Catch of the day

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tealeaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2010 16:30
WoonplaatsCOLON Twente

Afgelopen voorjaar hoorde ik plotseling een heleboel kabaal op mijn balkon. Tot mijn grote verbazing had 1 van mijn katten een klein musje gevangen.
Ik heb niet gezien hoe hij de mus heeft opgegeten, maar blijkbaar was het wel lekker, want er bleven welgeteld 3 veertjes over :shock:


21865


Edit: ik zie dat hij na het verkleinen helaas wat in scherpte verminderd is :?
500D + Canon 18-200mm + Canon 50 mm 1.8 + Canon 70-200 4.0 L + Lowepro sport 200 aw + Nissin DI866 MKII
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Naar mijn weten is de mus een officieel beschermde diersoort in Nederland.
En eigenlijk zien we hier dan ook een misdrijf.
Het lijkt mij dan ook niet toepasselijk om hier fotos van te plaatsen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Je kan bij de politie aangifte doen tegen de kat...
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

@ mitchel
kan in feite niet want alleen mensen kunnen misdaden begaan, dieren niet
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
Tealeaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2010 16:30
WoonplaatsCOLON Twente

bobeldijk schreefCOLONNaar mijn weten is de mus een officieel beschermde diersoort in Nederland.
Ow, ik wist niet dat de mus beschermd was :oops:

Ik heb nog gekeken of de mus nog leefde, maar z'n nekje slingerde flink heen en weer. Ik vermoed dus dat z'n nek is gebroken door de kat.
Ondanks dat de mus beschermd is, lijkt het me niet noodzakelijk om de foto te verwijderen. Dit is gewoon de natuur en ik kan er niets meer aan veranderen.

Maar ik heb de foto niet gepost om een discussie op te wekken. Zijn er misschien nog opmerkingen of suggesties over de foto? Had ik bijv. meer kijkruimte aan de linkerkant moeten laten?
500D + Canon 18-200mm + Canon 50 mm 1.8 + Canon 70-200 4.0 L + Lowepro sport 200 aw + Nissin DI866 MKII
Gebruikers-avatar
Hayo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2008 13:19
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

ik had niet door dat de foto in de testcase stond (dacht dat het een snapshot was). Deze foto leent zich wel uitstekend voor een grotere dof zodat de dof niet alleen op de kat zijn/haar kopje is maar ook op de mus die nu toch wel wat onscherp overkomt. de compositie vind ik juist wel weer wat spannends hebben omdat je dus alleen een deel vd kat ziet daardoor lijkt et alsof je een beetje naar het hoogte niveau van de kat wordt getrokken.
Canon 60D|Canon EOS 350D|Tamron 17-50MM F/2.8|EF-S 18-55MM|EF-S 55-250MM IS|Canon Speedlite 430EX II|Konig Photo Tripod 30|Lowepro Slingshot 200 AW|Lowepro Nova 1 AW|Praktika MTL3 met Pentacon 50mm F/1.8
FLICKR
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar