Shoot met Wendy

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Oakleychris
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:01
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Beste Mede Eosser's,

Vorige week donderdag een shoot (zonder visa)gedaan met een beginnend model Wendy in het museumpark van Rotterdam. Deze foto's wil ze graag gaan gebruiken voor haar portfolio voor een modellenburo-website.

Ik hoor graag van jullie wat reacties. Alvast bedankt voor jullie commentaar.

1.

4399

2.

4398

Andere locatie nabij het museumpark en natuurlijk zoals jullie kunnen zien: andere kleding

3.

4397

4.

4396


Groeten Chris.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

ik vind ze niet zooo geweldig. Met name door haar glimmende gezicht maar ook zeker door de manier hoe ze kijkt. Niet echt vrolijk, maar ook zonder een zekere spanning. Lijkt me een goede reden om samen nog eens op pad tegaan
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Om eerlijk te zijn vind ik de eerste foto nog het geweldigste van de andere krijg ik niet echt een goed gevoel. Ik vind de kleding een beetje rommelig zitten en bij drie en vier lijkt het net of ze achterover hangt dat stoort een beetje.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Het is echt een prachtige meid waarvan fantastische foto's te maken zijn. Maar hier zie je dus duidelijk dat beide beginnend zijn. Geeft niks.
Er is idd nogal wat gespannenheid te zien in de foto's, De kleding vind ik niet echt geweldig (hoewel, dat valt ook eigenlijk wel mee) en ook haar poses zijn stijfjes. Je hebt haar vrij hard neergezet met je flitslicht en dat is jammer. Probeer het eens zonder of met een omnibounce en indirect. Qua bewerking kan er ook nog het een en ander aan gedaan worden, maar goed, dat komt allemaal wel.
Kortom, ik zou als ik haar was deze foto's niet gebruiken voor een PF, maar het nog eens over doen.
Als ik mag kiezen ga ik voor nr 2. Dat is de beste....
Succes
william langeveld
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 12:41
WoonplaatsCOLON groesbeek
CONTACTCOLON

beste chris,

bij foto 1 en 2 vindt ik kleuren van de kleding teveel de aandacht trekken. vooral voor model portfolio.
en bij foto 1 steunt ze op haar arm, daardoor wordt deze vrij massief

foto 3 en 4 missen net dat...

zou als ik jouw was nog een keer met haar op pad gaan.

groetjes william
http://www.williamlangeveld.nl
/ canon5d / ef 24-105mm 4.0 / ef 50mm 1.4 / visatec flitsset.
Gebruikers-avatar
avdakker
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 365
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2008 18:19
WoonplaatsCOLON Best
CONTACTCOLON

Wat mij vooral opvalt:
Het model is vrij klein en draagt nogal groot ogende naaldhakken op de laatste foto's, dat maakt haar nog kleiner. Ik denk ook dat je wat meer door de knieën moet, zodat zij wat langer lijkt :)
Zit zeker potentie in die meid :)
Canon 5D MKIII, Canon 5D MKII, Canon Speedlight 600EX -RF, Canon Speedlight 580EX MKII, Canon 70-200 F2.8 L USM, Canon 24-70 F2,8 L USM, Canon 24-105 F4 L IS USM, extender 1.4 Type I
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Eerlijk gezegd.....

Vind ik dit geen portfoliofoto's. Er valt absoluut meer uit te halen....
Kledingstijl vind ik vrij hard qua kleur, bandjes, kettingen maken de foto nog rommeliger.
Poses komen nog wat stijfjes over....

Gewoon samen nog een keer weer op stap gaan. Of in zacht daglicht buiten gaan shooten. Model zijn is niet makkelijk en naarmate je het vaker doet wordt het steeds gemakkelijker...
Het begin is er..... de rest komt vanzelf... dus. succes!

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
Oakleychris
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:01
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Dank jullie allen hartelijk voor het commentaar op de foto's. Ik ga mee met de kritieken die er op de foto's geleverd zijn.
Voor de volgende keer zal ik haar meer sturen qau kleding en zorgen dat het allemaal iets meer ontspannen is.
Voor het nabewerken zoek ik eigenlijk iets of iemand die mij ff net dat stapje verder kan krijgen, iemand een suggestie?

Chris
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Oakleychris schreefCOLON Voor het nabewerken zoek ik eigenlijk iets of iemand die mij ff net dat stapje verder kan krijgen, iemand een suggestie?
Wat wil je weten en waar heb je hulp
bij nodig!

Ik wil je best helpen!
-----

Wat mij ook erg opvalt is je logo.
Met je logo zelf is niks mis mee,
Maar hij is wel erg opvallend en aanwezig.

Ik weet niet wat voro bestand je logo is
maar mijn advies.
ze de opacity van de laag met je logo eens op %75
dan gaat hij net iets meer mee in de foto en is je logo niet zo heel erg
aanwezig!

Gr Dimitri
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Allereerst: foto's maken en plaatsen altijd doen. Ben zelf snel jaloers als ik nieuwe resultaten op het forum zie, zou zelf veel vaker achter de camera staan. Maar goed dat is iets anders.

Doordat je stelt dat het gaat om foto's die in een PF komen zal er kritischer worden gekeken en dus meer de verbeterpunten dan de zaken die leuk c.q. mooi zijn aan de foto (zo beleef ik het althans).

Wat mij opvalt:
- 4 foto's 4 verschillende formaat afbeeldingen
- ze kijkt stijfjes, maar ook vrijwel identiek op de foto's. Voor een PF, laat je diversiteit zien.
- ik mis close-ups
- ze heeft wel veel lagen kleding over elkaar heen aan, met name foto 2. Kleding op zich is leuk om te zien, maar op foto zal het snel dat rommelige geven wat al gemeld is.

Waarom direct op locatie werken? Dat is erg lastig poseren want het moet aansluiten bij de omgeving dat het een gevoel uitstraalt of je moet er iets tegendraads mee doen. In een studio kan een fotograaf zich echt concentreren op het model en is ook de concentratie van het model beter.

Meer vragen, kom maar op.

Succes

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Oakleychris
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:01
WoonplaatsCOLON Maassluis
CONTACTCOLON

Erik,

Waarom direct op locatie? Ik zal het je ff uitleggen.
De foto die ik heb gemaakt heb ik in een soort van opdracht gemaakt voor een beginnend modellenbureau. Van te voren heb ik meerdere malen aangegeven dat het beter was om eerst eens binnen wat dingetjes te doen met een beginnend model. Dit omdat je meer controle over het licht hebt en gewoon meer rust kan inbouwen,maar helaas dit was niet het geval.
Daarnaast, moet ik toegeven, was het voor mij de eerste keer dat ik werkte met m'n strobist-set buiten en stoeide ik nog wat met de instellingen. Dit alles is natuurlijk geen excus voor de mindere foto's maar toch...

Uitsnede, is idd zo ff niet opgelet tijdens het uitwerken.
close-up: www.kalkmanbeeldwerken.nl/wendy voor meer foto's
kleding: puntje van aandacht voor de volgende keer.

Ik hoor graag van,

Chris
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Hoi Chris,

je uitleg is duidelijk. Wel "grappig" om te lezen dat een beginnend bureau tegen het advies van een fotograaf in toch foto's van een startend model wil hebben op locatie. Ben benieuwd hoe het bureau in dat geval later omgaat met klanten mbt openstaan voor advies of afwijkende meningen. Strobisten lijkt me niet makkelijk, dat wil ik ook zelf graag snel onder de knie krijgen.

Terug naar de foto's / het model: wat vond Wendy zelf van de dag en de resultaten? Ik bedoel dan zowel de foto's als het poseren, de locatie, de kleding etc. Wellicht staat ze zelf open voor een vervolgshoot in een studio met jou zonder opdracht van het bureau.

Op je site vind ik Wendy4 het mooist (wel net weer 1 laagje te veel met die 2 bandjes naast elkaar) al had de flitser iets hoger mogen staan ivm schaduw.

Groet,
Erik
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar