Camera aansluiten op PC

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

Ik ben nu al twee dagen hier aan het zoeken en lezen hoe of ik mijn fotos rechtsrteeks kan bekijken op mijn pc.
Nu weet ik dat dat via EOS utility moet en dat lukt ook met mijn EOS 50D.
Maar ik heb ook de canon EOS 1D Mark II en daar lukt het me nog steeds niet mee.
Ik wil morgen een foto sessie doen met mijn zoon en met de 1D dus zou ik het wel fijn en leuk vinden als ik ze gelijk op mijn pc kan zien.
Moet ik voor de 1D soms een andere utility hebben als voor de 50D of lukt het eenvoudig nog niet met de 1D MKII omdat dit een oduer type camera is.

Groeten Ben Brons
Ben Objectief
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Nu ben ik niet echt bekend met deze materie, maar kan me voorstellen dat de kenners het handig vinden om te weten met welke versie van de eosutility je werkt, welke firmwareversie je hebt en misschien maakt het besturingssysteem van je computer ook nog uit :wink:
Gebruikers-avatar
Dave73nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 164
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2009 22:30
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Ben bang dat het een te oud toestel is.. Ik krijg mijn 350d er ook niet op draaien...
Niet geschoten is ook niet gemist ;) Wat mis ik weinig de laatste tijd...
Jarenlang "close" vrienden met mijn 350D en delen deze vriendschap op www.dafke.nl
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Met mijn 400D lukt het prima, en die is toch ook al 'n paar jaartjes oud. Zorg ervoor dat je EosUtility 2.7.3 hebt (de laatste, in ieder geval). Verder moet je 'm in Windows 7 met XP-compatibiliteit opstarten.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kijk eens of dit wat is:
http://software.canon-europe.com

Vaag herinner ik mij dat je de communicatie-instellingen een beetje tegendraads moet gebruiken.
Ook met de juiste ZoomBrowser zou het moeten kunnen.
Laatst gewijzigd door 1 op boels069, in totaal 3 keer gewijzigd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Dave73nl schreefCOLONBen bang dat het een te oud toestel is.. Ik krijg mijn 350d er ook niet op draaien...
dan doe je toch iets verkeerd, mijn 350d kon ik ook werkend krijgen via de eos-utility, zou bij jou dus ook moeten lukken, werk zelf niet meer met de 350d nu, maar het moet gewoon kunnen.

@boels je linkt naar dit forumartikel volgens mij een foutje?
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Anne-Elise schreefCOLON@boels je linkt naar dit forumartikel volgens mij een foutje?
Inderdaad, ik heb het verbeterd.
Bedankt! :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

sorry hoor, maar ik heb een update gedaan van eos Utility, maar nog steds doet mijn 50D het er prima op maar mijn 1d MKII nog steeds niet.
Het einige wat ik dan aan kan klikken is monitor folder.
Ben Objectief
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Tsja, ik zag het te laat, maar je moet absoluut *niet* updaten naar de nieuwste EOS Utility! Want bij de changelist (te zien als je EOS Utility wil downloaden van hier bijvoorbeeld) staat o.a. te lezen:
2. Stopped providing support for old models.
Although it is possible to use EU 2.8 with EOS 30D or later models, we have stopped providing support for previous models.(*)
*: EOS D30, EOS D60, EOS 10D, EOS 20D, EOS 20Da, EOS 5D, EOS Kiss DIGITAL / EOS DIGITAL REBEL / EOS 300D DIGITAL, EOS Kiss DIGITAL N / EOS DIGITAL REBEL XT / EOS 350D DIGITAL, EOS-1D, EOS-1D Mark II, EOS-1D Mark II N, EOS-1Ds, EOS-1Ds Mark II
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Dan zou ik het eraf gooien en de versie installeren die je bij je 50D kreeg. Dat is hoogstwaarschijnlijk niet nummer 2.7.3, en daarmee zouden ze het dan allebei moeten doen.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

Het is niet anders en het lukt evengoed niet en mijn 50D doet het wel via de pc, dus moet ik daar dan maar mijn fotosessie op de pc maar mee gaan doen.
Ben Objectief
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

zat er geen versie bij je 1d MKII anders zou ik die proberen, of wellicht dat een andere 1D MKll gebruiker je kan helpen, hoe het te instaleren, weet het anders ook niet, wel lastig als je eigenlijk met de 1dwilt werken.
hoop dat het je toch op een of andere manier gaat lukken, succes.
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

nog even aan het zoeken geweest voor je, misschien heb je hier wat aan:

http://www.psfotografie.nl/uploads/medi ... 060523.pdf
Annelies


Mijn apparatuur zet ik hier niet neer om stoffig te worden, die heb ik n.l nodig om te fotograferen!
Anoniem 4

Lees dit topic en mijn bijdrage daarin maar eens door. Misschien is dit ook wel jouw probleem.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... ote#782136
Gebruikers-avatar
muier
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 18 Mei 2006 19:33

Ik was net te laat , ik wilde al schrijven dat je een fire wire aansluiting nodig hebt.
Het lukt dan ook om foto´s te maken met de besturing op de pc en je ziet de foto´s ook.
In mijn tas zit :iets zwaars waar ik zware dingen aan vast kan maken en ook nog een zwaar ding waar ik een combinatie van de voorgaande zware dingen op kan bevestigen
Gebruikers-avatar
BenBrons
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2009 12:03
WoonplaatsCOLON Putten

ik heb het gelezen ja en ik ga volgende week gelijk zo een kaart halen of wel kopen. Bedankt allen voor de uitleg en advies.
Gr. Ben
Ben Objectief
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar