Maria and Kayleigh in Coventry

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Hierbij een selectie van de foto's die ik gemaakt heb gedurende een workshop die ik gegeven heb in Coventry op 16 Juni.
De lokatie was het Chase Hotel in Coventry.

Modellen : Maria, Kayleigh
MUA : Shan

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

MvrGr.
Frank
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Het zijn weer stuk voor stuk toppers Frank.

Persoonlijke fav...1,5,6 en 9.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

De foto's zijn mooi ik vraag me ook af wat doen die modellen in beeld?

4,6 8 en 9:
Ik verbaas weer steeds weer over hoe onnatuurlijk en kill modellen soms worden neer gezet.
Ik zie niet wat daar mooi aan is.

Misschien ligt mijn focus ook heel ergens anders.
Maar ik zou dus los van de hoe ze er uit zien nooit op een vrouw kunnen vallen met zulke houdingen of blikken.
Dat is de bedoeling ook vast niet maar bij zo'n mooie warme achtergrond icm met een vrouw verwacht ik dus iets heel anders terug te vinden.
Zet die poses in neon licht of in een urban setting.

Sorry voor die negativiteit. Het is eerder mijn frustratie dat ik het niet snap dan een persoonlijke aanval.
Ik zou zo graag de kwaliteit kunnen halen die je neerzet. Maar ik zou jouw plaatjes zo niet willen schieten.
Is dit nou iets wat jij graag wil zien of willen de modellen het zo?

Ik heb bij de fotos van de eos dag ook gezien iedere fotograaf kijkt anders. Sommigen gingen voor de schoonheid van de vrouw maar velen focussen op iets wat ik dus absoluut niet snap of niet wil zien in een vrouw.

Ik snap het niet zo goed.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

foto 2....wickedly good mix of daylight and flash
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Het is altijd een persoonlijke smaak, maar ook hoe het model zelf natuurlijk poseert.
Maar goed, ik hou wel van wat extremer poseer werk.
Ik had met deze modellen nog nooit gewerkt, we maakte een uur voor de workshop pas kennis, maar ze zaten qua poses wel in de buurt van wat ik wilde.
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Frank Doorhof schreefCOLONHet is altijd een persoonlijke smaak, maar ook hoe het model zelf natuurlijk poseert.
Maar goed, ik hou wel van wat extremer poseer werk.
Ik had met deze modellen nog nooit gewerkt, we maakte een uur voor de workshop pas kennis, maar ze zaten qua poses wel in de buurt van wat ik wilde.
Dat je van extremer poseer werk houdt weet ik en soms zet je daarin een mix neer die zelfs een puurnatuurfreak als ik kei mooi vindt.
Je bent ook echt niet de enige. In de reclame en mode wereld gaan ze vaak ook zo te keer.

Maar het lijkt alsof het zo 'moet' terwijl ik daar toch heel hard aan twijfel.
Net als die 1/3 regel waar iedereen zon punt van maakt. Lijkt te tendens zo te zijn dat als een model bijna haar rug of benen breekt van de rare houding, of een bijna buitenaardse blik heeft, dan is het pas mooi.
Nu overdrijf ik :roll: maar toch wil ik zeggen dat ik de vrouw toch graag ook eens anders zie.

Dat de modellen daarin ook moeten meewerken snap ik en als je inderdaad maar een korte gewennings periode hebt zal een shoot snel geforceerd lijken. Mensen ontdooien tegenwoordig niet meer zo snel.
Toch vind ik het zonde ten aanzien van het beeld van de mens.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Complimenten voor deze fotoshoot! :O wat is dit licht prachtig vastgelegd, vind vooral foto 1 en 2 mooi gedaan, foto 1 word speciaal door het zonlicht door de ruit en foto 2 doordat de belichting gewoon erg goed is geregeld!

Gr Sven
Canon
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

@Seoman,
Ik denk inderdaad dat het een stijl is, je hebt de reportage achtige stijl waarbij het net lijkt alsof de foto genomen is terwijl iemand niet aan het opletten was, ik vind dat ook soms erg mooi werken, en je hebt de meer geposeerde stijl zoals deze waarbij het voornamelijk draait om de curves en de balans in het model.

Het is heel moeilijk om iets te doen wat iedereen mooi vind :D
Binnen de fashion is het echter juist vaak de bedoeling de kleding goed te laten zien en de curves in het lichaam van een model kunnen dan enorm mee helpen.
ECHTER fashion is veel meer uitgegroeid tot een totaal beeld waarbij de poses vaak meer over the top gaan dan de bedoeling is voor de kleding.
PERSOONLIJK vind ik dat helemaal niet verkeerd en kan er enorm van genieten.

Kijk bv eens naar fotografen als Erwin Olaf, David Lachapelle en natuurlijk Douglas Bizarro (www.dbem.net)
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
Rayman001
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2009 19:38
WoonplaatsCOLON Leiden

Erg mooie foto's weer, Frank.

Bij foto 2 vind ik het licht op de traptreden voor het model erg mooi.
Dat licht trekt je zo naar het Model toe, wat ook weer erg goed uitgelicht is!!

Top!!!

Groeten,
Raymond
EOS 40D, Tokina 12-24 F4 DX II AT-X pro, Tamron 17-50 2.8 XR DiII SP, Canon EF70-200 4L IS USM, speedlite 580EX II, + filters, etc.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Man, Man, Man dat zijn weer gave platen.
Voor mij nummer omdat het net een Halo lijkt en ik ben een sucker voor lens flares :)
Navigator

Ik was er bij in Coventry en kan jullie verzekeren dat de modellen volledig "at ease" waren. Allereerst was de de sfeer zeer ontspannen en was er vooraf contact tussen fotografen, modellen en MUA.

Fashion leent zich niet voor modellen met een brede smile of knipogend. Beide modellen hadden ook aan een kleine aanwijzing genoeg voor de gewenste pose of expressie.

Peter
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar