Anke @ Eppel Fotografie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Gisteren op de valreep een prachtige nieuwe achtergrond binnengekregen.
Samen met Anke hebben we er het volgende van gemaakt.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Drwizz,

Ontiegelijke mooie platen, vind ik.

Vooral foto 3, vind ik zeer prettig om naar te kijken; de rest overigens ook.

Wat ik zelf misschien anders gedaan had, is de kleurverzadiging een ietsje pietsje naar beneden: en dan in het roodkanaal. Maar dat is puur smaak!

Andere vraag: Waarom, knijp je bij sommige foto's het diafragma naar f22? Oké, meer scherpte/diepte, maar kon je het niet met een lagere diafragmawaarde redden? Is puur, een nieuwsgierige vraag. :wink:

Maar kortom: mooi!

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
erredobble
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2010 11:17

erg fraaie platen.
vind wel dat het bij de eerste net lijkt of ze dik is met de arm zo voor haar buik.
Dat ze dat niet is zien we daarna overduidelijk
Canon 550D : 18-135mm & 50mm f1.8
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Wat voor achtergrond is dit en waar vandaan? Erg mooi!
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Canon Benny: Bedankt voor je reactie! Ik zal de verzadiging eens bekijken in LR3.
Je andere vraag, Ik heb een Maxispot gebruikt op een BXri 500 en deze op de laagste stand ingesteld maar dit is een modifier die gruwelijk veel licht geeft.
Ik wilde dat spot effect blijven houden dus de lamp moest dichtbij staan. Vandaar de F22.

@erredobble: Bedankt voor je reactie. Dik zeg je niet tegen een model... De consequenties :)

@martinculemborg: Dit wil ik graag voor mezelf houden... Laten we zeggen dat ik een adresje hiervoor heb :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Erg leuke achtergrond.
Weer eens heel anders dan anders zeg maar.

Lekkere scherpe pics weer zoals gebruikelijk.
Toch moet ik bekennen dat ook bij mij door 1 en 3 een beetje een zwanger idee bij het model ontstaat. :oops:

Nog 1 klein dingetje wat mij opvalt.
De witte streep zeg maar op 2 (onderin) en 3 (borsthoogte) in de zwarte jurk.
Schittering op synthetische stof?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Frank64: Zwanger? Als je echt wilt zien dan is ze zwanger :)
Bij foto 1 okay...maar bij foto 3? Dude :)
Ja dat is schittering... Pffff
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

eehmm de 3 moest natuurlijk nr. 2 zijn.

En ik ken het model écht niet... Dus mocht het zo zijn...
mijn naam is haas.. ;<)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik snap Frank64 wel wbt commentaar op de eerste foto. Komt ook doordat het zwart daar weinig structuur meer laat zien / een beetje dichtloopt is mijn gevoel. Dit wordt dan versterkt door de arm die er wat ruimer om heen gaat. Maar op deze puntjes na heeft foto 1 wel veruit mijn voorkeur. Vind het een erg mooie blik, mooie kleuren en met shirtje zo net wat spannender.

De twee losse haren op foto 2 kan je nog even een clonestamp heen gooien. Ik vind deze alleen niet zo fraai geposeerd, door de pose + hoek komt haar buik voorbij haar borst.

Foto 3 gewoon weer erg mooi. Maar haar blik op 1 heeft mijn persoonlijke voorkeur dus dat is voor mij de winnaar.

Je kan toch wel verklappen wat voor soort achtergrond het is? Het lijkt me iets van een houten muur van een schuur oid. Aangezien je zegt dat je er een adresje voor hebt is het dus niet kliklaminaat van de Gamma op een standaard plank
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Sterke portretshoot . Bij foto 1 misschien jammer dat het stukje onder haar rechterelleboog pikzwart is maar het stoort me eigenlijk niet
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

@Canon Benny: Bedankt voor je reactie! Ik zal de verzadiging eens bekijken in LR3.
Je andere vraag, Ik heb een Maxispot gebruikt op een BXri 500 en deze op de laagste stand ingesteld maar dit is een modifier die gruwelijk veel licht geeft.
Ik wilde dat spot effect blijven houden dus de lamp moest dichtbij staan. Vandaar de F22.
Drwizz,

Duidelijk!

Je kunt dan inderdaad niet anders, dan het diafragma flink dichtknijpen.

De kleurverzadiging is puur persoonlijk, hoor. Ik houd van niet te hoog verzadigde portretten. In deze foto, vond ik het rood in de huidtinten mij heel ietsje te hoog, maar dat is smaak. Ik pak dat vaak lokaal aan in Ligtroom 3.3; ken je vast wel... :wink: 8)

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Canon Benny: Lightroom? Wat is dat? :)
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

E7picture schreefCOLON ....Je kan toch wel verklappen wat voor soort achtergrond het is? Het lijkt me iets van een houten muur van een schuur oid. Aangezien je zegt dat je er een adresje voor hebt is het dus niet kliklaminaat van de Gamma op een standaard plank
Drwizz schreefCOLONGisteren op de valreep een prachtige nieuwe achtergrond binnengekregen.
Samen met Anke hebben we er het volgende van gemaakt.
Hummmm echt goed gelezen had ik niet......schuren krijgt men doorgaans niet binnen.
Mooie achtergrond, wel jaloers :D
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Inderdaad een mooie achtergrond ! Mooie serie hierdoor. Kan wel meegaan in het te veel rood.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Drwizz schreefCOLON@Canon Benny: Lightroom? Wat is dat? :)
O, ik dacht dat je Lightroom niet kende. Dat is toch zo'n onbekend programma... :lol: :wink:

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar