Zeis Ikon Nettar (1930's) Porta 160 film

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik heb niet zo heel lang geleden een Zeis Ikon Nettar camera gekocht, een camera uit de jaren 30 (geproduceerd tot in de jaren 50). Dat is een medium format camera waarin je het type 120 films in gebruikt.
Afbeelding
En je kan mijn onderwerp keuze leuk vinden of niet, maar toen ik deze foto's ophaalde bij de winkel, viel ik achterover van de scherpte van de foto's, allemaal. Zonder enige uitzondering. Als het jou niet scherp overkomt, ligt het niet aan de foto, dat betekent dat ik beter moet leren scannen.

Hier een voorbeeld foto.

Afbeelding
Zeis Ikon Nettar Porta 160 film by Marco de Boer, on Flickr
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Ooit heb ik een foto gemaakt van de toren van de oude Kerk in Delft, met een vooroorlogse Kodak-klapcamera van mijn vader, op 6x9 formaat. Je moest nog bovenin een zoeker kijken en als ik me niet vergis stond de zaak nog op zijn kop ook.

De stenen van de toren waren te tellen, van onder tot boven.
Dat zie ik mijn 60D van nu niet doen....

Het verbaast me dus niets dat je foto's zo scherp zijn.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

gvasseldonk schreefCOLONOoit heb ik een foto gemaakt van de toren van de oude Kerk in Delft, met een vooroorlogse Kodak-klapcamera van mijn vader, op 6x9 formaat. Je moest nog bovenin een zoeker kijken en als ik me niet vergis stond de zaak nog op zijn kop ook.

De stenen van de toren waren te tellen, van onder tot boven.
Dat zie ik mijn 60D van nu niet doen....

Het verbaast me dus niets dat je foto's zo scherp zijn.
Had je vader een Kodak Regent?
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Anoniem 3

Hoe de Kodak heette, weet ik niet. Ik heb even gegoegeld, maar het is niet de regent.
Er zat een apart lensje op, waar je door moest kijken. Dat kon je draaien voor portrait of landscape formaat.
Het toestel is na zijn dood waarschijnlijk naar een neefje gegaan, die toendertijd dacht dat ie kon fotograferen. Jammer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar