Canon 7D probleempjes

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
koeneke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2011 09:54

Ik sta op het punt een Canon 7D over te nemen, nu zou ik graag van gebruikers hier vernemen of er al problemen met dit cameratype gekend zijn.

mvg
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb de mijne nu anderhalf jaar, gebruik hem wekelijks redelijk intensief (foto of 800 per week schat ik zo)
Ik ben nog geen problemen tegengekomen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

Ook ik heb goede ervaringen met de 7D.
Gemiddeld 700 foto's per week.
Vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik heb mijn 7D nu ook zo'n anderhalf jaar... goeie ervaringen mee, en nog nooit problemen gehad. Overigens red ik de 800 gemiddeld per week niet.. ;)
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Zeker minder intensief dan de bovenstaande heren maar nog nooit problemen gehad! Heerlijke camera ;-)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Ik heb ook geen problemen met mijn 7D gehad, maar maak niet zoveel als bovende
Ik vvind het een heerlijke camera
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ja, er zijn mensen die problemen hebben gehad met hun 7D. Net zoals er mensen zijn die problemen hebben gehad met hun 5DII. Bij alle types kan er wat kapot gaan. Bij de 7D ken ik alleen exemplarische problemen, van seriematige problemen is mij niets bekend.
Anoniem 4

7D, niet aan beginnen. :!: Eén en al ellende. :cry: Nooit eens iets spannends. :evil: Het kreng werkt altijd. :arrow: Nimmer een probleem zodat je eens een keer op het forum dringend om hulp kan vragen. :roll: Ik maak veel foto's en dan is het diep tragisch om te zien dat ze allemaal goed zijn. Je bent uren bezig om te kijken welke je kunt weggooien. :(
Dan besluit je om ze toch allemaal te houden, moet je er weer een harddisk bij kopen om ze op te slaan. :mrgreen:
Kortom, er moet in die prijsklasse wel heel iets bijzonders komen, wil ik overstappen. Mijn camera doe ik zelfs niet weg voor een prijs boven de huidige nieuwprijs. Zo gehecht ben ik eraan. Ook mij zijn geen seriematige problemen bekend en incidentele storingen vind je bij ieder camera-type.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

lol..

Leuke post. Lekker herkenbaar.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Dexter202

Ik heb de mijne nu ook bijna 1,5 jaar. aanvankelijk veel problemen gehad met de AF, die heb ik toen omgeruild tegen een nieuw exemplaar. Daarmee ook AF problemen gehad (weliswaar stukken minder dan de vorige, maar toch) en lange tijd niet echt tevreden over geweest. Deze op een gegeven moment naar Canon gestuurd, waar de AF opnieuw afgesteld is. Sindsdien ben ik er tevreden mee en schiet ik er ook een stuk meer mee.

Over het algemeen een fijne camera met prima kwaliteit. Ik denk dat ik gewoon (dubbel) pech had, hoewel ik wel meer van dit soort berichten gelezen heb. Maar laat je daar niet te veel van af schrikken, als er niks aan mankeert is het een prima camera!
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Naast Dexter zijn akkefietje ben ik het helemaal akkoord met bovenstaand. Zelfs in zo een mate dat ik mijn 40D in the long run ga inruilen voor een 7D als backup...
maar da's voor later...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Als iedereen gaat neerzetten hoe tevreden hij/zij is over de 7D, dan gaat dit een heel lang topic worden :)
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Tja en ook ik ben heel tevreden over mijn 7d :D
Anoniem 4

Maar al met al zijn we Koeneke hier niet meer tegengekomen. Waarschijnlijk wacht hij meer op de bevestiging dat de 7D een probleemcamera is.
Dan kan ie lang wachten. :D
koeneke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2011 09:54

Koeneke komt hier wel degelijk kijken wat er gepost wordt.
Van het AF probleem had ik al gehoord, maar dat lijkt gelukkig meer uitzondering dan regel te zijn.
Uiteraard moet maar juist jou camera dit probleem hebben, ik kan me inbeelden dat je dan even niet gelukkig bent.

Al bij al lijken de meeste gebruikers hier tevreden te zijn over hun camera, ook gelukkig maar.

Mijn vraag was bedoeld om kleine en grote minpunten te vinden die ik dan bij de test voor aankoop
kan controleren.

Ik bedank jullie voor de reacties, post gerust verder, ik blijf dit draadje zeker nog volgen en misschien post ik hier binnenkort
wel mijn eigen bevindingen met de 7D.

mvg
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

grote minpunten vinden zal je niet snel bij de 7D. Kleinere... tja, misschien gewicht, grootte, euh... ander bediening dan de vorige camera die je had, etc etc. Maar dat zijn dingen waar je allemaal overheen kan zetten behalve de fysische dimensies/eigenschappen. Maar da's iets wat je alleen maar zelf kan beoordelen door zelf vast te houden.

Zoals al gezegd, komende van een 400D naar een 40D naar nu een 7D. Ik wil niets anders meer dan een 7D. De andere 2 zijn ook dijken van camera's (alhoewel de 400D wel meeviel), maar toch... de 7D is voor mij het summum. Ik heb niet meer nodig dan die!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
koeneke
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 31 Jul 2011 09:54

Vanavond zal ik jullie misschien mijn eerste bevindingen kunnen meedelen (als de camera wordt aangekocht natuurlijk)
Ik wil jullie nu al danken voor de vele reacties.

mvg
Koeneke
Anoniem 4

Als je hem straks hebt, kun je hier een beetje mee oefenen

http://www.learn.usa.canon.com/gallerie ... ials.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://downloads.canon.com/CDLC/EOS7D_o ... ctions.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.learn.usa.canon.com/resource ... list.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://vimeo.com/7622493" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.learn.usa.canon.com/app/pdfs ... kGuide.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo is er nog veel meer te vinden. Veel plezier met je nieuwe camera.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb wel een probleem met mijn 7D












Ik mis een tweede kaartslot, een betere iso-performance, een beter dynamisch bereik, de mogelijkheid om een foto te raten (de sterren uit Photoshop) en meer van dat soort zaken :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Mijn enige probleem met een 7D is dat ik hem niet heb.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar