[18+] Bianca@PiaR-Fotografie@Spa

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

vorige week een aantal dagen naar Spa geweest. Met streng selecteren kom ik nog tot dit aantal, meer op mijn site. Alhoewel ik ook een serie heb gemaakt (maar die mag ik nog niet publiceren) zijn het losse foto's en geen serie.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Wel done, mooi met de omgeving gespeeld.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
rickbuddingh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Montfoort
CONTACTCOLON

Gaaf zeg!!! Heel mooi gedaan met de natuurlijke omgeving. Echt heel cool!

Gr. Rick
EOS 40D, 24-105 F4 L IS USM, 70-200 F4 L USM, 580 EX II
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Supermooie foto's. Complimenten!

Foto 4 zou het op canvas gedrukt erg goed doen in m'n huiskamer!
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Anouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 20:21

Heb even rustig gekeken en toch wat comments, dus loop even foto voor foto langs...

1. Mooi gebruik gemaakt van de ruimte, maar Bianca staat wat raar. Haar standbeen loopt rechtlijnig door aan de lantaarnpaal en het been lijkt ietwat 'te' recht. Ik vind hem ook ietwat rood overkomen (ook je model).
2. De houding van de nek ten opzichte van het lichaam (dus de hoek van het hoofd) maakt van een ontspannen plaatje toch voor mij meer een gespannen indruk. Omdat ze vrij 'plat' is, was het ook iets handiger geweest een heup iets in te draaien zodat er meer vorm ontstaat. Verder zijn al die schuine bomen leuk maar maakt dit ook de foto vrij rommelig. Deze foto komt mij weer net iets te geel over.
3. Ik mis hier wat 'zachte' ontspanning in haar gezicht, waardoor ze niet helemaal lijkt te passen in de omgeving. Ook snap ik de paarse kleur niet helemaal zoals die overkomt op de foto, is die er in geshopt?
4. Deze vind ik de mooiste, compositie technisch ook, maar ik denk dat het beter had gewerkt als je model de andere kant op was gaan liggen en iets meer ontspannen had in haar armen en benen. Het doek werkt super, maar nu komt het stroompje net tussen haar benen vandaan en dat geeft bij mij toch een wat rare indruk. Had ze omgekeerd gelegen, dan waren haar blonde haren meegegaan in de stroom, dat had denk ik beter gewerkt. Ook de benen iets platter neerleggen had denk ik beter gewerkt.
5. Ook hier snap ik de uitdrukking van Bianca niet helemaal, ze kijkt wat geschrokken, maar waarvan? Ze lijkt daar niet op haar gemak. De omgeving is schitterend, maar het komt niet helemaal uit de verf...
6. Ik vind hier haar houding erg mooi, al mis ik haar vingers aan de voorkant (draaien) en wellicht had een heel iets lager camera standpunt in combinatie met minder voorgrond en meer achtergrond had haar iets meer gecomplimenteerd, want het lichtspel daar achter is super (misschien een iets andere uitsnede in een panorama nu die beter zou werken?).
7. Ze lijkt hier wat verloren in de ruimte. Zat net te kijken naar een iets andere crop en denk dat boven- en onderkant er af halen om er een verticale uitsnede van te maken beter werkt. Dan complimenteert de schitterende omgeving haar en vice versa.
8. Je pilaar/muur staat heel iets scheef, en ik denk dat een uitsnede met wat minder pilaar/muur rechts beter zou uitkomen. Ook hier mis ik wat ontspanning in haar gezicht.
9. Compositie hier is lekker, maar ik vind hem ietwat druk overkomen. Dit is wellicht wel de meest ontspannen foto van je model.

Maareh, nu ben ik wel benieuwd naar de serie die je nog niet mag publiceren... *grinnik*
piar-fotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 533
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2007 16:54
WoonplaatsCOLON Bleiswijk
CONTACTCOLON

Anouk schreefCOLONHeb even rustig gekeken en toch wat comments, dus loop even foto voor foto langs...


Bedankt voor je uitgebreide reactie, wil er hier en daar op aanvullen

1. Mooi gebruik gemaakt van de ruimte, maar Bianca staat wat raar. Haar standbeen loopt rechtlijnig door aan de lantaarnpaal en het been lijkt ietwat 'te' recht. Ik vind hem ook ietwat rood overkomen (ook je model).

de foto is in de gebouwen rood door het kunstlicht, maar het model is zeker goed van tint op haar huid door het flitslicht. Dat zie je op deze kleine internet versie wat minder, maar in het groot heel goed.

2. De houding van de nek ten opzichte van het lichaam (dus de hoek van het hoofd) maakt van een ontspannen plaatje toch voor mij meer een gespannen indruk. Omdat ze vrij 'plat' is, was het ook iets handiger geweest een heup iets in te draaien zodat er meer vorm ontstaat. Verder zijn al die schuine bomen leuk maar maakt dit ook de foto vrij rommelig. Deze foto komt mij weer net iets te geel over.

Leuk dat je dat zegt van die buik. Ik had zelf de opname gekozen waar het precies zo zat als jij suggereert, maar het model wilde er graag de platte buik hahahaha. Deze foto is deels geel, omdat er een gouden reflectiescherm van rechts is gebruikt, maar de achtergrond is neutraal gehouden en het flitslicht op haar voorkant is ook wit. Dat gele stukje is m.i. juist de kracht van deze plaat.

3. Ik mis hier wat 'zachte' ontspanning in haar gezicht, waardoor ze niet helemaal lijkt te passen in de omgeving. Ook snap ik de paarse kleur niet helemaal zoals die overkomt op de foto, is die er in geshopt?

In zoverre geshopt dat ik bestaande kleuren plaatselijk versterkt heb. Dus wel echt, maar versterkt. Aan alle foto's is trouwens miniem geshopt, het verschil met zo uit de cam is bij de meeste foto's nauwelijks te zien.

4. Deze vind ik de mooiste, compositie technisch ook, maar ik denk dat het beter had gewerkt als je model de andere kant op was gaan liggen en iets meer ontspannen had in haar armen en benen. Het doek werkt super, maar nu komt het stroompje net tussen haar benen vandaan en dat geeft bij mij toch een wat rare indruk. Had ze omgekeerd gelegen, dan waren haar blonde haren meegegaan in de stroom, dat had denk ik beter gewerkt. Ook de benen iets platter neerleggen had denk ik beter gewerkt.

als ze andersom ligt blijft er niets van haar gezicht over en krijg je snel inkijk... Plattere benen heb ik ook gedaan, maar dat zag er krampachtig uit door de harde en onregelmatige ondergrond...

5. Ook hier snap ik de uitdrukking van Bianca niet helemaal, ze kijkt wat geschrokken, maar waarvan? Ze lijkt daar niet op haar gemak. De omgeving is schitterend, maar het komt niet helemaal uit de verf...
Het waren de laatste foto's van die dag en ze had het inmiddels erg erg koud...wellicht dat ze dat uitstraalt, al vind ik de blik mooi, anders had ik wel een andere gekozen uit deze setting. Weer eens wat anders, wilde een onbevangen blik, geen geposeerde dat past hier niet.

6. Ik vind hier haar houding erg mooi, al mis ik haar vingers aan de voorkant (draaien) en wellicht had een heel iets lager camera standpunt in combinatie met minder voorgrond en meer achtergrond had haar iets meer gecomplimenteerd, want het lichtspel daar achter is super (misschien een iets andere uitsnede in een panorama nu die beter zou werken?).

Is erg modern tegenwoordig hoor vingers afhakken...hahahaha Dit was een van de eerste opnamen in deze setting en dat bleek achteraf de mooiste. Op de anderen zijn haar vingers wel zichtbaar, maar deze was veel sterker. Naar beneden lopen ook gedaan, maar duidelijk een stuk minder mooi.

7. Ze lijkt hier wat verloren in de ruimte. Zat net te kijken naar een iets andere crop en denk dat boven- en onderkant er af halen om er een verticale uitsnede van te maken beter werkt. Dan complimenteert de schitterende omgeving haar en vice versa.

Heb zelf ook lopen croppen en worstelen tussen genoeg van de omgeving laten zien en duidelijk genoeg ruimte voor het model. Dat was al bij de opname. Ik kan niet verder naar voren door het diepe water en minder groothoek bracht met te veel model en te weinig locatie. De huidige opname is overigens al een beetje gecropd. Vierkant zou hier wellicht beter werken, maar zowel boven als onder wil ik eigenlijk niets missen. Probleem is hier misschien wel dat het 2 opnamen in 1 zijn, dus geen evenwicht.

8. Je pilaar/muur staat heel iets scheef, en ik denk dat een uitsnede met wat minder pilaar/muur rechts beter zou uitkomen. Ook hier mis ik wat ontspanning in haar gezicht.

de pilaar staat tamelijk perfect recht hoor. Niet dat ik er opgelet heb, maar als ik de foto nu naar de kant van mijn browser schuif dan is dat vrijwel perfect recht. Dat beetje scheef zou heel gerust nog aan de natuurstenen pilaar kunnen liggen, kijk maar naar de verticalen in het gebouw er achter. Ben je nu niet een beetje aan het zoeken?????

ook daar had ik
9. Compositie hier is lekker, maar ik vind hem ietwat druk overkomen. Dit is wellicht wel de meest ontspannen foto van je model.

Maareh, nu ben ik wel benieuwd naar de serie die je nog niet mag publiceren... *grinnik*
Ik wil die serie ook graag plaatsen, daar zitten enkele betoverende en de mooiste van de week bij...even een maandje geduld of zo, ze komen echt wel....
Gebruikers-avatar
Kiss XII
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 08:54
WoonplaatsCOLON Gelaen-Noord

Doe mij foto 5 maar , maar dan ZONDER het model.
Het lijkt mij alsof ze erin ge-shopt is.
:wink:
KISS XII
Canon EOS 450D_Canon EF-S 18-55 IS_Canon EF-S 55-250 IS
Canon EF 35-80_Canon EF 35-135 USM_Tamron 18-200#2
Canon BG-E5_430EXII_270EX_RC-1_Vanguard Peking_Hama Star 63...Analoog glas:Pentacon_Sigma_Cosina_Hanimar_Primax
william langeveld
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 10 Jul 2010 12:41
WoonplaatsCOLON groesbeek
CONTACTCOLON

hallo peter,

weinig op aan te merken, topplaten.

groetjes william
http://www.williamlangeveld.nl
/ canon5d / ef 24-105mm 4.0 / ef 50mm 1.4 / visatec flitsset.
Gebruikers-avatar
DennisR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 10:44
WoonplaatsCOLON Geleen
CONTACTCOLON

Heerlijke platen. Mooie locaties die je gebruikt hebt.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi Peter,

Ik ben er niet zo kapot van als ik eerlijk ben.
Heb echt het gevoel dat er betere platen zijn gemaakt door jou, wat je ook zegt in je post.
De locaties had je denk ik meer uit kunnen halen maar ik kan je niet precies aangeven hoe :)

Ben benieuwd naar je "echte" foto's :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar