The cool dress

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Het is allemaal niet zo lastig.
Het model is van rechtsvoor belicht door een grote octabox.
De achtergrond is opgelicht door een lamp met grid en barndoors.
En inderdaad is bij die 2e een lamp van linksachter gebruikt. In dit geval toevallig een beautydish met grid. Tegen de regels in, ik weet het. Maar dat ding stond er en daarom heb ik die gewoon gebruikt.

In de nabewerking heb ik de achtergrond iets geblurred. Vandaar waarschijnlijk dat het misschien lijkt dat ze iets zweeft. Achteraf had ik 'm misschien ietsje minder moeten blurren.
Daarnaast heb ik een vgnettering gebruikt zodat de achtergrond wat donker wegloopt.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
Lampiew
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2007 19:20
WoonplaatsCOLON Houten

Dank je wel voor deze uitleg. Zo leren we nog eens wat!
50D, ef-s 17-55 F/2.8 IS, EF 70-200 F4/L IS, Tokina 12-24 f4, Speedlite 580EX, manfrotto 190cxprob, Gitzo G1278M. Sinds kort wat strobist spullen.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Wat ik vreemd vind aan de foto in het starttopic, vanaf het middel van het model naar beneden lijkt ze onnatuurlijk smal te worden. Kan dat komen door de beeldhoek?

Doordat het model er op de tweede foto gewoon natuurlijker opstaat naar mijn gevoel, gaat naar dat beeld mijn voorkeur uit. Maar de kleuren en belichting zien er wel bijzonder netjes uit, ook op de eerste!

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wauw, fraaie jurk. Iemand al wat gezegd over het model? Die mag er ook best wezen namelijk.

De eerste foto spreekt me het meeste aan, mooie dynamische compositie!

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar