Mijn allereerste serie.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Hier mijn allereerste serie, ik ben absoluut beginner en wil graag van jullie leren. Wel zit ik op cursus.
De tulpen zijn gemaakt in een kamer waar ik de rolluiken van heb gesloten voor complete duisternis.
Ik heb mijn eos 7d met 15-85 mm lens op een statief gezet, sluitertijd ligt rond de 1/1.7 sec., diafragma 5.6 en de iso op 100.
Vervolgens heb ik met een lampje op de bloemen geschenen en een foto gemaakt.
Ik heb de foto's niet bewerkt qua kleur of helderheid, ik heb er alleen maar een klein randje om gemaakt en verkleind voor op het forum
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat ik er eventueel nog aan zou kunnen bewerken.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik vind ze prachtig Diana, heel mooi.
Enne Welkom!!
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Nou , als jij een beginneling bent dan voel ik me totaal nietig !! Heel mooi gedaan. Schitterend licht en kleurenspel.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

erg mooi gedaan hoor, ik vind ze zelf al showcase waardig...

erg mooi effect zo met de lamp, eens een heel andere kant van fotograferen van tulpen.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

had liever iets meer licht gezien en dan met name van achter de betreffende tulpen, mis nu net even die sprankeling wat een blomen zo mooi maakt, maar dacht al waarom zijn die rolluiken dicht gisteren toen ik voorbij reed, nu snap ik het :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
mrhanky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 251
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2005 13:19
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Mooie serie die echt wel showcase waardig is. Paar puntjes om op te letten. Ik zou foto 4, 5, en 6 weg halen. Foto 4 en 5 missen scherpte en bij foto 6 is de stamper overbelicht.

Verder zorg je door 4, 5, en 6 weg te halen er ook voor dat het echt 1 serie wordt.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

@hbarkhof - ben echt beginneling hoor, je hebt de rest van mijn foto's nog niet gezien die moeten nog heeeel veel verbeterd worden.

@Closeshooter - ik vond het juist mooi de bloemen op de achtergrond wat wazig, ik vind het iets mysterieus hebben.

@mrhanky - je hebt inderdaad helemaal gelijk wat betreft 4, 5 en 6. Ik ben het anders gaan bekijken en inderdaad.
Maar ik laat ze toch nog even staan voor overig kritiek :oops:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar