Mijn eerste keer...

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

Eind mei heb ik dan eindelijk ook mijn 1e huwelijksreportage gehad. Het was een zware.... ik maakte mij al zorgen toen ik hoorde dat het bruidspaar al weken stress had. Ze hebben zelfs vrienden van hun midden in de nacht opgebeld omdat ze het allemaal niet meer wisten. :|

De bruidegom was die dag dan ook behoorlijk zenuwachtig. Als ik met de camera in de buurt kwam keek hij mij recht aan met een strakke blik. Ik zag de bui al hangen voor de reportage. Ik moest iets anders verzinnen.

Het enig moment waarbij hij spontaan was, was als hij zijn vrouw kon kussen. Nou ja, dan doen we dat maar! :D Als ik daar dan een leuke opmerking over maakte, ontstond er opeens een spontaan moment! En dat moest ik dan snel vastleggen.

Maar eind goed, al goed! Zij zijn heel blij met de foto's en daar gaat het uiteindelijk om.

Vond het wel een zware dag. Ik werd gevraagd om vanaf het begin, tot aan het eind van de feestavond te fotograferen. Dat doe ik dus niet meer... dat vond ik achteraf gezien écht te lang. Verder vond ik de nabewerking wat tegenvallen. Ik had natuurlijk veel te veel foto's gemaakt, en dan moet je gaan selecteren. Steeds als ik ergens een gaatje had, zat weer achter de computer.

Nu nog een vraagje:
Ik moet het album voor ze gaan maken! Ik denk dat ik ze laat afdrukken bij Profoto.net (tenzij dat iemand een beter voorstel heeft). Maar waar haal ik zo'n album vandaan? Ze weten dat ik hobby fotograaf ben en dat ik niet zelf een album kan laten binden op maat. Kun je dit wel ergens online laten doen? Of hebben ze ergens mooie grote albums? Graag advies hierin. UPDATE: Ze willen dus een album met echte foto's, en dus geen digitaal album! Hoe pak ik dat aan?

Dan de foto's!
Ik hoor graag jullie reacties.

1 )

4078

2 )

4079

3 )

4080

4 )

4074

5 )

4073

6 )

4081

7 )

4072

8 )

4071

9 )

4082

10 )

4083

11 )

4076

12 )

4075

13 )

4084

14 )

4077

Laatst gewijzigd door 1 op aspers, in totaal 3 keer gewijzigd.
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

komplimenten, ziet er erg leuk uit en ik denk dat ze meer dan tevreden zullen zijn.
Naar aanleiding van je verhaal heb je dit profesioneel opgelost, netjes !
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hele mooie reportage, vooral die laatste foto vind ik super gedaan. Je kan er met recht trots op zijn.
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Inderdaad dat is zeker het moeilijkste wat je kan overkomen iemand die al in de zenuwen schiet als je met de camera in de buurt komt en zeker als het al indrukwekkend eruit ziet. Je hebt het zeker netjes opgelost, voor mij is 5 en 10 echt een knaller. Ik hoop dat het bij mij ook zo gaat, want in september ben gevraagd om wat foto's te schieten van me neefje zijn bruiloft, nu heb ik al stress hahaha en hun niet.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou, ik kan mij je zenuwen voorstellen. Ik vind dat je de sfeer in de foto's goed hebt weergegeven en het is een lekkere ontspannen serie (ondanks de spanningen) Ziet er gewoon lekker uit.Kleueren lekker, toning goed, leuk spelen met compo en scherptediepte.....prima. Wat mij wel stoort is dat je bijna 75 % van je foto's schuin maakt. Dat kan soms leuk zijn maar bijna de hele serie vind ik iets te veel van het goede.....

Groet Martijn
Anoniem 4

Sluit me helemaal aan bij het commentaar van Martinus. Op zich een mooie relaxte serie, maar zet er in godsnaam een paar recht. Het kijkt echt heel vermoeiend en dat zal het in het album zeker ook gaan doen. Wat het album betreft. Als je toch bij Profotonet laat afdrukken, waarom dan niet meteen gekozen voor hun album?
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Complimenten voor de foto's en complimenten voor je trucjes!!
Op de foto's zie je niks van de spanning bij het bruidspaar terug, het oogt juist heel ontspannen.
En dat voor een eerste keer......petje af :!:

V.w.b. digitale albums wil ik je graag door verwijzen naar EprintPro.
Zelf heb ik daar nu enkele albums laten maken en ik ben zeer tevreden!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
paulheijmink
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2009 17:17
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Mooie serie, inderdaad even oppassen met teveel schuine beelden.
Profotonet maakt een prachtig album, de software is uitermate vriendelijk. Afdruk op fotopapier, dus geen stippeltjes. Aanrader.

Paul
Look closely, the beautiful maybe small

Mijn website is vernieuwd ! : www.macrofoto.nl

Mijn macrofoto's maak ik (bijna) allemaal met de Canon MP65 lens en een Twinlite macroflitser van Canon.
Gebruikers-avatar
aspers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 11:32
WoonplaatsCOLON Beesel

paulheijmink schreefCOLONMooie serie, inderdaad even oppassen met teveel schuine beelden.
Profotonet maakt een prachtig album, de software is uitermate vriendelijk. Afdruk op fotopapier, dus geen stippeltjes. Aanrader.

Paul
Bedankt voor de tip over de te veel schuine foto's. Zo had ik het nog niet bekeken. Heb de foto's zo uitgesneden dat er zo min mogelijk ruis op staat. Daar is dat dus een gevolg van.

Over het album. Ze willen dus een album met echte foto's. Dus geen digitaal album. :(

Had ik er even bij moeten zetten. Sorry! Pas het meteen even aan
Canon 50D | Canon 300D (rebel) | Canon 50mm 1.8 | Canon 18-55mm f3.5 5.6 IS | Canon 70-200mm 2.8 L IS | Sigma 55-200mm | Soligor tussenringen
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

De foto's zijn erg leuk. Voor een eerste keer, klasse. Mijn eerste reportage ging zeker niet beter. Je hebt met de locatie een leuke sessie alleen met het paar neergezet (waarom laat je niks van de rest van de dag zien?). Een paar komen op mijn net niet helemaal lekker scherp over, bijvoorbeeld no. 2. Is dat vanwege de verkleining, is dat bewust, ? , ?

Kent het paar een digitaal album op fotopapier als voorbeeld? Is hoogglans papier, je kan er veel meer mee en als het persé moet kan je ook alles als enkel rechthoekig fotootje onder elkaar laten zetten. Mij lijkt inplakken onnodig en niet slim, bijvoorbeeld bijbestellen voor ouders van het paar wordt hiermee monnikken werk of onmogelijk...

Nabewerken vergt inderdaad een boel concentratie, motivatie en doorzettingsvermogen.

Argument dat je door je camera scheef te houden en dan foto's bijsnijden ook ruis kan verminderen volg ik niet helemaal? Hoe bedoel je dit.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Ik zou het in een album van Verka plakken met de inlegvellen en kalkbladen ertussen.
Ik heb er hier eentje over (zwart album van Empoli 30x40 formaat met inlegvellen en kalkbladen) Ik heb zelf afgelopen jaar 3 bruiloften gedaan maar vond het niet mijn ding. Daarnaast doe ik ook schoolfotografie, ook hier moet je een lading foto's bewerken en ik doe liever schoolfotografie dan bruiloften. Ik had bij Verka een extra boek besteld om er een voorbeeldalbum van te maken... .maar ik doe er dus niets mee.
Mocht je belangstelling hebben dan hoor ik het wel. Foto's kun je dan bestellen bij Profotonet en inplakken.

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Aspers,

Van eenvoudige tot zeer luxe album met losse bladen en kalkbladen ga ik altijd naar Ribblebox.
Als je hun een e-mail stuurt met het feit dat je misschien vaker een dergelijk album nodig hebt, krijg je een inlogcode en op verzoek een prijslijst.

Tevens kun je een setje monsters aanvragen (voorbeelden van papier en albumbekleding).

Ik heb al meedere keren zaken met hun gedaan en tot nu toe uitstekend bevallen.

Persoonlijk had ik dit toch eerder uitgezocht, als ik een dergelijke reportage moet maken. Dit zijn de weinige zekerheden die je al vast kunt hebben.

Kijk maar eens op www.ribblebox.com
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

mooie spontane reportage hoor. Zullen ze echt wel blij mee zijn. idd iets te vaak scheef misschien, maar dat kun je nog wel rechtzetten (grapje)
Heb laatst ook mijn eerste reportage gedaan en laten afdrukken bij profotonet met hun fotoalbum service. Foto's op echt fotopapier (niet digitaal) maar geen losse foto's. Mooi album geworden, maar had wel wat opstartprobleempjes bij hen (de lay-out van paginas kun je zien via: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 46&t=81339 dan heb je een beetje een indruk. verder geen ervaring dus vraag nog maar even rond zou ik zeggen
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar