22987
ff benieuwd
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
-
- Shooter+
- BerichtenCOLON 32
- GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
- CONTACTCOLON
copyright Friso Kooijman
- Beasar
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3443
- GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
- WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
Benieuwd in wat? Sorry, maar mi is dit een snapshot. Er valt veel meer uit te halen.
Daarnaast, is er een discussie geweest over de 1 foto topics zonder uitleg erbij. Probeer dit te vermijden.
Modbreak Rocker: Foto uit je post gehaald. Het is niet de bedoeling dat je andermans foto gaat bewerken en posten zonder te weten wat de doelstelling van TS is
Daarnaast, is er een discussie geweest over de 1 foto topics zonder uitleg erbij. Probeer dit te vermijden.
Modbreak Rocker: Foto uit je post gehaald. Het is niet de bedoeling dat je andermans foto gaat bewerken en posten zonder te weten wat de doelstelling van TS is
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 500
- GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
- WoonplaatsCOLON Baarn
benieuwd naar ?
- Stafford
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 276
- GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
- WoonplaatsCOLON Zeeland
- CONTACTCOLON
Denk dat iedereen wel benieuwd is (naar wat nu eigenlijk de vraag is )
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rocker
- Veteraan
- BerichtenCOLON 6828
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
- WoonplaatsCOLON Zeewolde
- CONTACTCOLON
Er zijn inderdaad meer mensen nieuwsgierig naar de bedoelingen van TS. Hij heeft een pb gehad met de vraag om extra toelichting te geven. Verder opmerkingen hierover zijn niet meer nodig dus en zullen dan ook worden verwijderd.
Ik vind op zich de foto wel een verhaal hebben en dus interessant.
Het meisje heeft wel wat weg van Anne maar dan van déze moderne tijd wordt mooi geillustreerd door de nieuwbouwwoning wat nét klaar is en de moderne plastic meubelen én bekertjes.
Maar ik vind de foto kwalitatief niet zo mooi wegkijken... Compositie vind ik ook niet zo mooi rechts is zo'n lege ruimte...
Misschien mooier in potretstand en de tafel er half op..... stoelpoten van meisje moeten wel zichtbaar zijn namelijk.
Het meisje heeft wel wat weg van Anne maar dan van déze moderne tijd wordt mooi geillustreerd door de nieuwbouwwoning wat nét klaar is en de moderne plastic meubelen én bekertjes.
Maar ik vind de foto kwalitatief niet zo mooi wegkijken... Compositie vind ik ook niet zo mooi rechts is zo'n lege ruimte...
Misschien mooier in potretstand en de tafel er half op..... stoelpoten van meisje moeten wel zichtbaar zijn namelijk.
- Beasar
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3443
- GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
- WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
Pb verzonden.
Rocker schreefCOLONModbreak Rocker: Foto uit je post gehaald. Het is niet de bedoeling dat je andermans foto gaat bewerken en posten zonder te weten wat de doelstelling van TS is
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
- Photokid
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 509
- GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
- WoonplaatsCOLON München, Duitsland
- CONTACTCOLON
Geen idee wat de vraag is, maar ik vind de associatie tussen Anne Frank en het meisje in de foto erg sterk. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua outcast zijnde, al weet ik niet of de fotograaf dat er ook mee bedoelde.
- Rijk
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3205
- GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
- WoonplaatsCOLON Vleuten
- CONTACTCOLON
Ik snap het idee (denk ik) maar vind de uitvoering niet zo sprekend. Het glas voor haar gezicht is niet fraai en leidt erg af. ook de rommel op tafel en rommelige schikking van de stoelen maken de foto voor mij niet prettig om naar te kijken.
Vraag terug aan de TS, was dit een vooraf bedachte opzet of zag je dit pas achteraf.
Groet,
Richard
Vraag terug aan de TS, was dit een vooraf bedachte opzet of zag je dit pas achteraf.
Groet,
Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
kijk ook eens op flickr
- Stafford
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 276
- GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
- WoonplaatsCOLON Zeeland
- CONTACTCOLON
Ik deel deze mening...Rijk schreefCOLONHet glas voor haar gezicht is niet fraai en leidt erg af. ook de rommel op tafel en rommelige schikking van de stoelen maken de foto voor mij niet prettig om naar te kijken.
Snap de bedoeling van TS ook wel maar vind dat er teveel storende elementen in de foto zitten..
Het idee is leuk, de uitvoering minder (IMHO)
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Shooter+
- BerichtenCOLON 32
- GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
- CONTACTCOLON
Ik was benieuwd naar wat mensen zouden zien, zouden ze het missen van de 2/3 verhouding noemen, zouden ze rommelige tafel noemen, zouden ze de overeenkomsten zien tussen het meisje en Anne Frank. Kortom, ik was benieuwd naar hetgeen mensen zouden zien.
Daarbij, het moment dat je krijgt is een split second. Het meisje zit en kijkt en beweegt verder. Ze is denk ik 11 of 12 jaar oud. Dus het is "het" moment, er is geen controle over de situatie (zoals in studio). De stoelpoten missen i.v.m. obstakel dat het zicht op de poten wegnam vanauit mijn standpunt ( ik draaide net 180 graden om naar dat meisje en zag dit beeld ontstaan en moest dus afdrukken).
Daarna ben ik even blijven hangen en kwam de rest van het groepje vriendinnen erbij ... dus weg was het beeld, maar dat leverde weer andere (meer levendige) beelden op. Maar ik miste daarin de overeenkomst.
Daarbij, het moment dat je krijgt is een split second. Het meisje zit en kijkt en beweegt verder. Ze is denk ik 11 of 12 jaar oud. Dus het is "het" moment, er is geen controle over de situatie (zoals in studio). De stoelpoten missen i.v.m. obstakel dat het zicht op de poten wegnam vanauit mijn standpunt ( ik draaide net 180 graden om naar dat meisje en zag dit beeld ontstaan en moest dus afdrukken).
Daarna ben ik even blijven hangen en kwam de rest van het groepje vriendinnen erbij ... dus weg was het beeld, maar dat leverde weer andere (meer levendige) beelden op. Maar ik miste daarin de overeenkomst.
copyright Friso Kooijman
tja, je vraagt een mening, dus bij deze: je verklaart een hoop mankementen aan de foto. Maar dat neemt ze niet weg. Als je de 100m in 15 seconden loopt omdat je 2 linkerschoenen aan hebt, een verstuikte enkel en het startschot niet hoorde verklaart het een hoop, maar een medaille krijg je er niet mee.
Kortom, situatie is goed gezien, kan een heel goede plaat worden, maar ik zou het idee uitwerken en er ook een mooie foto van maken.... Vooral het glas voor haar gezicht en de ruime compositie doen m.i. afbreuk aan je idee.
Kortom, situatie is goed gezien, kan een heel goede plaat worden, maar ik zou het idee uitwerken en er ook een mooie foto van maken.... Vooral het glas voor haar gezicht en de ruime compositie doen m.i. afbreuk aan je idee.
[size=84]onderschrift[/size]
-
- Shooter+
- BerichtenCOLON 32
- GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
- CONTACTCOLON
Ik vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
copyright Friso Kooijman
- Sushi
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2840
- GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
- WoonplaatsCOLON Rhenen
- CONTACTCOLON
Het is eerder dat wij het alleen met de foto moeten doen en het verhaal erachter niet weten. De emotionele waarde is voor jou dus al vele malen hoger. Wij kunnen die alleen uit de foto halen. En dat is juist iets dat je moet leren van je af te zetten. Je eigen emotionele waarde kan je niet overdragen op een ander. Alles moet je met de foto doen. Neem een voorbeeld aan mensen die foto's plaatsen van hun eigen kinderen. Zo'n foto is in hun ogen altijd goed. Dat recht hebben ze hoor en ik geef ze ook groot gelijk uiteraard maar zelf kan je op zo'n moment nooit objectief naar een foto kijken.FKFotografie schreefCOLONIk vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
Dus probeer je eigen emotionele aan de kant te zetten of deze juist met de foto over te dragen. Wij kunnen immers niet langs de foto op kijken....
ik snap je opmerking niet zo, vooral de negatieve ondertoon erin. Je wilt toch iets over jouw foto horen, het gaat toch niet over andere fotografen? Die waren er niet bij.FKFotografie schreefCOLONIk vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
En soms is het in een situatie niet haalbaar om er een mooie plaat uit te halen. Is ook niet erg, maar schiet niet zo snel in de verdediging joh, de adviezen hier (de mijn in ieder geval) zijn goed bedoeld. En zeggen wat mij betreft niets over jou als fotograaf, alleen over wat ik van deze foto vind.
[size=84]onderschrift[/size]
- Beasar
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3443
- GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
- WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
Ts heeft aangegeven dat dit dus een momentshot was zonder controle te hebben over belichting en compositie. Maw niet de condities die je in een studio terugziet. Dat de techniek van de foto niet volgens richtlijnen is heeft eigenlijk dus niks met dit topic te maken. Ik heb via Pb contact gehad met TS. Ik kreeg de induk dat deze vooral geïntreseerd was in wat de mensen in deze foto zagen. Ts heeft dus eigenlijk een beroep gedaan op onze fantasie. Ik snap dat dit topic anders is dan de meeste, maar ik heb niet het idee dat de ts negatief over wilde komen.FKFotografie schreefCOLONDaarbij, het moment dat je krijgt is een split second. Het meisje zit en kijkt en beweegt verder. Dus het is "het" moment, er is geen controle over de situatie (zoals in studio).
In mijn bewerking heb ik oa het schilderij van Anne Frank verplaatst om een betere compo te creëren. Ts en ik zijn benieuwd hoe jullie denken over het veranderen van de "waarheid".
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot