Erasmusbrug 30-7-10

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
harada
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 17:03

Hier nachtshotje van de erasmus samen met me maatje wilden we rotterdam op de foto zetten tot we er achter kwamen dat er zomercarnaval was.



Afbeelding

18mm iso100 sluitertijd 10sec f3,5
Aut viam inveniam, aut faciam "Of ik vind een weg, of ik maak er één"
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Strakke plaat met 'n mooi lijnenspel van de brug. Enige (muggenzifterige) puntje is dat de horizon links en in het midden vrij druk oogt, terwijl rechts een 'gat' valt. Aan de andere kant, ik weet niet of het überhaupt mogelijk is om dat op te vangen zonder de foto vanaf het water te moeten nemen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Janvh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2010 19:09

ziet er mooi uit!
Altijd erg mooie lijnen en erg mooie verlichting van de Erasmus brug.

Misschien een tip voor de volgende keer om een beetje het vage van de foto af te krijgen: kleiner diafragma (f11 of nog kleiner) en een langere sluitertijd (bijv. 30 sec)
Dan krijg je ook gelijk mooie sterretjes om de lichtjes heen!
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Geweldige foto, zou misschien ook mogen weten vanaf welke locatie je deze hebt genomen. Ik ben de laatste nogal gek van nacht/avond fotografie en wilde binnenkort ook eens naar de stad gaan om te gaan fotograveren. Het lijkt wel het puntje van het noordereiland?
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
harada
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 17:03

@ vonderstealth
Ik weet niet of je bekend ben in rotterdam deze foto is vlakbij het (wpc) World Port Center. (holland amerikakade intikken bij googlemaps ):P genomen voordat gebouw is een parkeerplaats vanafdaar aan de waterkant.

@janvh
Tnx voor de tip ben nog niet zo een ster in avond/nachtfotografie dus alle tips zijn welkom.(zal er volgende keer aan denken)

@Bramos tja vanaf deze kant is de overkant juist heel druk qua verlichting. eigenlijk zou je hem vanaf die kant moeten fotograferen want de kant waar ik stond is juist weer donker. daar staan wel kantoren maar alleen bij wpc brand er licht ivm meldkamer 112 die daar zit voor de rest is het vrij donker.
Aut viam inveniam, aut faciam "Of ik vind een weg, of ik maak er één"
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

harada schreefCOLON@ vonderstealth
Ik weet niet of je bekend ben in rotterdam deze foto is vlakbij het (wpc) World Port Center. (holland amerikakade intikken bij googlemaps ):P genomen voordat gebouw is een parkeerplaats vanafdaar aan de waterkant.
Superbedankt en ik ben daar heel bekend daar ik werk schuin tegenover dat gebouw. Ik heb ook nog wel wat tips:
- gebruik een afstandsbediening of de timerfunctie om de kleinste beweging te voorkopen bij het indrukken van de knop.
- scherm je zoeker af met de dop die bij de cam geleverd heb gekregen, lichtval van achter.
- gebruik een kleinere diafragma dus 9 of kleiner voor mooier resultaat.
- als je camera het kan stel in dan in dat je spiegel opklapt (zit meestal in je adv. features gedeelte van je camera).

Het bovenstaande gaf mij ook het beste resultaat bij het maken van nacht/avondfoto's een week geleden in Frankrijk bij Le Mont-Saint Michel.
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
MichelleS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2009 20:39
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Wauw wat een prachtige plaat zeg!
Canon EOS 450D canon 18-55mm IS + canon 55-250mm IS + Speedlite 430EX II
Gebruikers-avatar
harada
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 17:03

Dankjewel :)
Aut viam inveniam, aut faciam "Of ik vind een weg, of ik maak er één"
Gebruikers-avatar
jan.veen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 11:50
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

mooie plaat niet veel mis mee alles is al gezegt
ik zo volgende keer meer naar achteren het einde van de pier bij hotel newyork gaan staan een mooie pano en de woontorens aan de boompjes lopen dan niet allemaal dwars door de tuien heen dit geeft een iets rustiger beeld

verder wil ik wel even toevoegen dat als je van de verlichting mooie sterretjes wil maken wel richting de F9 moet gaan maar de sluiter echt niet naar 30 sec hoeft 8 sec kan al voldoende zijn afhankelijk van het daglicht wat je nog hebt.
canon eos 400 D+grip|sigma 10-20 |sigma 17-70|tamron 70-300 telelens|sigma 105 mm macro|50 mm 1.8 II|en wat filters|speedlite 430 EX II

http://jan-veen.fotoport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
harada
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2010 17:03

Oke bedankt voor de tip als het meezit kan/mag ik binnenkort vanaf het dak van het wpc fotos maken :) deze foto is rond half 12 savonds gemaakt helaas geen daglicht meer zal idd volgende keer sluitertijd korter zetten en me f waarde rond de 9 houden.

Mvg

Harada
Aut viam inveniam, aut faciam "Of ik vind een weg, of ik maak er één"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar