Sandisk Extreme III SDHC kaarten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Ben al in het bezit van een paar van deze kaarten maar heb wat geheugenuitbreiding nodig. Toevallig zag ik ze op de site van wehkamp redelijk goedkoop maar daar krijg ik steeds Extreme (SDHC) kaarten geleverd. Ook op andere sites zijn ze 'in bestelling'. Zie bijvoorbeeld hier. Het vreemde is dat de Mediamarkt een sticker op de kaarten heeft geplakt met als omschrijving Extreme III maar ook hier weer een Extreme (SDHC) kaart.

Zijn de originele Extreme III kaarten nog wel leverbaar?

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Voor zover ik weet heeft Sandisk de benamingen/types van de kaarten gewijzigd (ook het design is wat anders).
Op de website die je zelf hebt gelinkt zie je ook dat er bij de Extreme III (4Gb) een snelheid van 30 Mb/s wordt aangegeven net als bij de Extreme (16 en 8Gb, waar overigens nog in de omschrijving nog Extreme III bij staat).
De Extreme zou dus m.i. de vervanger van de Extreme III zijn (bij de CF-kaarten zou dan de Ultra de vervanger voor de Extreme III zijn, om het gemakkelijk te maken...).
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Dus toch. Ik had al zo'n vermoeden. Bedankt.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
MaFo-1
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2010 20:45
WoonplaatsCOLON Z-limburg
CONTACTCOLON

http://www.saake-shop.nl/home.html

Hier zijn ze vaak nog net iets goedkoper.....
Heel blij met een 5D MKII, 5D, 50D, 24-105 IS USM, 24-70 2.8, 17-85 IS USM, 70-200 2.8 IS USM, 50 1.8, Sigma 50 1.4 HSM, 100 Macro 2.8 IS USM, 580 EX, 430 EX, en bende geheugenkaarten, stapel CF'jes
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar