Hoe zouden jullie dit doen?

Zet hier je bewerkte en onbewerkte foto neer en leg uit hoe je het hebt gedaan en/of laat anderen je onbewerkte foto ook bewerken.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
abe
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2008 10:20

Vorige week onderstaande foto genomen tijdens een carnavalsoptocht.
De gezichtsuitdrukking spreekt mij wel aan, helaas is er nog iemand op de achtergrond te zien.
Vandaag voor het eerst geprobeerd om zoiets te verwijderen.
Wat ingelezen op internet en toen aan de gang gegaan met Corel PSPXII.
Een extra laag gemaakt en deze gevuld met de wolken en daarna een en ander "uitgegomd".
Ben niet geheel ontevreden maar ik denk dat de kenners het anders gedaan zouden hebben(geen wolken maar??) maar de vraag is dan hoe?
Alle opmerkingen zijn welkom, tenslote leer je daar van!
(Zie net dat ik het touwtje rechts wat te enthousiast hebt doorgeknipt :-))


Originele foto
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158454[/img]


nabewerkte foto:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158455[/img]


bedankt voor het kijken
Abe
Canon 40D
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

De wolken op de achtergrond vind ik een heel erg regelmatige structuur hebben. Misschien kun je van een stockfoto site (bijvoorbeeld sxc.hu) een foto met wolken halen en die gebruiken om de achtergrond op te vullen. Ik dnek dat dit natuurlijkeroverkomt.

Ook de hele lichte tint blauw vind ik een klein beetje kunstmatig. Mijn herinnering aan blauwe luchten (Het is een lange, lange winter geweest...) is dat het blauw iets donkerder en dieper is...
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Eens met mijn voorganger.

Daarnaast heb je onder het rechteroor (voor de kijker links) een pluk haar weggehaald die er wel hoort te zitten.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

haha, wat een foto geworden zeg. Ik lach je niet uit hoor, maar dit kan echt niet. Het lijkt wel of hij voor een behangetje staat. Daarbij zie je de rand van het origineel bij zijn oor nog. Ik zou hem lekker zo laten als het origineel zodat je ziet dat het de sfeer van carnaval is. Of is het een echte Chinees in Peking :wink:
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

Ik dnek dat ik bij zoiets de achtergrond alleen donkerder zou maken... Dan vallen kleine foutjes bij de randjes ook niet zo heel erg op...
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Of de achtergrond extra blurren. Dan komt de voorgrond er nog meer uit.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

daar zou ik het ook in gezocht hebben: achtergrond aanpassen, niet verwijderen...
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hier ff een voorbeeldje. ff snel gedaan dus let niet op de foutjes.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158500[/img]

Gaussian Blur met een radius van 10 op de achtergrond. Het kan natuurlijk nog extremer maar dat kan je het beste doen met het origineel.
Racefreaka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2010 14:56
WoonplaatsCOLON Tilburg

Als je toch een achtergrond zelf wil maken kies dan in PS voor Filter->Render->Cloud.
Dan kan je iets in de trend van dit maken. Vind ik opzich ook niet onaardig (Let wel hij is hier slorig met quickmask geselecteerd. Stukjes rood etc zitten hier nog gewoon in).
Eigenlijk moet je dan nog wel wat voor het onderste deel zoeken want helemaal lucht is wel een beetje onwaarschijnlijk.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=158522[/img]
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak

[size=75]CANON 7D | EF 24-105 f/4.0[color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8[color=red]L[/color] IS USM | EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | 430 EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar