[UPDATE] Nachtelijke VW Jetta

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Omdat ik hier net nieuw ben en nou niet heel erg vaak (mooie?) nieuwe foto's maak, heb ik besloten om alvast af en toe een foto te laten zien/beoordelen die al wat ouder is.

Het leuke aan deze foto is dat er ook een verhaal achter zit. Ik werk namelijk in de beveiliging en om me voor te bereiden op m'n nachtdiensten blijf ik vaak de nacht ervoor al op (liever thuis knikkebollen dan de eerste nacht op het werk). Helaas gaat tv kijken erg vervelen en heb ik dit keer besloten wat foto's van mn auto te gaan maken.

Deze is gemaakt op 19-07-2009 in Amsterdam zuid-oost ergens tussen 01:00u en 03:00u.


Afbeelding

Deze foto is gemaakt met m'n 350D & Sigma 18-200 op statief (zonder fliters). Verdere Exif info heb ik nu even niet bij de hand, dus die volgt nog.
Laatst gewijzigd door 1 op Archiebald, in totaal 22 keer gewijzigd.
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
Ramonster73
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2009 02:04
WoonplaatsCOLON Noordoostpolder

De belichting van de foto is prima gelukt.
De dingen die ik zou veranderen zijn:
De schaduw onderaan de foto zou is er af halen.
Ook zou ik de auto iets verder naar voren plaatsen, de afstand tussen de boom en auto symmetrisch maken.

Groet Ramon
Er lopen amateurs met duurdere apparatuur rond dan de prof's
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie foto (en mooie auto)! Het enige wat mij wel echt stoort zijn de reflecties in de ramen en een beetje op de auto. Ik weet niet of je een polarisatiefilter hebt, dat zou al kunnen helpen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Allereerst, beide bedankt :)
Ramonster73 schreefCOLONDe belichting van de foto is prima gelukt.
De dingen die ik zou veranderen zijn:
De schaduw onderaan de foto zou is er af halen.
Ook zou ik de auto iets verder naar voren plaatsen, de afstand tussen de boom en auto symmetrisch maken.
Over de nabewerkingen, waar ik helemaal niets aan heb gedaan trouwens...
- Zelf vond ik het wel mooi dat de schaduw onderin de lucht bovenin aanvult, als een soort breedbeeld
- De auto wat naar voren verplaatsen heb ik me toen niet bedacht, eens kijken of ik wat met PS kan spelen..

MarcoEOS550D schreefCOLONMooie foto (en mooie auto)! Het enige wat mij wel echt stoort zijn de reflecties in de ramen en een beetje op de auto. Ik weet niet of je een polarisatiefilter hebt, dat zou al kunnen helpen.
Die reflecties storen mij ook wel ja, maar ik ben niet behendig genoeg met PS om deze eruit te krijgen zonder het erger te maken dan het is :wink: Ik heb wel een polarisatiefilter ja, maar ik vergeet hem stom genoeg 9 v/d 10 keer....
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Is het geen Skoda? (zie deur)
Foto met potentie. Ik sluit me aan bij de reeds gedane opmerkingen mbt reflecties en schaduw onder in de foto. (wellicht crop proberen?)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Zo ik heb net "even" zitten photoshoppen met de adviezen die ik van jullie heb gehad... Dit is hier het resultaat van :)


Afbeelding


Het raam rechts ben ik niet (erg) over te spreken, maar beter als dit kreeg ik niet voor elkaar... Wat ik wel mooier vind zijn de schitteringen in de auto die weg zijn. Het gecropte deel onderaan de foto (de zwarte balk) mis ik zelf wel om eerlijk te zijn..


De details die bij de foto horen zijn trouwens als volgt:
350D
F5,6
1,3Sec
Iso 400
Laatst gewijzigd door 1 op Archiebald, in totaal 22 keer gewijzigd.
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
Ramonster73
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON 16 Dec 2009 02:04
WoonplaatsCOLON Noordoostpolder

Ziet er beter uit.
Groet Ramon
Er lopen amateurs met duurdere apparatuur rond dan de prof's
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

geen mooie foto's?! :o
ik vind (je update dan wel) toch wel erg geslaagd! ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

Billie-90 schreefCOLONgeen mooie foto's?! :o
ik vind (je update dan wel) toch wel erg geslaagd! ;)

Bedankt!

En met "mooie" foto's bedoel ik o.a dat ik A: Erg kritisch ben op mezelf, ik keur een foto niet zo gauw goed, laat staan dat ik hem op een forum als dit zou posten. Als in "kijk mij" :) En B: maak ik erg vaak en veel foto's maar dat zijn meer snapshots, op verjaardagen, evenementen en dat soort dingen :)

Ik heb nog wel een paar (auto-) foto's waar ik tevreden over ben, die zal ik in de loop van de week nog wel posten :)
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Archiebald schreefCOLONHet gecropte deel onderaan de foto (de zwarte balk) mis ik zelf wel om eerlijk te zijn..
Helemaal mee eens. Ik vind 'm zonder reflecties mooier, maar die rand mag er van mij weer bij!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Archiebald
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 13:29
WoonplaatsCOLON Weesp
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLONHelemaal mee eens. Ik vind 'm zonder reflecties mooier, maar die rand mag er van mij weer bij!

Ja, ik heb er nu ook wel "spijt" van dat ik die reflecties niet eerder heb geprobeerd weg te halen... (zeker omdat het orgineel al op 80x120 hier in huis hangt)
Canon 50D + BG-08 / Canon 17-85 IS USM / Canon 50mm II / Canon 70-200mm F4L USM / Canon Speedlite 580ex II + remote

-> Archiebald Photography
-> Archiebald @ Flickr.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar