St, Servaasbasiliek Maastricht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jan59

Test foto's gemaakt op ISO1600 in St. Servaasbasiliek Maastricht met behulp van de 5D Mark II en de Canon 50mm /1.4 USM.
Ik denk dat ik nog eens terug ga met een setje volle accu's. Om ook ISO3200 en ISO6400 te testen, met dezelfde lens ! Daar is mooi licht !

9860

9861

9862

Laatst gewijzigd door 2 op Jan59, in totaal 12 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Hallo Jan,

Ik vind het erg jammer dat je niet geprobeerd hebt om de lampen en lampreflecties uit de compositie te halen.
Zo te zien was je alleen daar en had je genoeg mogelijkheden om om de objecten heen te draaien.

Neem de volgende keer een statief mee, verlaag de ISO, en ga op zoek naar een compositie met zo min mogelijk reflecties.

Ik ben benieuwd naar de volgende serie :-).

Gr.
Walter.
Jan59

Dat ik er nog eens terug ga is zeker, weet alleen niet of er met een statief gewerkt mag worden. Dat zou ik dus eerst moeten vragen.
Deze 3 foto's zijn min of meer snapshots om te zien hoe de foto's er uit zien op zo'n hoge ISO waardes. En dat van die lampen klopt !
Er hangen veel van die kleine spotjes je kunt bijna geen foto maken zonder die dingen in beeld te hebben. Toch is het op de een of andere
manier mooi licht.
Gebruikers-avatar
Rieva
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2010 19:21
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Beste Jan,

Een vraagje, zou je bij dit soort onderwerpen het spiegelen van het licht op het glas wegkrijgen met een polarisatie filter.

Groet Corné.
Jan59

Dat weet ik dus niet, want ik heb geen polarisatiefilter. Ik zal een polarisatiefilter gaan kopen en er mee leren omgaan
en dan nog eens terug gaan. Ook voor andere foto's waar (te) veel reflecties inzitten nog eens te maken m.b.v. een polarisatiefilter.
Dan zal wel af en toe een statief nodig zijn... In de fotografie kun je altijd wel wat bij leren... :roll:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar