mijn aller grootste vriendin.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

vanavond had ik dan eindelijk het genoegen een paar plaatjes te mogen schieten van mijn aller grootste vriendin
model:happy
mua:was niet nodig
fotograaf: happy haar baasje
1

23259

2

23257

3

23258

foto 1 is wat aan de donkere kant denk ik.
edit ik heb foto 1 iets lichter gemaakt en gewisseld
wat vinden jullie ?
Laatst gewijzigd door 1 op keesvdh, in totaal 24 keer gewijzigd.
Machie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 245
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2011 19:37

Op mijn laptop zijn ze allemaal een beetje aan de donkere kant. Op foto 3 vallen de oren helemaal weg bv...
Maar wat een schatje zeg!!
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dieren met een zwarte achtergrond fotograferen is altijd mooi, hoe heb je dit gedaan?
Ik zet bij dit soort foto's het dier in een deuropening waar het zonlicht pal op schijnt, dan krijg je dit soort foto's. Hou hierbij rekening dat de borst, voorpoten en de kop buiten de deurpost zitten zo krijg je meer belichting op de oren en tonen de foto's "frisser".
De oren vallen weg in het zwart, hierdoor ga je detail missen wat zonde is.
Als je wilt wil ik wel een foto sturen/posten hoe het eruit ziet als je op bovenstaande manier een foto maakt.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

hoi judithh ik ben benieuwd hoe je dit doet , ik ben alleen maar aan het prutsen en wil graag leren.

ik heb nu 2 lampen gebruikt
1 recht naast haar en een beetje van boven af voor de kijker aan de linker kant , de 2e lamp heb ik helemaal zacht gedraaid en op 45 graden van haar voor de kijker rechts..

op je cam lijkt het dan wel redelijk als ik hem dan op mn grote scherm zie baal ik dat ik niet iets meer licht heb gebruikt , ik ga het binnenkort nog wel eens proberen .

groet kees
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Je hebt pb :wink:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Judithh schreefCOLONJe hebt pb :wink:
Waarom een PB misschien kunnen wij er ook nog wat van leren. :)
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik heb een paar foto's gestuurd, ik weet niet of de TS het op prijs stelt als ik mijn foto's in zijn topic ga plaatsen vandaar pb..
Mijn manier van dit soort foto's schieten heb ik in de post hierboven uitgelegd en is alles behalve moeilijk om te doen, deuropening van een keuken, schuur, voordeur..enz.in ieder geval een deuropening waar de zon op staat. Dier in de opening zetten met de poten, borst en kop over de drempel en schieten maar. :D
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

Judithh schreefCOLONIk heb een paar foto's gestuurd, ik weet niet of de TS het op prijs stelt als ik mijn foto's in zijn topic ga plaatsen vandaar pb..
Mijn manier van dit soort foto's schieten heb ik in de post hierboven uitgelegd en is alles behalve moeilijk om te doen, deuropening van een keuken, schuur, voordeur..enz.in ieder geval een deuropening waar de zon op staat. Dier in de opening zetten met de poten, borst en kop over de drempel en schieten maar. :D

je zet ze dan echt naar buiten toe met kop benen en borst ?.....nadeel is wel dat er zon moet zijn en ik woon dan wel in zeeland maar ook hier laat de zon ons regelmatig in de steek .


en knal er maar bij hoor die foto's wees trots op wat je maakt!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar