2e poging wielrennen

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Hoi,
vandaag heb ik voor de 2e keer een poging gedaan om wat foto's te maken van een wielerwedstrijd. Het is nog best lastig, maar wel leuk om te doen.

Tips zijn uiteraard welkom !

1.Afbeelding
2.Afbeelding
3.Afbeelding
4.Afbeelding
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Zoo, die gaan schuin door de bocht!
ik vind het zeker een nette serie. Alleen de eerste 5 zijn wel allemaal het zelfde idee/ dezelfde bocht.
bij de laatste twee is de snelheid goed te zien :-)
Gebruikers-avatar
Monique&Peter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2011 14:08
WoonplaatsCOLON Urmond

Hoi Marcel,

Hele mooie serie, mooi scherp en bij de laatste twee is de snelheid duidelijk te zien.

Alleen bij de laatste is het zadel scherp, de rest van de foto is minder scherp.

Groetjes, Monique
EOS1000D | EF-S 18-55 | EF 50 f/1.8 II | EF 70-200 f/4L USM
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

Marijn A schreefCOLONAlleen de eerste 5 zijn wel allemaal het zelfde idee/ dezelfde bocht.
ik ben helaas maar even gaan kijken, dus heb niet echt kunnen verkassen....
Monique&Peter schreefCOLONHoi Marcel,
Alleen bij de laatste is het zadel scherp, de rest van de foto is minder scherp.
Klopt, maar ik vond de inspanning van de fietser wel mooi, dus heb ik hem toch gepost :)
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie dynamiek in die laatste plaat! Wat betreft die "bocht" foto's vind ik foto 1 gelijk al het best. Mooi te zien hoe schuin die gaat. Prima compo!
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
borg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 10:46
WoonplaatsCOLON Born

Hoi Marcel,

Manlief wil graag weten waar je deze foto's gemaakt hebt (zelf wielrenner...)

Verder vind ik dat er op foto 1 en 2 wat veel asfalt staat. Wat mij betreft worden het betere foto's als je de onderste helft er af snijdt. Foto 6 zou ik rechtzetten, het ging tenslotte niet bergop. Foto 6 en 7 zijn ook iets overbelicht. Ik ben er voor mezelf niet over uit, of ik het nou wel of niet jammer vind dat deze laatste bewogen zijn. Vwb de achtergrond vind ik dat mooi, je ziet er de snelheid aan. Alleen jammer dat de voeten en benen ook scherp zijn. Overigens weet ik uit ervaring hoe moeilijk het is om deze foto's te maken, veel moeilijker dan foto's van voor of schuin voor.
Correct me if I'm wrong...
Gebruikers-avatar
marcel73
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 584
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2005 22:19
WoonplaatsCOLON Breda
CONTACTCOLON

borg schreefCOLONHoi Marcel,

Manlief wil graag weten waar je deze foto's gemaakt hebt (zelf wielrenner...)

Verder vind ik dat er op foto 1 en 2 wat veel asfalt staat. Wat mij betreft worden het betere foto's als je de onderste helft er af snijdt. Foto 6 zou ik rechtzetten, het ging tenslotte niet bergop. Foto 6 en 7 zijn ook iets overbelicht. Ik ben er voor mezelf niet over uit, of ik het nou wel of niet jammer vind dat deze laatste bewogen zijn. Vwb de achtergrond vind ik dat mooi, je ziet er de snelheid aan. Alleen jammer dat de voeten en benen ook scherp zijn. Overigens weet ik uit ervaring hoe moeilijk het is om deze foto's te maken, veel moeilijker dan foto's van voor of schuin voor.
-Foto's zijn gemaakt in Rijsbergen ( NB)
-Asvalt aan de onderkant is bewust voor gekozen, ben zowat op mijn buik gaan liggen om dit te bereiken :D
-Het overbelichte op foto 6 en 7 valt wel mee vind ik :oops:
-De laatste foto's zijn "bewust bewogen " dit is een techniek die ook wel " panning" wordt genoemd.. :idea:
-Dat de voeten en benen ook scherp zijn is juist de bedoeling, alleen de achtergrond hoort hier " onscherp" te zijn :D
Gebruikers-avatar
borg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 10:46
WoonplaatsCOLON Born

- Foto's zijn gemaakt in Rijsbergen ( NB) We hadden al het idee dat het in NB was, Rijen kwam boven drijven, Rijsbergen lijkt er dan ook een klein beetje op.
-Asvalt aan de onderkant is bewust voor gekozen, ben zowat op mijn buik gaan liggen om dit te bereiken :D Waarom dan? Ik zie de toegevoegde waarde niet zo?
-Het overbelichte op foto 6 en 7 valt wel mee vind ik :oops: Je kunt de reclame in de zij van de renner nauwelijks lezen, ook de benen zijn te licht. Misschien een kwestie van smaak...
-De laatste foto's zijn "bewust bewogen " dit is een techniek die ook wel " panning" wordt genoemd.. :idea: Ik ken de term panning, ik vind het zelf niet meevallen om op de juiste snelheid mee te pannen. Kwestie van oefenen.
-Dat de voeten en benen ook scherp zijn is juist de bedoeling, alleen de achtergrond hoort hier " onscherp" te zijn :D Ik bedoelde eigenlijk dat de voeten en benen onscherp zijn, typefoutje blijkbaar. Scherp kun je ze echt niet noemen.

Gr, Ingeborg
Correct me if I'm wrong...
Gebruikers-avatar
IDI_020
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 211
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Mokum
CONTACTCOLON

Ik vind het best een nette serie.
Een stuk asfalt in de foto is niet erg en storend, maar bij foto 2 had ik die dan horizontaal genomen. Bij die foto vind ik het ook links best wel een 'leeg' stuk en daarbij zonde dat aan de rechterkant een renner gedeeltelijk is afgesneden.

Wat betreft de laatste 2 foto's heb je de snelheid vast weten te leggen. Ik zelf weet hoe lastig pannen evt kan zijn.
Qua overbelichting vind ik nog meevallen, misschien dat je in nabewerking nog wat kan. Foto 6 had ik niet bergopwaarts gedaan, maar juist afdalend gezien de snelheid en de houding van de renner. Foto 7 zou ik, gezien de achtergrond, recht zetten. En jammer vind ik ook dat de scherpte op de zadel ligt. Doet verder niks af aan het moment (inspanning).

Gr. Jeff
"De weg naar succes is altijd onder constructie."

www.jeffreyvanbakel.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar