ff benieuwd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
FKFotografie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
CONTACTCOLON

22987

copyright Friso Kooijman
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Benieuwd in wat? Sorry, maar mi is dit een snapshot. Er valt veel meer uit te halen.
Daarnaast, is er een discussie geweest over de 1 foto topics zonder uitleg erbij. Probeer dit te vermijden.

Modbreak Rocker: Foto uit je post gehaald. Het is niet de bedoeling dat je andermans foto gaat bewerken en posten zonder te weten wat de doelstelling van TS is
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Jacques Plafond
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 500
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2009 15:02
WoonplaatsCOLON Baarn

benieuwd naar ?
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Denk dat iedereen wel benieuwd is (naar wat nu eigenlijk de vraag is ;))
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Er zijn inderdaad meer mensen nieuwsgierig naar de bedoelingen van TS. Hij heeft een pb gehad met de vraag om extra toelichting te geven. Verder opmerkingen hierover zijn niet meer nodig dus en zullen dan ook worden verwijderd.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ik vind op zich de foto wel een verhaal hebben en dus interessant.
Het meisje heeft wel wat weg van Anne maar dan van déze moderne tijd wordt mooi geillustreerd door de nieuwbouwwoning wat nét klaar is en de moderne plastic meubelen én bekertjes.
Maar ik vind de foto kwalitatief niet zo mooi wegkijken... Compositie vind ik ook niet zo mooi rechts is zo'n lege ruimte...
Misschien mooier in potretstand en de tafel er half op..... stoelpoten van meisje moeten wel zichtbaar zijn namelijk.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Pb verzonden.
Rocker schreefCOLONModbreak Rocker: Foto uit je post gehaald. Het is niet de bedoeling dat je andermans foto gaat bewerken en posten zonder te weten wat de doelstelling van TS is
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Koen Smit
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 320
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 07:57

Eens met Jeldo. Juist goed dat TS er niets bijzet, zorgt ervoor dat je zelf gaat nadenken over de foto in plaats van al een bepaalde kant op wordt gestuurd. Idee is goed, compositie kon beter.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Ik denk niet dat de TS het zo bedoeld heeft, om er niets bij te zetten, gezien de titel.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Geen idee wat de vraag is, maar ik vind de associatie tussen Anne Frank en het meisje in de foto erg sterk. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua outcast zijnde, al weet ik niet of de fotograaf dat er ook mee bedoelde.
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik snap het idee (denk ik) maar vind de uitvoering niet zo sprekend. Het glas voor haar gezicht is niet fraai en leidt erg af. ook de rommel op tafel en rommelige schikking van de stoelen maken de foto voor mij niet prettig om naar te kijken.

Vraag terug aan de TS, was dit een vooraf bedachte opzet of zag je dit pas achteraf.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

Rijk schreefCOLONHet glas voor haar gezicht is niet fraai en leidt erg af. ook de rommel op tafel en rommelige schikking van de stoelen maken de foto voor mij niet prettig om naar te kijken.
Ik deel deze mening...
Snap de bedoeling van TS ook wel maar vind dat er teveel storende elementen in de foto zitten..
Het idee is leuk, de uitvoering minder (IMHO)
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
FKFotografie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
CONTACTCOLON

Ik was benieuwd naar wat mensen zouden zien, zouden ze het missen van de 2/3 verhouding noemen, zouden ze rommelige tafel noemen, zouden ze de overeenkomsten zien tussen het meisje en Anne Frank. Kortom, ik was benieuwd naar hetgeen mensen zouden zien.

Daarbij, het moment dat je krijgt is een split second. Het meisje zit en kijkt en beweegt verder. Ze is denk ik 11 of 12 jaar oud. Dus het is "het" moment, er is geen controle over de situatie (zoals in studio). De stoelpoten missen i.v.m. obstakel dat het zicht op de poten wegnam vanauit mijn standpunt ( ik draaide net 180 graden om naar dat meisje en zag dit beeld ontstaan en moest dus afdrukken).

Daarna ben ik even blijven hangen en kwam de rest van het groepje vriendinnen erbij ... dus weg was het beeld, maar dat leverde weer andere (meer levendige) beelden op. Maar ik miste daarin de overeenkomst.
copyright Friso Kooijman
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

[Modbreak]Sfeerbepalende opmerkingen verwijderd.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

tja, je vraagt een mening, dus bij deze: je verklaart een hoop mankementen aan de foto. Maar dat neemt ze niet weg. Als je de 100m in 15 seconden loopt omdat je 2 linkerschoenen aan hebt, een verstuikte enkel en het startschot niet hoorde verklaart het een hoop, maar een medaille krijg je er niet mee.

Kortom, situatie is goed gezien, kan een heel goede plaat worden, maar ik zou het idee uitwerken en er ook een mooie foto van maken.... Vooral het glas voor haar gezicht en de ruime compositie doen m.i. afbreuk aan je idee.
[size=84]onderschrift[/size]
FKFotografie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 12:21
CONTACTCOLON

Ik vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
copyright Friso Kooijman
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Deze keer met toestemming van TS, alsnog mijn visie mbt deze foto.

22988

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

FKFotografie schreefCOLONIk vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
Het is eerder dat wij het alleen met de foto moeten doen en het verhaal erachter niet weten. De emotionele waarde is voor jou dus al vele malen hoger. Wij kunnen die alleen uit de foto halen. En dat is juist iets dat je moet leren van je af te zetten. Je eigen emotionele waarde kan je niet overdragen op een ander. Alles moet je met de foto doen. Neem een voorbeeld aan mensen die foto's plaatsen van hun eigen kinderen. Zo'n foto is in hun ogen altijd goed. Dat recht hebben ze hoor en ik geef ze ook groot gelijk uiteraard maar zelf kan je op zo'n moment nooit objectief naar een foto kijken.

Dus probeer je eigen emotionele aan de kant te zetten of deze juist met de foto over te dragen. Wij kunnen immers niet langs de foto op kijken....
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

FKFotografie schreefCOLONIk vind het grappig dat de meeste fotografen hier dus de situatie helemaal onder controle schijnen te hebben en alles naar hun hand zetten. Beetje studiowerk dus. Grappig.
ik snap je opmerking niet zo, vooral de negatieve ondertoon erin. Je wilt toch iets over jouw foto horen, het gaat toch niet over andere fotografen? Die waren er niet bij.

En soms is het in een situatie niet haalbaar om er een mooie plaat uit te halen. Is ook niet erg, maar schiet niet zo snel in de verdediging joh, de adviezen hier (de mijn in ieder geval) zijn goed bedoeld. En zeggen wat mij betreft niets over jou als fotograaf, alleen over wat ik van deze foto vind.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

FKFotografie schreefCOLONDaarbij, het moment dat je krijgt is een split second. Het meisje zit en kijkt en beweegt verder. Dus het is "het" moment, er is geen controle over de situatie (zoals in studio).
Ts heeft aangegeven dat dit dus een momentshot was zonder controle te hebben over belichting en compositie. Maw niet de condities die je in een studio terugziet. Dat de techniek van de foto niet volgens richtlijnen is heeft eigenlijk dus niks met dit topic te maken. Ik heb via Pb contact gehad met TS. Ik kreeg de induk dat deze vooral geïntreseerd was in wat de mensen in deze foto zagen. Ts heeft dus eigenlijk een beroep gedaan op onze fantasie. Ik snap dat dit topic anders is dan de meeste, maar ik heb niet het idee dat de ts negatief over wilde komen.

In mijn bewerking heb ik oa het schilderij van Anne Frank verplaatst om een betere compo te creëren. Ts en ik zijn benieuwd hoe jullie denken over het veranderen van de "waarheid".
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar