop ik dat ook niet...vind het een lelijk toestel. Hij is groot, dus heel gaaf om te spotten, maar mooi issie niet. Dan zie ik veel liever de 747-8.

Van Malaysia heb ik ook gehoord ja. En volgens mij heeft Emirates ook die plannen
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Bij KLM gaan er de komende jaren heel wat pareltjes weg: MD-11 en 747 worden uitgefaseerd. Vervangers voor de 747 full-pax zijn er inmiddels (773ER), voor de combi's zal dat waarschijnlijk een combinatie van A350 en 787 worden. MD-11 zal ook door (één van) die toestellen vervangen worden. Vermoed overigens dat KLM een groter aandeel Dreamliners krijgt en wat minder A350's (20 om 10, of zo).

A380 is 'n heel ander verhaal: check http://www.scramble.nl" onclick="window.open(this.href);return false; als je houdt van paginalange speculaties. Malaysia komt er waarschijnlijk als eerste mee naar Schiphol en er zijn inderdaad geruchten dat Emirates dat ook wil gaan doen. Zijn nu 'n jaar op Amsterdam bezig, en de zaken gaan meer dan prima. Voor KLM is 'ie, in ieder geval in de near future, te groot. Ze mogen nu wel 'n hele vloot 744's hebben, maar er zijn er maar 6 daarvan die full-pax (428 zitplaatsen, uit m'n hoofd) zijn. De 773ER's kunnen dat aantal ook huisvesten (ongeveer, 'n paar stoelen minder), dus wat dat betreft is er geen noodzaak voor 'n 747-8 of A380.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
ReneHenckens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 176
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2011 21:48

Misschien geen full-pax 748 dan, maar een combi zou toch wel mooi zijn. Heb begrepen dat ze die nu ook een aantal hebben.

Dit is eigenlijk ook meer een hoop die ik nu uitspreek eigenlijk :P
Ben fan van de 747. Niet alleen vanwege z'n formaat, maar het is gewoon een ontzettend mooi toestel om te zien. Heel sierlijke en verbazend slanke lijnen voor zo'n enorm beest. Dat is iets wat de A380 totaal niet heeft. (imho)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar