zwart wit portret

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dit weekend nog wat foto`s gemaakt van mijn vrouw.
Deze in zwart wit vond ik wel mooi.
Alleen haar rechter oog vond ik wat donker maar als ik de foto lichter maak dan is haar andere kant van het gezicht weer overbelicht.
Dan maar zo laten dacht ik...

13370

Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik heb het idee dat je haar gezicht hebt bewerkt om de oneffenheden weg te halen, niks mis mee maar het is wel heel duidelijk te zien.
En als het mis heb, moet ik maar een andere bril kopen :lol:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Arie_Radijssie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 23:04
WoonplaatsCOLON Nederland

lijkt me wat veel verscherpt als ik naar de haarlijn linksboven kijk ,
voor de rest leuke foto

gr. Arjan
Ik hoop dat ik oud genoeg word om echt veel te fotograferen, hier op dit forum kan ik alvast ontzettend veel leren!!!!!
Gebruikers-avatar
ionize
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2010 14:48
WoonplaatsCOLON Deventer

Iets te ver gegaan in je nabewerking helaas, het krijgt een plastisch uiterlijk zo. Persoonlijk vind ik een grove korrel in zwart-wit veel mooier, dit is veel te fijntjes. Wat betreft je belichting had iets extra's aan de rechterkant van het gezicht wel gemogen ja, extra lamp of reflextiepaneeltje? Ik krijg ook het idee dat je de achtergrond kunstmatig hebt geblurred. Dat kán wel, maar dan moet je het wel goed doen over meerdere layers. Nu neem je een stukje schouder mee in de blur en je hebt dit bij de haarlijn wat te kunstmatig gecorrigeerd. Beter een egale muur of gordijn achter haar volgende keer :)
EOS 50D | Speedlite 380EX | EF 70-200 F/4L | EF-S 15-85 IS USM
Velbon RUP-L43 Monopod | Crumpler Prettyboy 7500 XL
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Het was niet zo`n beste foto en ik heb er (te) veel aan bewerkt.
das op zich jammer want het is een mooie foto vond ik.
Als ik mijn iso hoger instel dan 200 word het beeld erg korrelig.
dat kan je wel weer weg werken maar het word er niet beter op.
Ik ben een beetje dom geweest en heb het orgineel weg gegooit omdat ik een beetje zat te balen van de behaalde resultaten, maar hier is de bewerkte kleuren versie.
De achtergrond heb ik inderdaad ook bewerkt en van die schouder was me eigenlijk nog niet opgevallen.
Ik ben wat aan het experimenteren met photoshop en het gaat al beter...maar nog niet goed genoeg.
Misschien moet ik de volgende keer eens proberen om in lagen te werken....maar das nieuw voor mij....
oefening baart kunst...bedankt voor de reactie`s

Ik zie nu ook dat het haar bij haar linker oor lelijk is afgekapt....mmmm.....balen

13373

Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

op haar schouder lijkt een soort halo te zitten , wie kan dat verklaren ....ik vind hem kleur mooier maar dat komt ook doordat de zw omzetting niet zo geslaagd is.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Die soort halo komt volgens mij van het "blurren" van de achtergrond.
Ik dat dat een instelling is die je kan veranderen en zoals ik begrpen had gaat dat beter als je de achtergrond bewerkt met lagen.....dat zal ik de volgende keer zeker proberen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar