Gedenk foto voor Joey

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

In december vorig jaar is onze eerste kat die we samen hadden overleden, Joey. Hij was voor ons heel speciaal, ook omdat hij heel lief voor ons was (voor anderen minder, vooral de dierenarts daar was hij super agi).
We hebben hem laten cremeren en van het crematorium hebben we de GPS coordinaten gekregen, dus we weten precies waar z'n as is uitgestrooid. Van die plek hebben we een foto gemaakt en nu wilde ik een foto van hem daarin plakken. Gisteren tijdens de cursus heb ik geleerd hoe. Ik vind alleen nog dat het duidelijk te zien is dat hij erin is geplakt, dus ik wil nog wat takjes om z'n pootjes heen klonen maar op de een of andere manier lukt me dat nog niet.
Ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

8680

Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hoi! Rot van jullie kat. Ik vind het dan ook altijd helpen als je er via foto's of zo toch nog even mee bezig kunt zijn.
Dat je de takjes niet kunt klonen komt waarschijnlijk omdat je niet alle lagen gebruikt, of de verkeerde laag actief hebt. Ik heb zelf een nederlandse fotoshopversie, Je moet bij het kloonstempel monster van alle lagen aanvinken en dan de goede laag activeren. Verder zou je de belichting van de kat wat aan kunnen passen en de randen wat verzachten met het druppeltje dat vervagen heet. Als het je niet lukt wil ik het graag voor je doen maar ik kan me voorstellen dat je het liever zelf doet. O, ik bedenk net dat jij misschien helemaal Photoshop niet gebruikt, jij deed een cursus Photoshop Elements, hè? Maar het lagen-idee zal wel overeen komen ...
Laat maar even weten of je hier iets aan hebt,
groetjes en succes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hai Elsbeth, dank je wel voor je tips. Ik ga eens kijken of het lukt Joe wat te verzachten want dat vind ik nog niet mooi in deze versie. Klonen ga ik dan ook opnieuw proberen.
Volgens mij werkt alles een beetje hetzelfde, de een zal uitgebreider zijn dan de ander, het is allemaal Adobe he? ;)
Maar ik wil het eerst zelf proberen, ik heb nog 2 cursus-zaterdagen te gaan, dus ik ben nog lang niet klaar. Enne ik hou je aanbod zeker in gedachten, dank je wel alvast.

Gr. Karina
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Als je de kat wat meer naar onderen zet, tussen de blaadjes, kan je de onderkant van de kat met de gum verwijderen. Zo hoef je niet te klonen, en verdwijnt de kat in de bladeren.
Om de zelfde lichtinval te krijgen bestaat een actie voor in CS. Weet allen niet zo snel waar die staat, en of die ook in Elements bestaat.
Wellicht is er iemand anders die het weet, anders ga ik voor je op zoek. Bij het uitknippen van dieren mis je ook vaak de haren, waardoor het er hard en uitgeknipt uitziet. Deze kan je mooi bijtekenen met het gereedschap natte vinger met een penseelgrootte van 1 en 2 pix afgewisseld, daarna de overgangen vd haren wat verzachten met de "druppel".
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ik lees hier allemaal tips die het werk wel doen, maar er niet geschikt voor is. Een gum is iets wat van het palette mag worden verwijdert, nooit gebruiken!

Deze tip is niet specifiek voor dit geval, maar voor alles wat je met lagen wil doen, werk met het masker!
Heel simpel gezegt, neem een achtergrondlaag, plaats daar de foto overheen van Joey, maak een laagmasker aan van deze laag. Als je nu op de laagmasker klikt activeer je hem, dan kun je me je brush of peneel (brush heeft zachtere randen) tekenen in de foto, dat tekeken doe je met de kleuren zwart en wit, verf je met zwart, dan maak je onderstaande laag zichtbaar, verf je met wit dan verberg je de onderstaande laag weer. Zo kun je constant weer herstellen. Als je je ene hand op de muis houdt en je andere bij de x (met x wissel je van voorgrondkleur naar achtergrondkleur) kun je erg snel en precies werken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

In Elements kan je niet met laagmaskers werken....
Dus is de gum een alternatief, welke je met de history brush weer kan corrigeren.
Maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden, en aangezien ze nog niet zo bekend is met Photoshop kan je het beter
zo simpel mogelijk houden.
Maar in CS kan je inderdaad beter met een masker werken zoals bobvanduin aangeeft.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Hmmm, bedankt Carla, ik heb wel eens met elements gewerkt, maar dit kon ik me niet meer herinneren ;)
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar