Ervaringen met de Dell U2711 monitor?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Zoals sommigen van jullie vorige week wel hebben meegekregen heb ik mijn oude 21 inch Samsung S-PVA minitors verkocht omdat mijn ogen zo slecht worden dat de schermen fysiek gewoon te klein voor me werden.

Eigenwijs als ik ben heb ik een 'gewone' 27 inch TN monitor van Samsung aangeschaft (P2770) maar nu ik hem een kleine week in huis heb moet ik toch eerlijk bekennen dat hij voor alles geschikt is, behalve fotobewerking.

Dus ging ik op het internet maar eens verder zoeken naar iets wat mij wellicht toch tevreden zou kunnen stellen, en tevens qua prijs ook nog eens een beetje te behappen is. Na een paar avonden de éne recentie na de andere (van verschillende merken en modellen) te hebben doorgelezen op internet kom ik tot een verbazingwekkende conclusie. Vrijwel overal word de Dell U-2711 heel erg hoog aangeschreven. Het scherm is 27 inch en heeft een IPS scherm van zeer hoge kwaliteit.

Hier kan e.e.a. aan technische data gevonden worden: KLIK

Wat mij zeer aanspreekt is de hoogwaardige fabrieksinstelling voor de sRGB en AdobeRGB instellingen. Dat zou inhouden dat je niets hoeft na te calibreren als je één van deze twee kleurspectrums gaat gebruiken.

Mijn vraag is nu of iemand op dit forum beschikt over de Dell U-2711 en er ook zelf mee werkt. En dan is de volgende vraag altijd automatisch of- en hoe hij bevalt.

Ik zou dus zeggen, laat maar horen. Hoe meer, hoe beter!

Ik moet gewoon op korte termijn een goede IPS of PVA panel hebben in zeer groot formaat (27 inch). Eizo spant natuurlijk de kroon, maar qua prijs valt dat buiten mijn budget. Ik heb gekeken naar de Samsung 275T maar deze kwam toch niet zo denderend uit de bus bij professionele recenties. De Dell U-2711 daarentegen wel.

Maar er gaan naar mijn mening niets boven de woorden van actuele gebruikers van de schermen, dus laat je graag horen, voordat ik een zoveelste impulsieve 'blunder-aankoop' bega.

Hieronder dus graag jullie mening over de Dell Ultrasharp U-2711 en trek me over de streep. :mrgreen:

Thanks!

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

John,

Misschien niet het antwoordt op jouw vraag, maar is een CRT beeldscherm van LaCie niets voor je? Ik heb hier de 22inch van, dus ik weet niet of hij er nog groter is...

Doe mij maar een CRT boven alle andere beeldschermen...

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

John, was jij niet de auteur van het "TFT schermen voor fotobewerking. Welke? Waarom?" artikel?
Het verbaast me dat je jezelf gepijnigd hebt met de Samsung SM P2770HD, aangezien die een TN paneel heeft.

Een vriend van mij heeft de Dell Ultrasharp U2711 en is er erg content mee!
Hetzelfde paneel wordt overigens gebruikt in de 27" iMac.
Hou wel rekening met de relatief hoge pixeldichtheid van 109ppi.
Bereken ppi in google met de zoekstring: sqrt(2560^2 + 1440^2)/27

Ter vergelijking: de Samsung Syncmaster 275T Plus heeft 84ppi.
Een monitor met dezelfde lage ppi is de Eizo Flexscan SX2761W maar die kost het dubbele.
Laatst gewijzigd door 1 op Pieterr, in totaal 3 keer gewijzigd.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONJohn, was jij niet de auteur van het "TFT schermen voor fotobewerking. Welke? Waarom?" artikel?
Het verbaast me dat je jezelf gepijnigd hebt met de Samsung SM P2770HD, aangezien die een TN paneel heeft.
Ja, dat was ik. :mrgreen:

Soms moet je even roeien met de riemen die je hebt. Ik vond het zeker het experiment waard, gezien de relatief lage prijs voor de P2770 (€ 285,00)

We zitten inmiddels 4 jaar verder (sinds ik dat stuk schreef), en ik was gewoon nieuwsgierig of TN panelen een grote ontwikkeling hebben doorgemaakt. Niet echt dus. :(

De P2770 kan ik wel weer op Marktplaats slijten met een paar tientjes verlies, daar gaat het niet om.

Dank voor de overige informatie. In welke zin moet ik rekening houden met de hoge pixeldichtheid? Wat heeft dat voor nadelen? (of voordelen)

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Musicjohn schreefCOLONIn welke zin moet ik rekening houden met de hoge pixeldichtheid? Wat heeft dat voor nadelen? (of voordelen)
Voordeel: erg fijn voor fotobewerken!

Nadeel: in de standaardinstellingen worden teksten in menu's etc. erg klein. Je kunt in Windows echter wel de fontsizes e.d. makkelijk globaal aanpassen.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Dank voor het antwoord Pieter.

Ik ben overigens nieuwsgierig hoe het kan zijn dat de monitor aangeboden word voor ca. 720 euro terwijl Dell zelf een prijs van € 952,00 hanteert, en (bijv.) een computerwinkel als Informatique ook die prijs hanteert?

Als ik bij Redcoon zou kopen, krijg ik dan misschien 2e keuze panels? (met dode pixels ofzo)

Ik vind het nogal wat dat het prijsverschil zomaar 230 euro kan bedragen. :shock:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dell wordt door meer aanbieders onde de dellprijs aangeboden :wink:
http://tweakers.net/pricewatch/253713/d ... u2711.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk niet dat ze afdankertjes verkopen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Als je bij een webwinkel bestelt heb je het recht om je aankoop binnen 7 dagen terug te sturen, dus ik zou me niet te druk maken om dode pixels.

Hoe de straatprijzen van dit soort producten tot stand komen zal denk ik voor ons een raadsel blijven. Evenals hoe EasyJet en RyanAir een lonende business kunnen hebben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar