Kale ruimte huren als 'dag studio'?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Hoi,

Ik huur zo nu en dan de studio van Hans Westerink. Die heeft het echt keurig voor elkaar voor een hele schappelijke prijs maar ik voel me daar toch altijd wat geremd om aan zijn dure spullen te zitten. Nu heb ik een zolder over (+/- 4 x 6 meter) die ik voor een aantal dingen kan gebruiken maar (zeker met de schuine daken) gaat een fullbody daar nooit lukken. Ik zat dus te denken dat als ik mijn spul "portable"-houd dan moet ik zo nu en dan toch ook wel ergens een kale ruimte kunnen huren voor 1 dag. Maar in een straal van zo'n 50km rond om Lelystad heb ik nog niet echt iets geschikt kunnen vinden. Bedrijfsruimtes zat maar dat zijn allemaal contracten en het is voor mij maar hobby dus dat is geen optie.

Is dat echt zo'n rare gedachte of zoek ik gewoon verkeerd? Heeft iemand tips? Zijn er meer mensen die op deze manier werken?

Mark
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Lelystad en omgeving ken ik niet maar in jou geval zou ik uit kijken naar een oefenruimte waar muzikanten spelen en die dan voor een avondje of middag huren.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Als je zoekt naar kantoorruimte voor beginners, vergaderzalen, flexibele werkplekken enz. kom je genoeg opties tegen :)
Andere opties zijn een dakkapel, verhuizen of een andere kamer omtoveren tot studio ;)

Je kan eventueel ook zoeken naar leegstand beheer, dan kom je diverse organisaties tegen wellicht dat ze je in contact kunnen brengen met een andere huurder of je een mooi pand aan kunnen bieden?(kost vaak minder als dat je denkt)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Vindt het geen rare gedachte hoor ;) En ik lees graag even mee, want jouw cirkel van 50km overlapt grotendeels mijn cirkel :D
Ik bouw het nu in de woonkamer op, en heb ook al weleens zitten kijken naar iets soortgelijks. En omdat het hobbymatig is zoek ik dan uiteraard ook zo voordelig mogelijk...Kwam laatst wel een studio in Almere tegen voor 23,75 per uur (incl. apparatuur), maar voor een half dagje ben je dan toch alweer 100,- kwijt, en dat doe je niet als je gewoon wat wilt spelen en oefenen.
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik heb heeeel veel ruimte, zal mijn gedachte er eens over laten gaan. . . .
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

martinus schreefCOLONIk heb heeeel veel ruimte. . . .
Misschien kan je ook verklappen hoe je dat voorelkaar hebt gekregen ipv dat vanaf nu elke EOS-er gebruik wil maken van jouw stekkie (zet mij er anders maar bij hoor op de lijst) :P
En zou het graag breder willen trekken: als er EOS-ers die suggesties hebben van het verkrijgen van studioruimte en welke stappen die ze daarvoor gezet hebben, ik ben heel erg benieuwd.

Ik kan mijn rekeningen elke maand goed betalen, maar budget om gemakkelijk in de randstad een extra ruimte er bij te nemen heb ik zeker niet. Ik vind het idee van WireWess erg goed, maar zijn hier ook ervaringen mee odat er concrete tips (en tel nr.'s) gegeven kunnen worden?
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Wat mijn betreft mogen er inderdaad allerlei tips geroepen worden ja! Lege kantoorruimtes etc zijn er inderdaad wel genoeg, maar ik ben niet echt op zoek naar iets waar je weer met een maandelijkse huur aan vast zit... En ik ben bang dat je dat soort ruimtes niet voor een halve/hele dag kan huren voor een leuk bedrag.
alexkoel
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 17:26

Voor hen die in de buurt van Alphen en Leiden wonen.

Studio Oosterman in Aarlanderveen ( http://www.studiooosterman.nl/ ). Hier is ruimte voldoende voor een fanfare orkest inclusief publiek. Ik heb het met mijn Bigband ook een keer gehuurd. Weet de prijs niet meer precies, maar het was volgens mij heel schappelijk. De ramen in deze ruimte kunnen volgens mij met hele dikke gordijnen worden geblindeerd.

Het pand van Concordia in Waddinxveen ( http://www.concordia-waddinxveen.nl). Zij verhuren eens in de 14 dagen aan de bigband waar ik in speel en hebben, lijkt me, zo nu en dan ruimte vrij. We betalen volgens mij ergens in de buurt van de € 50,-- per avond. Hier moet je wel wat spul meenemen als je overdag wilt werken om het licht van een drietal smalle hoge ramen wilt buitenhouden.

Bovenstaand is wellicht niet in de buurt van Almere, maar voor hen die wat zoeken.....
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

E7picture schreefCOLON
martinus schreefCOLONIk heb heeeel veel ruimte. . . .
Misschien kan je ook verklappen hoe je dat voorelkaar hebt gekregen ipv dat vanaf nu elke EOS-er gebruik wil maken van jouw stekkie (zet mij er anders maar bij hoor op de lijst) :P
En zou het graag breder willen trekken: als er EOS-ers die suggesties hebben van het verkrijgen van studioruimte en welke stappen die ze daarvoor gezet hebben, ik ben heel erg benieuwd.

Ik kan mijn rekeningen elke maand goed betalen, maar budget om gemakkelijk in de randstad een extra ruimte er bij te nemen heb ik zeker niet. Ik vind het idee van WireWess erg goed, maar zijn hier ook ervaringen mee odat er concrete tips (en tel nr.'s) gegeven kunnen worden?

Ik ben voorgedragen door een kennis die al in het pand zat toen er iemand anders uitging. Het is inderdaad volgens het concept leegstandsbeheer. Als je dit eens gaat Googlen dan zijn er een aantal instanties in Nederland die dat verzorgen. Ikzelf huur het via Schrader en Schrader in Amsterdam en zij opereren landelijk. Vaak moet je inschrijven om voor een ruimte in aanmerking te komen. Qua huurkosten ga je hier hier zeker het schip niet mee in en is het zeker voor de hobby fotograaf goed te betalen. Als je af een toe een betaalde shoot doet heb je die kosten van huur er zo weer uit. Nadeel is natuurlijk dat wanneer een pand verkocht wordt je er binnen twee weken of een maand uit moet zijn.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

Ik bedoel inderdaad, net als Rocker, iets wat ik voor een halve of hele dag kan huren. Geen maand huren o.i.d.. Ik zat zelf ook al een beetje aan van die flexibele vergader ruimten te denken maar daar kan ik zo 1,2,3 ook geen geschikte plek voor vinden. Er is bij het station bijvoorbeeld wel een mooie plek ik Lelystad zelf maar daar kan je weer niet met de auto komen. Niet handig als je eigen spul mee moet slepen. Oefenruimten lijkt me inderdaad nog wel een optie. Daar ga ik ook nog eens even op zoeken. Nu ik er over nadenk zit er een soort van buurthuis hier om de hoek. Eens kijken hoe die werken.

@Rocker; die studio in Almere had ik inderdaad ook gevonden. Dan is Hans (zie topic start) goedkoper en heeft het (ook?) keurig voor elkaar. Maar ik zoek gewoon wat meer vrijheid. Er schijnt er ook nog 1 in Dronten te zitten maar ik geloof niet dat die je zelfstandig/alleen laat werken. Als jij nog een leuk adresje tegen komt laat het me dan even weten, we zitten inderdaad aardig in hetzelfde gebied.

@Martinus; is inderdaad 50km :-) Denk er inderdaad maar eens over wat je kan bieden.
Gebruikers-avatar
KaleFietsbel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1004
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2009 17:12
WoonplaatsCOLON Heteren (Gld.)
CONTACTCOLON

eosrookie, de prijzen van leegstandbeheer zijn voor een maand vaak vergelijkbaar met wat jij voor 1 a 2 dagen betaalt.
Gebruikers-avatar
eosrookie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:58
CONTACTCOLON

@KaleFietsbel: daar lijk je inderdaad gelijk in te hebben. Ik heb nog niet zo heel uitgebreid gezocht maar wat ik zo tot nu toe gezien heb moet je wel zelf de nuts voorzieningen regelen. Maar ik ga hier zeker even wat verder in duiken.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Mocht je zoiets huren, dan huur ik hem weer graag af en toe een dagje van je ;) Voor mij heeft het voorlopig geen nut om een dergelijke verplichting aan te gaan omdat ik ook niet maandelijks een fotoshoot doe :) Zou het wel willen, maar dat is nu nog lastig te combineren met mijn gezinsverantwoordelijkheden :)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

eosrookie schreefCOLON@KaleFietsbel: daar lijk je inderdaad gelijk in te hebben. Ik heb nog niet zo heel uitgebreid gezocht maar wat ik zo tot nu toe gezien heb moet je wel zelf de nuts voorzieningen regelen. Maar ik ga hier zeker even wat verder in duiken.
Bij mij zit alles er bij in hoor (water, electra, verwarming) daar hoef je echt niets voor te doen of extra te betalen.
Eosrookie en Rocker, stuur mij even een e-mailtje ( m.schuijt@quicknet.nl) wanneer jullie evt zouden willen shooten. Kunnen we iig even overleggen wat de bedoeling is en misschien wat afspraken maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar