[Verzameltopic] Mechelen, 6 juni 2010

Voor al je foto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Onder het deskundig gidsen van Peije zijn we gisteren met 7 man naar Mechelen geweest. Een leuke dag! Dit topic is volgens mij net niet meer meegekomen met de omzetting van het forum, vandaar dat ik het even opnieuw aanmaak. :wink: Hier mijn bijdrage:

#1

Afbeelding

#2

Afbeelding

#3

Afbeelding

#4

Afbeelding

#5

Afbeelding

#6

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Digilike, in totaal 7 keer gewijzigd.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Jammer dat de exifinformatie (waaronder gps info) verloren gaat. Ik zal ze nog een keer elders plaatsen, waar deze informatie wel behouden blijft.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Cisco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 20 Aug 2008 16:08
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

[quote=#6

Afbeelding[/quote]


jammer hoor maar waar haal ik de rechten vandaan . . . .of is dit nog een hickup van de migratie :shock:
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Zie jij geen platen dan? Ik zal ze zo vanuit Photobucket neerzetten. Deze kwamen vanuit het nieuwe fotoalbum van EosDigitaal.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

En dit had ik al getypt op het "oude" forum:

6 juni zijn we met een aantal Eos'ers mechelen in geweet en hebben we een aantal leuke plekjes in de stad bezocht. (Zie ook dit topic

In dit topic dan de resultaten van deze dag. Zonnig begonnen, dan wat dreiging, een grote warme douche, en uiteindelijk nog wat zon en nog wat regen. Maar de plekjes in Mechelen waren, volgens mij, toch wel fotogeniek :-)

Hier zijn een aantal van mijn resultaten:

Ergens een hek:
Afbeelding

Luisteren naar muziek:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind ze allebei erg goed gezien, Peije!

Hier nog eentje van de Grote Markt, maar dan met de onderkant van de gebouwen erop.
Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

@Digilike, mooi overzicht van de lokaties :-) Hoewel ik op alle foto's iets van commentaar geef vind ik het een leuk overzicht ! Maar je weet, ik kan ontzettend zitten mierenn...n dus dat doe ik dan ook graag :-)

Foto 1 jammer dat het raam hier niet iets strakker in het midden zit. De tekening in het scherm, de opdruk en de reflectie vind ik heel goed gezien. Ik heb ook even op de kaart gekeken waar dit precies was, ik ben er zelf gewoon aan voorbij gelopen....

Foto 2: Leul die reflectie in het beeld, volgens lij heb je deze wel een dag eerder genomen... Volgens mij was het een beetje bewolkter toen wij daar waren (En ook de richting van het licht moet later op de dag geweest zijn ;) )Jammer dat de ruimte boven in beeld en onder inbeeld net niet net anders verdeeld is. Ik dnek dat als je boven in beeld een klein randje meer zou hebben dat de foto dan iets rustiger zou worden.

Foto 3: Mooi de voorgrond gebruikt. Dit geeft echt extra diepte in beeld en heeft een grote meerwaarde voor de foto. Ook goed dat het krijsje bovenaan van de koepel van de kerk net te zien is :-)

Foto 4: Mooi plekje en een leuke foto. Jammer dat de lijn rechtsonder in beeld bnet niet helemaal vanuit de hoek komt, maar dat zijn maar kleine details natuurlijk...

Foto 5: Leuk dat je zo ergens binnen kan kijken :) ik twijfel een klein beetje aan de grootte van de voorgrond. OF misschien iets meer, en minder aan de bovenkant OF minder en de bovenkant en de diepte wat duidelijker. Voor mijn gevoel (en ik weet dat is geheel subjectief) mist er nu net iets.

Foto 6: Liever in de aanpassing met de onderkant van de huizen. De dreiging van de lucht komt er in ieder geval erg mooi uit !! (En voor iedereen die er niet bij was, een half uur later begon het ook te regenen...)

En ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van de anderen !
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Bedankt voor je commentaar! Foto 1 en 2 zijn een dag eerder gemaakt, toen ik 's-avonds aankwam ;) Wat foto 2 betreft heb ik de keuze gemaakt om niet exact de horizon in het midden te zetten. Iets dat bij een dergelijke spiegeling erg voor de hand ligt. En dat is voor mij een reden om daar dan soms van af te wijken.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Als je dan de horizon niet in het midden plaatst, dan zou ik kiezen voor een duidelijke keuze. of de horizon hoog, en de weerspiegeling meer aandacht geven, of de horizon laag en de gebouwen meer aandacht. In dit geval lijkt me het eerste dan mooier...
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik denk dat we het hier niet helemaal eens zijn, maar dat hoeft ook niet. Als ik de horizon nog hoger zou leggen, dan wordt de kadering aan de bovenkant te krap naar mijn zin.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

We hoeven het ook niet eens te zijn, maar ik denk dat we naast elkaar praten...Ik bedoelde niet een iets andere horizon en zoveel mogelijk laten zien maar zoiets:

http://www.ziezoo.be/fotoos/fotodagmech ... orizon.jpg

of

http://www.ziezoo.be/fotoos/fotodagmech ... orizon.jpg
Gebruikers-avatar
Mapman
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2006 11:15
WoonplaatsCOLON Klundert
CONTACTCOLON

Na wat inlogproblemen dan eindelijk mijn bijdrage:

2 foto's met een mogelijk verhaal er achter
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3 (gekozen voor de herhaling)
Afbeelding

4 (gekozen voor de strakke geometrie)
Afbeelding

Het was een leuke dag, ondanks het weer. Peije, bedankt voor het uitzetten van de route en als je zoiets in Antwerpen gaat doen hoop ik weer van de partij te zijn.
Hans van der Maarel

"Cousin Graham didn't even know what he'd done, to make them take away his N...." - John Entwistle
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar